Végleg kivont autó újra forgalomba helyezése
Sokan azt hinnénk, hogy a forgalomból véglegesen kivont autókat már nem lehet visszahelyezni a forgalomba. A valóság az, hogy lehetséges, de természetesen meg vannak a szabályai. Az eljárás kis mértékben hasonlít ahhoz, amikor tulajdonosváltás esetén kerül átírásra egy gépjármű. Természetesen az újbóli forgalomba helyezés, annál összetettebb folyamat. Nézzük meg összefoglalva, hogy a végleg kivont autó, forgalomba helyezése miként történik.
Az átíráshoz hasonlóan az ügy bonyolítása az okmányirodában történik. Be kell nyújtani egy kérelmet a véglegesen forgalomból kivont gépjármű újbóli forgalomba helyezéséről. Legyenek nálunk a személyi okmányaink, amellyel igazolni tudjunk magunkat, illetve amennyiben megbízott útján szeretnénk az ügyet intézni, akkor egy szabályszerű meghatalmazás. A kérelem nyomtatványt be lehet szerezni az okmányirodában. Szükség van továbbá az érvénytelenített régi forgalmi engedélyre, vagy új típusú törzskönyvre, és forgalmi engedélyre, a közlekedési hatóság által kiállított műszaki adatlapra, igazolásra az ideiglenes eredetvizsgálatról, és a kötelező gépjármű biztosítás meglétét igazoló kötvény vagy fedezetigazolás, a rendszámtábla érvényesítő címke díjának befizetését igazoló postai feladóvevény, a rendszámtábla díjának a befizetéséről szóló igazolást.
Legyen nálunk továbbá készpénz a törzskönyv, és a forgalmi engedély illetékeinek kifizetésére, illetve adókártya. Abban az esetben, ha új tulajdonosról van szó, akkor be kell mutatni a tulajdonszerzés jogcímét igazoló okmányt, illetve a vagyonszerzési illeték megfizetését igazoló postai feladóvevényt. Cégek esetében szükség van a közjegyző által hitelesített aláírási címpéldányra, 3 hónapnál nem régibb Cégbírósági bejegyzés, az ügyintézésre jogosultságról szóló igazolást. A költségeknél számítani kell a törzskönyv, és a forgalmi engedély 6-6 ezer Ft mértékű illetékére, a rendszámtábla érvényesítő matrica árára, ami 585 Ft, illetve egy pár rendszámtábla árára, amely 8.500 Ft. Abban az esetben, ha tulajdonosváltás is történt, akkor a vagyonszerzési illeték költségére is, amelynek a mértéke függ a gépjármű korától, és annak teljesítményétől.
Fontos, hogy mielőtt bejelentkezünk, az okmányirodába előtte szerezzünk be minden információt, illetve annak alapján minden szükséges okmányt, és igazolást, hogy ne kelljen többször visszamenni az okmányirodába, mert az ügyintézéshez szükséges előírásoknak nem felelünk meg. Legyünk felkészültek.
Itt kérhetsz teljes összehasonlítást!
Tedd fel díjmentesen független szakértőnknek!
Hozzászólások (375)
EU-n belüli külföldre költözés miatt a saját tulajdonú gépjárművemre külföldi rendszámot kellett kérnem (tehát ott kellett forgalomba helyeznem) és emiatt Magyarországon automatikusan átmeneti időszakra (5 év) kivonták a forgalomból.
Ha 5 éven belül vissza szeretném az autót vinni Magyarországra és újra forgalomba helyezni, akkor milyen lépéseket kell tennem, illetve milyen költségekkel kell számolnom? Kell ilyenkor regisztrációs adót fizetni? A korábbi magyar rendszámot kapom vissza?
Válaszát előre köszönöm, Dániel
Javaslom ezzel kapcsolatban az NKH-val egyeztessen.
Tudomásom szerint ilyenkor nem kell ismét megfizetni a regisztrációs adót.
Honosítani, eredetiségvizsgára vinni szükséges.
Hogyan sikerült az itthoni biztosítást megszüntetni? Nekem a biztosítóm nem hajlandó lezárni átmeneti kivonás után, és igy az osztrák biztosításomat nem tudom megkötni, pedig már forgalomba van helyezve kint az autó.
Tisztelt Biztosítási Portál !
Van egy forgalomból végleg kivont autóm ,rendszámokat illetve a forgalmit leadtam az okmányirodába.
Egyedül a törzskönyv illetve egy határozat van hogy leadtam a rendszámokat .
Újra szeretném forgalomba helyezni a gépjárművet ebben szeretnék segítséget kérni hogy kihez kell fordulnom illetve milyen papírok kellenek hozzá .
Köszönöm a segítséget .
Van két egyforma típusú autóm. Mindkettőnek rendezett a biztosítása is, más-más biztosítónál. Ez egyik (1.) fiatalabb, teljesen jó állapotú, rendben van és fut.
A másik sajnos már nagyon öreg és elhasznált, kiöregedett a műszaki vizsga felmérésekor kiderült, hogy nem éri meg javíttatni. Minden szempontból még használható lenne, de karosszériája elkorrodált. Műszaki tehát lejárt már több mint 1 hónapja. De szeretném megtartani tartalék alkatrésznek, ami nagyon hasznos lenne számomra.
Biztosítása még most is fizetve van. De nem fog közlekedni, ezért fizetni sem szeretném a biztosítást és a súlyadót sem.
Ki kellene vonatni a forgalomból. A törzskönyve sajnos nincs meg, a sok költözés, közel 30 év alatt elkeveredett. Ha muszáj pótolom a leadás miatt. Leadnám a rendszámot, forgalmit is.
De az autót megtartanám mint alkatrészt, csak fizetni nem szeretnék feleslegesen. Ez szerintem reális cél. Tehát nem viszem bontóba, és nem lesz bontási-átvételi igazolásom.
Működhet ez így? Megtehetem ezt? Mi a helyes ügyintézési mód?
Köszönettel: János
A vevő kedves barátom, neki segítek ügyintézni... Ő spanyol állampolgár, de jelenleg MO.-n él, várja a lakcímkártyát...
Az eladó egy másik cimbora, az autó maga ideiglenesen kivonva a forgalomból (még kb 1 hétig)
Az autó jelenleg nem megy, a tervezett javítás pár hónapon belül...
A kérdés, hogy mi történik, ha az eladó végleg kivonja a forgalomból? Ezt követően eredetvizsga nélkül is eladható, vagy anélkül semmiképp?
Ha ez lehetséges, mivel jár (költség, ügyinzézés) az autó forgalomba való visszahelyezése, ha aktuális lesz?
Előre is köszönöm a választ:-)
Tulajdonos változásnál eredetiségvizsga jelen esetben szükséges.
Teljes átírási költséggel fog járni:
- forgalmi 6000 Ft
- törzskönyv 6000 Ft
- eredetiségvizga kb 20 000 Ft
- illeték évjárat és teljesítmény függő
-KGFB költség
-visszahelyezési költség kb. 4000 Ft
Vennék egy felújításra váró veterán autóbuszt. Forgalomból végleg kivont viszont okmányai elvesztek. Lehetséges ennek valahogy a forgalomba helyezése? Jármű nagy példányszámbna gyártott Ikarus 211.
Különbség a "Hivatalból ideiglenesen kivont" és a "Hivatalból átmenetileg kivont" gépjármű között:
1.
Hivatalból ideiglenesen kivont gépjármű:
• Ez az állapot akkor áll fenn, ha a járművet legfeljebb 1 évre vonják ki a forgalomból. Az ideiglenes kivonás után a jármű automatikusan visszakerül a forgalomba.
2.
Hivatalból átmenetileg kivont gépjármű:
• Az átmeneti kivonás hosszabb időszakra szólhat, és több okból is kérhető, például jármű ellopása, külföldön történő letelepedés, vagy jármű külföldre történő értékesítése esetén. Az átmeneti kivonás tíz évig tarthat, ezután a járművet véglegesen kivontnak kell tekinteni.
Tulajdonosváltás és forgalomba helyezés:
Az átmenetileg kivont gépjármű tulajdonosváltással újra forgalomba helyezhető, amennyiben a szükséges feltételek teljesülnek. Ez magában foglalja a műszaki vizsgát, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétét, és a megfelelő dokumentumok benyújtását.
Köszönöm válaszát. ANDRÁS
a.csookovits@gmail.com
Eredetiségvizsgát kell csinálni, KGFB-t kell kötni és okmányirodában át kell íratnia.
A páromnak totálkárra törte a régi Mada 323-asát egy bamba. Vettünk egy másikat de a töröttet megtartottuk forgalomból ideiglenesen kivonva alkatrésznek, mivel ehhez a típushoz már nem egyszerű találni, és a biztosító csak 90e Ft-t fizetett volna a roncsért. Mivel elfelejtettük meghosszabbítani a hatóság véglegesen kivonta a forgalomból. Mivel a visszahelyezéshez le kellene vizsgáztatni ezért ez nyilván nem jöhet szóba. Ezek szerint el kell vitessem bontóba? Ha nem teszem akkor mire számíthatok? Illetve a biztosító megtalálhat minket, hogy behajtsa arra a 3-4 hónapra a biztosítást, amíg elvileg forgalomban volt az autó?
Előre is köszönöm a válaszokat
1995-ben eladtam egy autót.
2004 körül kiderült, hogy nem lett átíratva, ezért hatóságilag végleg kivonták a forgalomból. Most megtaláltam ezt az autót. Rendszám, forgalmi meg van, én vagyok még a "tulajdonos". Újra forgalomba tudom helyeztetni?
Előre is köszönöm a válaszát!
Szeretnék vásáolni egy utánfutót, mely a tulajdonos elmondása szerint biztosítás nem fizetése miatt ki lett vonva a forgalomból. A kérdésem az lenne, hogy milyen költségekkel számoljak? A tulajdonos szerint a biztosítást visszamenőleg nem kell megfizetnem.
Előre is köszönöm a választ!
Az előző tulajdonos kgfb mulasztása miatt nem kell pótdíjat fizetnie.
Férjemnek van egy hagyatéki kocsija, de mivel nem lett fizetve ideglenes kivonás kivonták teljesen. Mi a menete, ha pl. Szeretné vissza helyezni. (Én valószínűleg tartott semmi papírja nincs meg, hogy vissza lehessen helyezni). Köszönöm a választ!
Segítséget szeretnék kérni. Édesapám elhunyt, örököltem egy személyautót, amit nem szeretném , hogy a nevemre kerüljön , így ajándékozással édesanyámnak szeretném adni. Az autót időközben hatóságilag kivonták a forgalomból ,és náluk van a forgalmi ,és a rendszám. Az okmány irodába elhajtanak , hogy érvényes vizsga kell az autóra addig nem írják névre. Vissza tartják a forgalmit ,és a rendszámokat , amíg nem vizsgáztatom le újra. Kérdésem az lenne , hogy az járható út , hogy előszőr a nevemre veszem ,akkor kötelesek vissza adni a forgalmit és a rendszámokat, és így ajándékozom édesanyámnak egyből műszaki vizsga nélkűl ?
Műszaki vizsga nélkűl nem akarják névre írni!
Előre is köszönöm a válaszukat ! Üdvözlettel : András
Tudomásom szerint nem szükséges az érvényes műszaki a tulajdonos váltáshoz. Nem eredetiségvizsgát kértek véletlenül ? Mert dupla tulajdonos váltásnál azt szokták kérni.
Keresztapám hitelre vett egy autót 2003-ban, de sajnos meghalt mielőtt visszafizette volna a hitelt. Kezesnek édesapám ment el, aki a tartozás hátralévő részét idő közben kifizette. Keresztapám családja úgy döntött, hogy nekem fogja elajándékozni az idő közben forgalomból kivont autót. Az lenne a kérdésem, hogy mi lenne ennek a procedúrának a teljes menete, hogy az autót hivatalosan is magaménak tudhassam és közúton használni tudjam.
Válaszát előre köszönöm, László
Ha meg van a jogerős hagyatéki végzés akkor az örökössel kell tulajdon átruházási szerződést írnia, KGFB-t kell kötni majd okmányirodában át kell íratni.
Lenne egy autóm amit lekaramboloztak. Kettő évig ideiglenesen kivontuk a firgalomból amíg nem tudjuk felújítani. A harmadik évben ekfelejtettük kivonni. Emiatt a hatóság kivonta a forgalomból. Le kell adni a rendszámot és forgalmit. kérdésem, hogy ha valamikor vissza állítjuk, akkor vissza lehet kérni a régi rsz.táblát?
Nagyon köszönöm a válaszát! Edit
Szeretném segítségét kérni.
Vásároltam egy t25 traktort ..Vásárlásnál felfedeztem hogy a traktoron volt valamikor háromszög rendszám . Bementem az okmány irodába , a traktorról elmondtak mindent , teljesen rendbe van végleg kilett vonva a forgalomból nem bontásival ezért vissza tudom helyezni a forgalomba , az eredeti tulajdonossal kell egy adásvételi szerződést írni .Adatvédelemre hivatkozva ők nem adhatnak a tulajdonosról ki adatotokat. Elkezdtem visszafelé keresni mivel a traktor több kézen csak adásvételivel ment keresztül .. akitől vettem adásvételivel megadta az az illetőt akitöl vette ,viszont az az ember semmit se akar mondani .. hiába mondtam neki hogy a traktorral rendbe van minden ,nem hajlandó segíteni . Mi a módja ? Tegyek feljelentést a traktor okmányainak elhalgatása végett ? Vagy hogy tudnák vissza menni az igazi hivatalos tulajdonishoz.. ?Mivel a trakti hivatalosan volt forgalomban ezért az adásvételivel a kivont papírjait is tovább kellett volna adnia a tulajdonosnak tudtommal. De lehet hogy én tudom rosszul.. Válaszát előre is köszönöm!
2017-ben vettem egy autót, ami 1998-ban végleg ki lett vonva a forgalomból. Meg van a póthagyatéki eljárás dokumentuma, az örökös és a vevő kőzötti, valamint a vevő és közöttem létrejött adásvételi szerződés. Van régi forgalmo is. Jelent e problémát, hogy 2017-től nem nem írattam át? Ezt most meg tehetem e, ha bemegyek az okmány irodába az összes papírral? Köszönöm!
Van egy 125-ös ETZ motorkerékpárom ami a 2012 környékén végleg ki lett vonva a forgalomból. A nevemen volt (van), de nincsen semilyen papírom a motorhoz és a rendszámra sem emlékszem. (ha volt is bármilyen doksi, elveszett) A motor jelenleg is üzemel, tökéletes állapotban van.
Kérdésem: forgalomba helyezhető a motorkerékpár?
Köszönöm.
Gépjárművemen Augusztus 8. óta nem volt biztosítás, így kaptam egy levelet hogy kivonták a forgalomból az autót 10900 forint megfizetés mellett tudnám újra forgalomba helyezni. Az lenne a kérdésem, bármelyik okmányirodába be tudnék menni és milyen jogkör alatt tudnám visszahelyezni? Tudom, hogy biztosítás kötés után tudok menni. Forgalmi az Június végi, gondolom újboli forgalmi engedély nem szükséges rá.
Köszönöm!
Szeretnék venni egy felújítandó autót. A forgalmija megvan, törzskönyv nincs, mert a kilencvenes évek óta nem írták át (úgy tudom, ekkor még nem volt törzskönyv). A kocsi többször gazdát cserélt, adásvételi láncolat van róla, de ezeket nem adták le, így semmi nyoma. 2014. óta hivatalból ki van vonva a forgalomból, biztosítás nincs rajta. Az első tulajdonos már nem él, így őt nem kereshetem. Át lehet-e írni az autót, és ha igen, milyen feltételekkel? Ha van rajta biztosításból adódó tartozás, azzal mi történik ilyenkor? Származhat-e baja valakinek abból, ha én legalizálom a kocsit?
Köszönöm a választ.
Baj nem lesz belőle a korábbi tulajdonosoknak a NAV ki fogja szabni a vagyonszerzési illetéket, amit meg kell volna fizetniük átíráskor de mivel ez mulasztásra került, azt kiküldi utólag a NAV.
Én segítséget szeretnék kérni. Van egy trabantom wartburg motorral hivatalosan, forgalmi engedélybe bejegyezve. Réges-régen (10-en éve) megszűnt a biztosítása, és az autó is műszakilag leamortizálódott. Sajnos nem volt idő vele foglalkozni, sem az anyagi helyzetem nem engedte, hogy felújítsam, így folyamatosan ideiglenesen kivontam forgalomból. Viszont a legutóbbi esetben elfelejtettem, így hivatalból kivonták.
Kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet ezt ismét forgalomba helyezni? Műszakiztatni forgalmi és hatósági jelzés nélkül nem tudom, de az okmányirodában műszaki nélkül nem adnak forgalmi engedélyt. A KPM-be le tudnám vizsgáztatni műszaki adatlappal? Ők figyelembe veszik az átalakítást? Vagy mondhatják azt, hogy ma már ez nem lehetséges, így nem fogják levizsgáztatni?
Köszönöm a segítséget!
Utána KGFB-t kell kötni és tudja vinni a kormányablakba forgalomba helyezni.
Segítségüket szeretném kérni. Kb. 6 éve ideiglenesen kivonattam forgalomból az autómat és Svájcba honosítottam. Most viszem vissza Magyarországra az autót. Én nem költözöm haza, csak az autót viszem. Mik a teendőim? Köszönöm szépen segítségüket.
Üdv
Első lépésben az NKH-hoz kell kérni időpontot honosításra.
Lassú jármű pótkocsija kérésre véglegesen forgalomból kivonásra került 2016-ban.
Úgy alakult, hogy ismét szeretném forgalomba helyeztetni. Kérdésem az lenne, hogy a forgalomba helyezéshez szükséges "Műszaki adatlapot" amelyet az NKH állít ki, csak a megyeszékhelyen levő egyetlen NKH központban tudom kiálítatni egy műszaki vizsgát követően?
Ez az egy helyszín, a megye túloldalán van kb. esélytelen a pótkocsit oda juttatni lassú járművel. Ilyen estben mit lehet tenni? Ha nem tudom megoldani az oda juttatását, akkor esélytelen az ismételt forgalomba helyeztetés?
Előre is köszönöm válaszát!
Hivatalból ideiglenesen vonják ki a GFB fedezet hiánya miatt. Elsőnek a biztosítást kell rendbe tenni utána tudja okmányirodában újra forgalomba helyezni.
Kérem segitsenek nekem egy (amugy 16eve a sajat tulajdonomban levo) 2ütemű 180as runner ujboli forgalomba helyezésével. A motor makulatlan allapotban van, folyamatosan karban volt tartva de sajnos sose hasznaltam rendszammal, bar volt vizsgaja rendesen 180ccm-re, de egy ido utan nem fizettem a dolgokat es kivontak a forgalombol (kb 10eve) de ettol fuggetlenul hasznaltam.
Legyen kedves felhomalyositani az ugymenettel kapcsolatban.
Felesegem nevere szeretnem atiratni es onnan szeretnem ujra rendszamossa tenni. Lehetseges ez meg egyaltalan?
Köszönettel,
Daniel
Először is a forgalmit okmányirodában leadta? Törzskönyve meg van?
Ha az nincs akkor sajnos nem fogja tudni.
Segítségét kérném az autóm ügyében.
Az autót 2 éve szeptemberben vettem. Volt rajta még érvényes műszaki, viszont a covid miatt ezt lehetett húzni, húztam is sajnos.
A nagyobb probléma az, hogy üzembentartóként elcsúsztam a kötelező biztosítással is, nagyon, ami díjnemfizetéssel megszűnt. Majd újra kötöttem, de onnantól mivel 0-ba tettek vissza így egy összegben majd 100ezer forintot kellett volna kifizetni és nem bírtam. Rövid határidő volt rá nekem. Újra megszűnt. Aztán ez így is maradt végül az autó nem volt használatban mert sem műszaki sem kötelező biztosítás nem volt rajta. Hivatalos postai levelet nem kaptam róla, de ügyfélkapu jelzett egyszer, hogy kivonják a forgalomból. Hagytam. És most ott tartok, hogy szükségem lenne az autóra, de rendezni kellene. Talán lenne is miből. Na de! Elkezdtem a kötelezőt intézni rá. Amit most be kellene fizetnem 210ezer forint 60 napon belül. És ez a fedezetlenségi díj. Ezenkívül még negyed évente 25ezer forint a díja.
Egy 23 éves autó.
A sírhatnéktól már nem is hívtam fel az okmányirodát, hogy mi a menete a forgalomba való visszahelyezésnek. Tartok tőle, hogy még ott is hozzám vágnak valami büntetést meg a műszaki vizsga és az eredetiségvizsga.. arról nem is beszélve, hogy így nem merek vele közlekedni, akkor hogy jut el a vizsgákra?!
Tudna segíteni nekem mi a menete ennek? Mit javasol megoldásnak?
Megfordult a fejemben, hogy leadom bontóba.
Igaz be van jelentve szerelőhöz hétvégére.. amihez ugyanúgy közlekedni kellene vele.
Tudom, tudom.. elrontottam. De a válság az válság. A hanyagság meg hanyagság. Elrontottam, de valami megoldást kell találnom.
Köszönöm a segítséget!
Bocsánatát kérem a picsogásért, de mélyen érintett.
Házastárs, testvér, szülő esetén illeték mentesen lehet átíratni így 12 000 Ft az átírási költség és az új tulajdonos tud a nevére kötni KGFB-t tiszta lappal.
Az új tulajdonost nem terhelik az előző tulajdonos esetleges KGFB tartozásai.
Szeretnék segítséget kérni!
Vásároltam egy utánfutót adásvételivel, viszont nincsenek se magyar se külföldi okmányai csak alvázszám.
Kistraktorral szeretném vontatni közúton.
Kérdésem az lenne ,hogy így papírok hiányában lassújárműre letudom e vizsgáztatni valamilyen úton módon és hogy annak milyen esetleges költségei lennének.
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel! Gábor
Az utánfutót lassú járműre bizonyosan nem fogja tudni levizsgáztatni, maximum mezőgazdasági pótkocsira, de mivel szerintem ez a futó végleg ki lett vonva anno a forgalomból, és nincsenek meg a papírjai, szerintem nem lesz forgalomba helyezhető.
Van egy 1966-ban gyártott motorom, amit megvettem 2010-ben, majd végleg forgalomból kivonásra került.
Most szeretném eladni, de az iratok az idő folyamán elvesztek. Hatósági bizonyítványt igényeltem hozzá, ezzel később el lehet indítani a forgalomba helyezést?
Köszönöm válaszát!
Pár éve vásároltam egy lakóautót Ausztriában.
Az autó a megvásárlás élőt Magyarországon volt forgalomba.
Én már úgy vásároltam meg hogy az autót kivitték Ausztriába Magyarországon véglegesen kivonták a forgalomból. Ausztriába nem intéztek semmit, nem került regisztrálásra.
A kivont forgalmi és a törzs könyv nincs meg, de a külföldre eladás miatt véglegesen kivonás-i papír és minden más korábbi vizsga lapok , biztosítási és még sok egyéb hivatalos papírok nálam vannak.
A kérdésem az lenne hogy így megoldható -e a magyarországi forgalomba helyezés (visszahelyezés).
Válaszát előre köszönöm.
Gábor
Ilyen speciális esetet javaslom a kormányablakban és az NKH-nál érdeklődje meg a forgalomba helyezés feltételeit mert így, hogy Ausztriában nem lett forgalomba helyezve és nincs külföldi forgalmija őszintén nem tudom mit fognak így kérni.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel! Gábor
Köszönöm gyors válaszát.
Mindkét eset érdekel, mivel csak rendszám tábla tartó van így bármelyik lehetséges.
Ha nem lehetséges vagy nagyon költséges akkor nem venném meg.
De ha még is akkor megérné megvenni.
Válaszát előre is köszönöm és várom.
Tisztelettel! Gábor
A kérdésem az alábbi:
Lenne egy szgk, 2002-ben a rendör elvette a forgalmit, és a rendszámot levette róla mert műszaki nélkül és zöld kártya nélkül közlekedett.Ezért
hatóságilag kivonták a forgalomból, határozattal még nem potolják a mulasztást. azota nem történt semmi.
Hogy tudom az autót átíratni, müszakiztatni, forgalomba helyezni, mint új tulajdonos?
az autó azota nem mocant a pajtábol.
Köszönettel: Vanyo Ferenc
Ha meg van az adás-vételi azzal az okmányirodában tud kérni műszaki bizonyítványt, az alapján el tudja vinni műszakira és eredetiségvizsgára valamint az alapján tud KGFB-t kötni.
Mivel ki van vonva vagy trélerrel tudja szállítani addig is vagy okmányiodában tud kérni útvonal engedélyt 3 napra.
Ha meg van minden azután tudja átíratni az autót.
Ha megveszi nem terheli költség azért mert korábban nem volt rá fizetve semmi. Adás-vétel napján kgfb.t kell kötni, eredetiség vizsgára kell vinni, szükség esetén műszakira és 15 napon belül át kell íratni. Okmányirodai költség törzskönyv 6000 Ft, forgalmi 6000 Ft, visszahelyezés 10 900 Ft + illeték.
Mit jelenthet az, ha egy autó úgy van meghirdetve, hogy "Magyarországon nem helyezhető forgalomba", de közben balkormányos, és teljesen hibátlannak, sérülésmentesnek van leírva?
Köszönöm!
A leírtak alapján szerintem ideiglenesen van kivonva. KGFB-t kell rá kötni adás-vételivel,forgalmival, törzskönyvvel eredetiség vizsgával, műszakival okmányirodában forgalomba helyezik.
Egy forgalomból végleg kivont Mtz-t szeretnék megvásárolni, aztán újra forgalomba helyeztetni. Hogyan tehetem meg, és milyen papírok szükségesek a forgalomba jelyezéshez? Köszönöm!
Ha eladom alkatrészként a forgalmival együtt, lehet e nekem belőle gondom a későbbiekben, illetve az új tulaj vissza tudja e helyezni a forgalomba felújítás után? Neki is van egy fél autója, a kettőből tudna egy autót csinálni. Ez egy veterán autó.
Mi a teendő?
Köszönöm
Előre is köszönöm.
István
Köszönöm a válaszát!
Biztos, hogy csak nem ideiglenes kivonás történt? Személy- vagy teherautóról van szó?
,sajnos 14éve elhunyt ,az unoka szeretné forgalomba helyezni ,mi lehet a menete ennek ??
Köszönöm:Székely Tamás
Tudnak abban segíteni, hogy egy külföldtől behozott járművet legkésőbb mikor kell Magyarországon forgalomba helyezni? Maradhat akár éveken kívül is forgalomba helyezés nélkül (pl. zárt pályás használatra)?
Köszönöm a segítségüket!
Nem teljesen egyértelmű a kérdése vagy véglegesen van kivonva, vagy ideiglenesen egy gépjármű. Illetve ezt most szeretné meg venni vagy már megvette, csak nem íratta át?
Van egy saját tulajdonú személyautóm,amelyet nem használtam ,mert lejárt a forgamija.A kötelezőbiztosítás befizetése elmaradt,hatóságilag kivonták a forgalomból(kb.1 éve) Okmányirodába le kellett adnom a rendszámtáblát és a forgalmit.
Érdeklődni szeretnék,hogy az újra forgalomba helyezésének mi a menete,illetve,hogy forgalmi vizsgára így a NKH-hoz kell vinni vizsgáztatni?
Válaszát előre is köszönöm.
Trélerrel tudja műszakira vinni az átmeneti kivonás miatt és majd utána tudja újra forgalomba helyezni okmányirodában.
Ha a rendszám le lett adva és a műszaki is lejárt, akkor hogyan lehet újra üzembe helyezni az autót? A műszakihoz kell a forgalmi, mai nincs, csak a régi, ill rendszám kell a kötelező biztosításhoz. Műszaki és kötelező biztosítás kell a a forgalombahelyezéshez. Milyen sorrendben, hogyan lehet akkor ezt így intézni?
Válaszukat előre is köszönöm.
Nagyon köszönöm gyors segítségüket!
, eredetvizsgáztatni kell, KGFB.t kell kötni és okmányirodában újra forgalomba kell helyezni.
Van egy 601 es trabantom ami véglegesen ki van vonva a forgalomból.
Alvázszámot kivágták belőle.
Sajnos nem tudom ki vonta ki a forgalombol én az újra üzembe tudom helyeztetni?
Lehetőségem lenne egy 1978 as Wartburg megvételére.
Minden papírja/átlyukasztott forgalmi,törzskönyv stb.
/megvan.Az autó 2001.ben végleg kivonásra került. Tulajdonostól venném meg aki a forgalmiba szerepel.
Kérdésem az lenne,hogy van e lehetőség az újbóli forgalomba helyezésre,mivel kétüteműről van szó.
Válaszát köszönöm.
Tisztelettel!G.Tibor
Illetve abban az esetben mit kéne fizetni rá?
Ez lenne az első autóm, és érettségi mellett kezdeném a jogosítványt.
Szeretnék venni autóbontóból egy véglegesen kivont autót, aminek anno kivágták az alvázszámát a közlekedésiek. Forgalomba helyezhető ez valamilyen úton még? Előre is köszönöm a válaszát!
Öröklés útján tulajdonomba került egy forgalomból végleg kivont gépkocsi, melynek rendszáma és forgalmija is nálam van. 2000 táján történt a forgalomból végleg kivonás, akkor még nem kellett bontási igazolás.
Nekem szükséges-e bárhol bejelentenem a forgalomból véglegesen kivont autó tulajdonosának megváltozását, azaz hivatalosan a "nevemre venni"?
Az autót eladnám, a vevő szeretné újból forgalomba helyezni. Lehetséges-e ez, illetve mi az eljárás rendje?
Köszönettel:
P. Sándor
Szeretnék egy hatóságilag véglegesen kivont buszt venni, amiben nincs motor-váltó .
Nem tudom sikerül-e az eredeti motorját visszatenni, ha nem, egy új kerül bele.
Vissza lehet a fentiek szerint állítani a forgalomba a buszt is?
Érdemes a vizsgaállomáson is érdeklődni mit kérnek.
Szlovákiából vásároltam egy Magyarországon külföldre értékesítés miatt forgalomból átmeneti időszakra kivont autót,érvénytelenített magyar forgalmival és törzskönyvvel. Az autónak 2022/9 hóig van a forgalmi bejegyzés szerint érvényes műszakija. A kormányablak.hu weboldalon leírtak szerint az autó újból forgalomba helyezhető egy előzetes eredetvizsgálat után , amit már megcsináltattam.
Ezek ellenére azt kéri tőlem az ügyintéző ,hogy csináltassak egy új műszaki vizsgát az autóra , mert anélkül nem írják át és nem helyezik forgalomba. Akárhogy kerestem , nem találtam olyan jogszabályt ,ahol ezt követelik meg erre az esetre vonatkozóan. Tudna véleményt mondani az esetről vagy egy jogszabályt mutatni ,hogy akkor is kötelező új műszaki vizsgát csináltatnom az autóra ,ha az az okmány szerint rendelkezik még érvényes vizsgával ? Köszönöm válaszát
Ücvözlettel Alex
Pár napja megvásároltam egy Pannonia P10 motorkerékpárt, annak első tulajdonosától. A motorkerépárt a forgalomból kivonták kb 30 évvel ezelőtt. Forgalmi engedély és rendszám nem áll rendelkezésre és az előző tulajdonos nem emlékszik a rendszámra.
Motorszám és vázszám megegyezik. A fentiek tudatában, hogyan lehetséges az átírás?
Köszönöm a segítséget előre is.
Üdv: Attila
Eladtam egy mercedes tipusú autót,amit az új tulaj nem iratott át és egy idő után végleg kivonta az okmányiroda a forgalomból már több,mint egy éve.Kérdésem az lenne,hogyha vissza venném tőle az autót,akkor forgalomba tudnám helyeztetni mégegyszer?Műszaki nincs rajta már régen.Köszönöm a válaszát.
Egy forgalomból véglegesen kivont 12 tonna feletti teherautót vásároltam aminek az érvénytelenített forgalmija és törzs könyve is megvan, viszont a rendszáma le lett adva. Azt szeretném kérdezni, hivatalosan hogyan tudnám át íratni a nevemre illetve újra forgalomba helyeztetni? Milyen papírokra lenne szükségem? Köszönöm a választ.
A kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben valahogy vissza tudom helyeztetni a forgalomba a járművet, esetleg egy utólagos adásvételi szerződés,átírás után?
Előre is köszönöm!
Tulajdonomban van egy autó, amit díjnemfizetés miatt véglegesen kivontak a forgalomból.
A véglegesen kivont autót el tudom adni?
Lehetséges, hogy az új tulajdonos kérvényezi a forgalomba visszahelyezést és köt rá új biztosítást?
Eddig csak olyan cikkeket találtam, ahol az eladónak kell az eladás előtt kérvényeznie a visszahelyezést...
Válaszát előreis köszönöm!
Hatóság által forgalomból kivont járművet szeretnék eladni. A rendszám és forgalmi engedély még nálam van. Ha az adás-vételi szerződésben szerepel a kivonási határozat száma, és hogy mik lettek átadva a vevőnek, tehát fénymásolt kivonási határozat, forgalmi és rendszám, eladható-e a gépjármű? A jármű nem áll elidegenítési tilalom alatt, ennek már sikerült utánajárni. Válaszát előre is kösznöm.
Adott egy 1996-os Audi, amely az én tulajdonomban van,törzskönyvvel együtt. Biztosítási díjnemfizetés miatt ideiglenesen kivonásra került forgalomból, már a NAV-tól is érkezett megkeresés. A forgalmi engedély nincs meg, a rendszámtábla pedig még mindig nálam van. Lenne vevő az autóra. Hogyan lehetséges a jármű adás-vétele, hogy se engem, a vevőt pedig főként ne terhelje plusz bírság vagy bármi. Mi lehet ennek az adás-vételnek a menete? Válaszukat előre is nagyon kösönöm.
A volt férjem a tulajdonos, én az üzembentartó. Mindketten eladnánk a kocsit, ami forgalomból ki van vonva, rendszám le van adva. Aki megvenné, egy tanyán akarja használni. Ha mégsem ott használná, abból nekünk lesz valamilyen kár a későbbiekben? Kell-e az adásvételi kívül valamilyen papírt kitölteni?
Köszönöm Zsófi
Hivatalos adásvételi szerződéssel adják el az autót és akkor Önök le lesznek védve, bár ha az új tulajdonos nem fogja átírni az autót, akkor ha büntetés lesz a vége Önök fogják megkapni.
Vettem egy autót amit nem írtam a nevemre , de nem sokkal csúsztam el a 15naptól.
A kocsit adásvételivel,forgalmival,törzskönyvvel eladtam.
Az új tulaja kb 1 hét után jelentkezett nálam,hogy a rendőrök lekapcsolták és a gépjármű a forgalomból ki van vonva.
Mint kiderült már több tulaj óta nem volt névre írva az autó.
A kérdésem az Nekem ebből származik e valamilyen nemű gondom ,hogy így adtam el az autót nem volt névre írva és elvileg jó pár éve forgalomból ki van vonva.???
Kaptam megvételkor előző tulajtól több régi adásvételit is amit nem tudtam miért ad, de elraktam...
Valóban kellenek az előző adásvételik az újra forgalomba helyezéshez és névre íráshoz?
Várom válaszát!
Köszönettel : Zsuzsanna
Forgalomból véglegesen kivont autót vásárolnék donornak. Kell e adásvételit írni? Át kell e iratni?
Köszönettel:Zsolt
Adásvételi szerződést írhatnak, de nem kell átírni, forgalomba helyezni, nem is kell leadni az okmányirodában.
Érdeklődnék, hogy J betűvel vagy K betuvel kezdődő rendszámot kaphat-e az a használt gépkocsi, mely külföldről behozott és most áll honosítás alatt? (Nem igazan szeretnék S -el kezdődő rendszámot)
Válaszát előre is köszönöm.
Ha igen van-e valami különleges teendő az adásvétel során?
Válaszát előre is köszönöm.
Szabó András
Úgy gondolom igen, de azt nem tudom megmondani, hogy a vevő forgalomba tudja e majd helyezni a járművet.
Köszönöm! Judit
Igen mindenképpen kérje el az eladótól a régi adásvételit is szüksége lesz rá.
Nem lesz plusz költség az átírási költségen kívül.
Ha nincsenek meg az iratok akkor sajnos nem tudnak ügyet intézni.
A kérdésem az ,hogy ha egy 2 éve hatóságilag véglegesen kivont magyarországi személygépkocsit az azóta is ugyanazon tulajdonosa szeretné újra forgalomba helyezni, akkor is kell eredet vizsgát csináltatni?
Köszönöm!
Forgalomba szeretnék helyezni egy autót, amit 1992ben kivontak a forgalomból. A forgalmija elveszett. Az okmányirodában nincs róla adat, az Autófelügyeletnél viszont igen, ki is adtak róla egy igazolást. Az okmány iroda ezt nem fogadja el és nem adja kibazvadatlapot, amivel vizsgáztatni tudnám.
Mit lehetne tenni ebben az esetben? Válaszát köszönöm előre is.
Miért kell újra a nevemre íratni, amikor a törzskönyv az én nevemen volt és a forgalmiban is én voltam a tulajdonos?
Az alábbi kérdésem lenne: 2017.-ben vásároltam egy járművet (szgk), amelyre a K&H Biztosítóval kötöttem éves díjfizetésű kgfb szerződést, emlékeim szerint beszedéssel. Nemrég érkezett egy hivatalos végzés az okmányirodától, amelyben közlik a tényt, hogy 5 napon belül adjam le a rendszámot és forgalmit, mivel több mint 3 hónapja nincs felelősségbiztosítás a járművön. Biztosítóval felvéve a kapcsolatot, közölték h. 2018.-ban megszűnt a biztosítás díjnemfizetés miatt, így kb 2 éves fedezetlenség áll fenn, ami egyben 400.000 ft fedezetlenségi díjat is jelenthet. Én hibáztam, mivel nem ellenőriztem tételesen (további járművekre is fizetek ott nincs gond- egyéb biztosítóval) a díjfizetéseket, ugyanakkor jóhiszeműen jártam el, nem volt szándékomban kgfb nélkül közlekedni (5000km/év max.).
A kérdésem: hogyan lehetséges az, hogy közel 2 év telt el és csak most érkezik okmányirodai végzés, holott ők min. 3 hónapos fedezetlenségre hivatkoznak (amelyből következik hogy 3 havonta kapnak adatszolgáltatást?), illetve 2019-ben sikeres műszaki vizsgát is tett az autó, amelynél tudomásom szerint ellenőrizni kell a kgfb meglétét.
Van-e jogorvoslati, vagy egyéb méltányossági lehetőség a fedezetlenségi díjjal kapcsolatban?
Válaszukat megköszönve,
tisztelettel,
Azt gondolom ezt egyszerűen egy családon belüli ajándékozással fedezetlenségi díj nélkül meg lehet oldani.
3 éve vettem egy forgalomból véglegesen kivont autóbuszt adásvételivel. Van-e határidő arra vonatkozóan, ami után már semmiképpen nem lehet forgalomba visszahelyezni? Mi a menete a forgalomba visszahelyezésnek? A régi rendszámát visszakaphatja-e, vagy mindenképp újat fog kapni?
Előre is köszönöm.
Máté
Következő helyzetre keresek megoldást, kérdés hogy létezik-e járható út. Adott egy autó, amit 2010 őszén végleg kivonattak a forgalomból, külföldre eladás miatt. Az eltelt időben az autó visszakerült az országba, viszont a külföldi papaírjai elvesztek. Viszont! A legutolsó magyar tulajdonosának rendelkezésre áll az anno kiállított végleges kivonatási papír (illetve díjfizetési bizonylat), és az akkori adásvételi szerződés is. Ezekkel a papírokkal esetleg újra forgalomba helyezhető az autó, Magyarországon? Ha igen, akkor csak ő, a legutóbbi ismert magyar tulajdonos helyezheti vissza? Mi ilyenkor az ügymenet?
Köszönöm előre is
Üdv
V.
Motorhibás kisautóm évek óta vár a megváltásra. Többször vonattam ki forgalomból. Jelenleg azonban
hivatalból történt a forgalomból ideiglenesen kivonás, a rendszámot és a forgalmi engedélyt le kellett adnom az okmányirodában.
Van egy vevőm a kisautóra, aki meg szeretné javítatni és forgalomba szeretné vinni az autót.
Mi a teendőm, mi a menete az eladásának ebben az esetben?
Milyen költségem várható?
Nagyon köszönöm!
Üdv,
Thea
Még régen papám vett nekem egy danuviát hogy mikor felnövők tudjak motorozni az adásvételi az én adataimmal van ki töltve de személyi igazolvány szám nincs ott mert 2005 ben nem volt 9 éves voltam én írtam alá. A motornak megvan a szürke forgalmija is az ál benne hogy 1984ben kivonták a forgalomból rendszám selejtezve. Akitől vettük első tulaj már elhunyt. Azóta én már betöltöttem 18-at és így én forgalomba tudnám helyezni ?
Olyan ügyben érdeklődnék, hogy vásároltam Ukrajnából egy Új utánfutót, amit vámkezeltettem, befizettem az Áfa-t utána, viszont rájöttem, hogy túl macerás lenne a forgalomba helyezése. Mivel újonnan vásároltam a gyártótól, így még sehol sem volt forgalomba helyezve. Most el szeretném adni egy vevőnek, aki szintén nem fogja forgalomba helyezni, egy tanyán használná. Ilyenkor mint eladó van valamilyen bejelentési kötelezettségem, illetve elegendő egy egyszerű adás-vételi szerződés?
Válaszát előre is köszönöm!
Kérdésem az lenne hogy vettem egy veterán motort kaptam hozá szürke forgalmit és abba bele van pecsételve hogy 1981ben kivonva a forgalomból. És még kaptam mellé egy adásvételit de az úgy van kitöltve hogy csak az első tulaj (eladó) adatai és egy tanú és 2006 os dátummal. Vevő része nincs kitöltve. És a tulaj már elhunyt. Ezt így tudnám valahogy forgalomba helyeztetni??
karacszsolt@mailbox.hu
Ha az okmányiroda nem helyezi forgalomba, akkor sajnos nem sokat tehet ez ügyben. Megpróbálhatja egy másik okmányirodában elindítani a forgalomba helyezést, de ez esetben minimális az esély a sikerességre.
Évekkel ezelőtt vettem egy forgalomból véglegesen kivont autót donornak, alkatrésznek. Mivel az autó véglegesen ki van vonva a forgalomból, átíratva a nevemre nem lett, csak egy adás-vételi szerződésem van. Újra forgalomba helyezni nem szándékoztam. Most valaki meg szeretné tőlem venni az autót és forgalomba is helyezné. Nekem mi ezzel a teendőm? Elég adás-vételi szerződést kötnöm vele? El tudom adni úgy, hogy nincs a nevemen? Az előző tulajdonossal fel kellene vennie a vevőnek a kapcsolatot, ha forgalomba akarja helyezni újra?
Egy ritka lakokocsit szeretnek vasarolni. De sajnos semmilyen papirja nincs meg. Van ra mod, hogy forgalomba tudjam helyezni?
Ha igen kb merre induljak es mennyi penzt vigyek? :D
A lakokocsi a sulya alapjan konnyu potkocsinak minosul, de fekezett.
Koszonom a valaszt
Máté
Ezt mindenképp egyeztetni kellene az okmányirodával, mert emiatt nem szokták véglegesen az autót kivonni a forgalomból tudomásom szerint, csak ideiglenesen.
Segítségét előre is köszönöm!
Ha meg is veszi a motort, írjanak adásvételi szerződést, de dátumot ne addig, ameddig kész nincs a motor. Ezt követően kell dátumozni a szerződést, vagy valami hasonló megoldást tudok elképzelni.
A NAV ki fog állítani vásárlás után egy igazolást, amivel az autó átírható lesz.
Csak az eladóval együtt tud intézkedni ez ügyben, mindenképp kell az adásvételi szerződés, ráadásul ugyanaz, amit az eladó birtokában is van.
Ez esetben egyeztetni szükséges a Járási hivatallal, ugyanis szükséges az eredetiség vizsgálathoz a forgalmi engedély. Ők adnak Önnek egy határozatot, amivel intézhető lesz minden.
Járási Hivatalban kell kezdeni, ahol igényelhet egy igazolást amivel le tudja az autót vizsgáztatni.
Sátras utánfutót vennék, de sajnos semmilyen papírja illetve rendszáma sincs. Egyedül a futón lévő adattábla elérhető.
Forgalomba helyezhető valahogy? Ha igen, milyen anyagi vonzata lenne?
Válaszukat előre is köszönöm!
Üdvözlettel: László
Úgy gondolom akár forgalomba is helyezhető de nem éri meg. Annyi utánfutó van eladó, kellene keresni egy másikat, aminek az iratai rendben vannak.
Szeretnék érdeklődni egy bontási papírokkal rendelkező motorkerékpárt helyeznék újra forgalomba. Csak a bontási papírok vannak hozzá semmi más, természetesen hivatalos adásvételével venném meg.
A motor nem lett átépítve, minden eredeti rajt.
Lehetséges-e, vagy nem?
Ha igen érdekelne egy majdnem pontos összeg, amibe kerülne az egész procedúra. 110 Le a motor.
Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm!
István
KPM vizsga, kötelező biztosítás, eredetiségvizsgálat és átírási költségekre kell számítani. Hogy engedik e az újra forgalomba helyezést arra én így nem tudok válaszolni, elég sok mindenen múlik. Vizsgabázison kell kezdeni az ügyintézést, de párhuzamosan egyeztessen a Járási Hivatallal is.
Férjem nevén lévő személygépkocsit kötelező díj nem fizetése miatt kivonták a forgalomból. A gépkocsit így nem használtuk. NAV szerint, ha most kötünk rá biztosítást, akkor újra kérhetjük a forgalomba a visszahelyezést. Kérdésem: ugyanannál a biztosítónál kell megkötni a biztosítást, ahol korábban megszűnt díjnemfizetés miatt? Valamint a Biztosító visszamenőlegesen is kérni fogja a pénzt? Megoldást jelenthet-e (költségcsökkentés), ha a férjemmel adásvételi szerződést kötök, így a biztosítás is a nevemre kerül és úgy helyeztetnénk vissza a forgalomba? Mi ennek a menete, költsége?
Köszönettel: Juli
Igen, ez a megoldás. Írnak egy adásvételi szerződést, ahol az ingyenes opciót jelölik be és mellé teszik a házassági anyakönyvi kivonatot. Ezt követően szükséges az Ön nevére kötni egy kötelező biztosítást, melyet weboldalunkon egyszerűen megtehet. A legvégén meg az iratokkal el kell fáradni a Járási Hivatalba névre írni az autót.
Hivatalos adásvételi szerződés kell ebben az esetben is.
Ha végleg ki van vonva a forgalomból, akkor más a helyzet. Mindenképp egyeztessen a járási hivatallal mit lehet tenni ez ügyben.
Az biztos, hogy ha visszahelyezhető forgalomba, első körben műszaki vizsgát kérnek, majd eredetiség vizsgálatot, kötelező biztosítást. Mivel a forgalmi engedélyben lévő tulajdonostól nem igen tud majd adásvételi szerződést kérni, meg kell lennie az összes adásvételi szerződésnek ameddig el nem jutnak oda, hogy Ön a vevő.
Az okmányiroda szerint nincs megoldás, tkp. életfogytig fizethetem a terheket (biztosítás + súlyadó), de ha mégsem fizetném be, behajtják, részletesen elmagyarázták a következményeket, pl. elesek a biztosítási bónusztól, stb., az ebből eredő mindenféle szankciók anyagi következmenyei 10 éven át kísérnének, majd megtörténne végezetül 10 év múlva(!) a végleges kivonás. Ilyen zavarosságot nem akarok gerjeszteni.
Viszont most kaptam egy gyorshajtási bírságot, amit ha nem fizetek be, a gk.-t kivonja a hatóság a forgalomból a szokásos eljárással, majd -- később -- adók formájában persze behajtja a bírságot tőlem némi plusz költséggel. De az autó a forgalomból ettől függetlenül ki lesz vonva a forgalomból. Ez nekem tökéletesen megfelelne, mert megoldja a problémám relatíve olcsón. Úgy gondolom, hogy engem senki nem kötelezhet, hogy ezután helyeztessem a forgalomba az autót, főként nem üzembentartói minőségemben (a tulajdonos nélkül). És bízom benne, hogy a gk. forgalomból való kivonásának tényét tanúsító okmány birtokában már a biztosítás és a súlyadó fizetésére sem vagyok kötelezhető. Jól gondolkodom? A bírság behajtásán túl más hátrányom származhat ebből a lépéssorból? (Természetesen ha a tulaj úgy érzi, hogy ezzel kár érte őt, és ez ügyben fellép, az más kérdés, azt majd intézem vele...)
Köszönöm a választ!
Bár jónak tűnhet a megoldás, mégsem ajánlom Önnek, ugyanis nem lehet tudni a be nem fizetett bírságnak mi lenne a következménye, és ha kivonás után mégis befizeti gondolom az autó automatikusan visszakerül a forgalomba Ön nélkül is. Ez amúgy elég elkeserítő, hogy ekkora joghézagot nem lehet megoldani végérvényesen, legalább 10 éve problémák vannak emiatt, az üzembentartók sok esetben nem tudnak szabadulni az autótól, és semmi komolyabb ügyet nem tudnak elintézni a tulajdonos nélkül.
Elméletileg igen, de ezt BM rendszer és papírok nélkül nem tudom megmondani Önnek. Adásvételi szerződést írják meg, és ezt követően menni kell a hivatalba megnézetni, hogy rendbe lehet e tenni. Ha igen, még aznap kössön egy kötelező biztosítást, "valahogy" vigye el az autót műszaki vizsgára és eredetiségvizsgálatra, ezt követően lehet visszamenni a hivatalba, átírásra.
Köszönöm!
Úgy tudom vissza lehet helyeztetni az autót a forgalomba, kpm műszaki vizsga kell hozzá, meg egy kicsit bonyolult a helyzet, de meg lehet oldani.
Saját tulajdonú, forgalomból hivatalból ideiglenesen kivont személygépjárművet szeretnék ismét Magyarországon forgalomba helyezni. A hivatalból kivonás oka 2017-ben a kötelező biztosítás nemfizetése volt. A kivonási időtartam 4. hónapjában lett Németországban forgalomba helyezve, ez ott-tartózkodás miatt is indokolt volt. Magyarországi rendszáma az autónak azóta értelemszerűen nincsen, de az új típusú törzskönyve megvan, ezért a következőt szeretném kérdezni:
Fedezetlenségi díj megfizetését követően, a fent leírtak szerint tudom az okmányirodában kezdeményezni az újbóli forgalomba helyezést, vagy más eljárás szükséges?
Segítségét előre is köszönöm!
Kötelező biztosítást kell kötnie, szükséges rendezni az elmaradást a biztosítójánál, és az itt kapott iratokkal tudja visszahelyeztetni a forgalomba a járművet a Járási Hivatalban.
1996-ban ideiglenes céllal kivonattam a motorkerékpáromat a forgalomból, a rendszámtáblát akkor leadtam. Ennek a motorkerékpárnak még a régi szürke könyv alakú forgalmi engedélye van. Törzskönyve nincs, mivel abban az időben ilyen még nem volt. A forgalmi engedélybe "forgalomból ideiglenesen kivonva" bejegyzés került. Sajnos sok év eltelt azóta, de hamarosan szeretném restaurálás után újra forgalomba helyezni. Olyan információkat hallottam, hogy valamikor a 2000-es évek környékén az addigi ideiglenes kivonások mind véglegessé változtak? Ügyfélkapun lekérdeztem a régi rendszámom alapján az adatokat és sajnálattal láttam, hogy mind a motorkerékpár márkája, mind a köbcenti is tévesen van regisztrálva. A forgalmiba anno kézzel írták a bejegyzéseket és az ügyintéző "macskakaparása" ami eredetileg Jawa, ez az ügyfélkapu szerint James típusú motorkerékpár és a köbcenti is a kézzel írt 250-ből 350 lett. Kell-e műszaki vizsga bármi nemű ügyintézés előtt? Jelent-e az ügyfélkapu szerinti elírás bármilyen problémát? A motorkerékpár végig az én tulajdonom volt, szükséges-e eredetiség vizsgálat? Vissza lehet-e igényelni a régi rendszámtáblát? Gyakorlatilag az ügyintézés pontos menetéről szeretnék információt.
Segítségét előre is köszönve: Tóth Zoltán
Mi egy biztosítási alkusz cég vagyunk, így csak részleges informmációkkal tudok szolgálni. Első körben én a Járási hivatalban kezdenék, egyáltalán megkérdezném van e valami akadálya a forgalomba helyezésnek, illetve az elírásokat egyeztetném. Ha az elírások tényleg úgy vannak, akkor biztos, hogy múszaki vizsgára kell vinni a motort, és ezt követően kezdődhet a forgalomba helyezés. Végleg kivont jármű esetében ténylegesen kell az eredetiségvizsgálat, bár mivel a motor az Ön nevén volt, jó kérdés, hogy ez esetben kérik e.
A 06-70-396-9881-es telefonszámon tudnqak segíteni Önnek szerintem e téren.
Sajnos e téren nem tudok adni Önnek érdemi választ, mert nem tudom mi szerepel a gépjárműről a BM rendszerben, ezért nem tudom, hogy visszahelyezhető e.
Engem olyan érdekel, hogy van egy ideiglenesen kivont szgk ami gyorshajtás miatt lett kivonva a forgalomból, ha megvásárolnám mennyi esélyem lenne a forgalomba helyezésre?
Akkor tudja átírni az autót, ha minden tartozás lekerül róla. Gondolom a büntetést ráterhelték már, ezen kívül lehet van súlyadó tartozás is.
Van egy 38 éves személyautó a birtokomban,( rendszámmal és forgalmi engedéllyel) , ami végelegesen ki lett vonva a forgalomból. A forgalmi nem annak a személynek a nevére van kiállítva akitől vásároltam a kocsit, viszont a forgalmi szerinti tulaj eladta az autót anno és az adásvételije nincs már meg. Mit tehetnék ill mi lehet a forgalomba helyezés módja?? Köszönettel! Ati
Mindenképp a helyi Járási Hivatalban kezdje az érdeklődést, mert így a pontos előélet ismerete nélkül nem tudok Önnek pontos választ adni. A Járási Hivatalban tudnak segíteni Önnek ez ügyben.
Véglegesen kivont utánfutót vásárolt? Magánszemélytől vette, vagy hivatalos szervtől?
Egy véglegesen kivont autóról (autóbuszról) szeretném a rendszámot az én autómra egyéni rendszámként megvásárolni.
Mi a teendőm? Megvalósítható- e?
Válaszát előre is köszönöm!
Úgy gondolom megoldható, de mindenképp egyeztessen a helyi Járási Hivatallal ez ügyben.
Örököltem egy utánfutót, amit több mint 10 éve (2007) kivont a tulajdonos forgalomból. A forgalmi engedélyt akkor bevonták a rendszámmal együtt, adtak egy fénymásolatot róla "eredeti" felirattal, (bélyegző+aláírás). Törzskönyvet nem kapott, 1994-be lett forgalomba helyezve.
Szeretném újra forgalomba helyezni. Nem fogadják el az "eredeti" fénymásolatot, kérelmezni kellett a központi archív nyilvántartóból az adatokat, mert 10 év után törlődnek, pont bele esett. Remélem meg lesznek, ha nem akkor hogyan tovább? Az ügyintéző szerint kétesélyes!
Köszönöm a válaszát.
Ha nem lesznek meg az iratok, akkor sajnos nem tudja forgalomba helyeztetni az utánfutót.
Köszönöm a válaszát! Azért még bízom, meg lesz az…
István
Eladhatja az autót, de a köztes átírási költséget és a büntetést Önnek ki fogják számlázni.
Adott lenne egy magyarországi forgalomból véglegesen kivont okmányokkal rendelkező motorkerékpár (GSF1200S, 2003).
Ha jól számolom, ennek a motornak a saját nevemre való írása, forgalomba való visszahelyezése, nagyjából 123 ezer forint lenne.
Jó a kalkuláció?
Köszönöm előre is,
Alberti Dániel
Nem tudom a motor teljesítményét de úgy 80.000.- Ft lesz kb a költség, eredetiség vizsgálattal együtt.
Abban még kérhetnék segítséget, hogy pontosan milyen elemeket kell elintézzek, kifizessek az ügyintézés során? Nehezen tudom most összefésülni ezt :)
Köszönöm!
Fel kell keresni az utánfutó akkori tulajdonosát és kell kérni egy másolatot az akkori adásvételi szerződésről.
Válaszat előre is köszönöm.
Patrik
Ha megvan az adásvételi szerződés és az összes papírja az autónak, akkor elméletileg igen.
Úgy gondolom az előző tulajdonos elmaradása Önt nem érinti, az más kérdés, hogy addig engedik e az autót átírni amíg az elmaradást az előző tulajdonos ki nem fizeti.
Válaszát előre is köszönöm!
Amennyiben az autónak nincsenek meg a külföldi papírjai, akkor probléma lesz, mert tudomásom szerint nem tudja forgalomba helyezni a járművet.
Történt ugyanis, hogy az apukám kivonatta és elfelejtettek neki szólni, hogy egy év letelte előtt ha egy napra is de vissza kell helyezni a forgalomba, hogy a bónusz megmaradjon. De közben mások meg két évet mondanak. Tudna nekem segíteni kérem, hogy akkor mi is a valós helyzet? köszönettel.
2 év elteltével veszik el a bónusz.
Meg lehet próbálni a dolgot, az biztos, hogy egy központi vizsgaállomáson kell kezdeni az ügy iránti érdeklődést.
Egyenes ágú rokonok, írjanak egy adásvételi szerződést és az átíráshoz a biztosítás mellett vigyék az Ön anyakönyvi kivonatát is. Ha még érvényes a műszaki vizsga, akkor át fogják írni az Ön nevére.
P rendszámot biztosan ne béreljen, ugyanis az illegális. A helyi Járási Hivatalban érdeklődjön, hogy adnak e az adott utánfutóra Z rendszámot ki.
A választ előre is köszönöm.
Amennyiben az autó még nem volt Magyarországon forgalomban, regisztrációs adó, műszaki vizsga, kötelező biztosítás, forgalomba helyezési költségeket kell fizetnie.
Mivel a forgalomba helyezéshez műszaki vizsga kell, és az autó gondolom nincs most abban az állapotban, így forgalomba helyezni nem is tudja. Szerintem amikor készen lesz, akkor írjanak adásvételi szerződést, ha ismerőse az eladó.
Csak akkor, ha felveszi a kapcsolatot az utánfutó forgalmi engedélyben szereplő tulajdonosával.
Elméletileg el lehet intézni, az biztos hogy a helyi Járási Hivatalban kell előtte ezt megkérdeznie. Ha azt mondják visszahelyezhető, kell írjanak egy adásvételi szerződést, majd kell kötniük egy kötelező biztosítást, ezt követően mehet az utánfutó műszaki vizsgára, végül átírásra.
Ha a rendőrség elvette az iratokat, akkor azt továbbította a Járási Hivatal részére, mindenképp mielőtt kifizeti az autó vételárát érdeklődje meg ott mi a helyzet a járművel.
Első körben a helyi Járási Hivatlaban kell megkérdeznie, hogy mi történt pontosan az autóval, ezt az adásvételi szerződés megírása után tudja megtenni. Véleményem szerint műszaki vizsgára kell vinni az autót egy központi vizsgaállomásra és utána tudja csak a nevére venni a járművet.
2012- novemberében eladtam külföldre a gépkocsimat.
Véglegesen ki lett vonva a forgalomból és a rendszám is leadásra került.
Az lenne a kérdésem, hogy megvásárolható -e, a leadott rendszám? Köszönettel, Tarzi
Úgy gondolom megvásárolható az a rendszám újra, ha azóta nem adták ki másnak, az ára elméletileg 112.450.- Ft
Moped autó alatt az 50 cm3-is motorral ellátott rendszám nélküli autót ért?
Biztosítása kötés, műszaki vizsga, eredetiség vizsgálat, forgalomba helyezés. Úgy gondolom hozzávetőlegesen 50.000.- Ft körül fog fizetni.
Ön is vissza tudja helyeztetni az autót a forgalomba, de az átíráshoz majd még eredetiség vizsgálat is szükséges, így azt is el kell végeztetnie ott helyben. Biztosítás kötésben tudunk segíteni, keressen minket bizalommal!
Ugyanez a helyzet Önnel is mint az előző hozzászóló esetében, helyi járási hivatalba szükséges egyeztetés miatt elfáradni, és ha ott nem találnak kivetni valót, KPM műszaki vizsgára kell vinnie a motort, majd indítható biztosítás kötés után az újra forgalomba helyezés. Elképzelhetőnek tartom, hogy még egy eredetiség vizsgálatot is kérni fognak.
Segítséget előre is köszönöm! Üdvözlettel Zsolt!
Úgy gondolom ez esetben a helyi járási hivatalban szükséges megkérdeznie, hogy felújítás után pontosan milyen úton módon engedik forgalomba helyezni az adott gépjárművet, mert így iratok nélkül nem tudok Önnek pontosan válaszolni.
Egyértelműnek tartom, hogy KPM műszaki vizsga után tudja majd csak elindítani a folyamatot, ezt követően lehet a járművet forgalomba helyezni új rendszámmal.
Üdvözlettel Viktória
Műszaki vizsga bizonyosan szükséges lesz szerintem, de mivel az autó már volt Magyarországon forgalomban, így regisztrációs adót tudtommal nem kell fizetnie.
S. Gyula
Tisztelt cég! Adott egy autó amit kivontak a forgalomból sajnos azt nem tudom hogy ideiglenes vagy nem, nav árverés! S ha az autót valaki megveszi akkor rá kivont autó esetében vonatkozik a 15 nap? Vagy rá ér akkor amikor a kocsit rendbe rakta, mivel pl nem mozgatható sérült stb? Köszönöm.
Válasz:
Kedves Gyula!
Meg kellene tudni pontosan mi van az autóval. Végleg, ideiglenesen van kivonatva, vagy ki sincs vonatva?
15 napos határidő minden esetben vonatkozik, hiszen bejelentési kötelezettsége van, de ha például össze van törve az autó, átírás után ugyanúgy ki kellene vonatni ideiglenesen a rendbe tétel időpontjáig.
Ez esetben úgy gondolom alvázszámmal együtt a helyi járási hivatalban kellene kezdeni az ügyintézést. Ott kellene kideríteni, mi lett ezzel az autóval. Elképzelhetőnek tartom, hogy az végleg ki lett vonatva a forgalomból. Amennyiben igen, úgy gondolom lehetséges lehet a gépjármű iratainak rendbetétele.
Az a kérdés engem is foglalkoztat, ha most megveszek egy jópár éve, Magyarországon forgalomból kivont autót, és szeretném újra forgalomba helyezni, akkor sima műszakira, vagy ugyan úgy, mint a külföldről behozottnál, KPM műszakira kell mennem? Illetve ebben az esetben kell eredetvizsga?
Köszönöm!
Ez esetben KPM vizsgára van szükség, eredetiség vizsgálat pedig akkor kötelező, ha nem az Ön nevén volt az autó amikor az végleg ki lett vonatva a forgalomból.
Azóta az érvénytelenített forgalmi is elveszett, tehát semmi sincs az autóhoz...
A választ köszönöm!
Amikor kész a restaurálás, KPM vizsgára szükséges vinnie az autót, ezt követően lehet újra forgalomba helyeztetni az autót. Mivel nincsenek meg a papírok, úgy gondolom ez esetben a helyi járási hivatalban szükséges megkérdeznie azt, hogy mit tud csinálni, mert szerintem a KPM vizsgához is szükséges valamilyen irat.
Mivel az autó már Magyarországon forgalomban volt, így ebben az esetben már nem lesz regisztrációs adóra kötelezett, tehát nem kell fizetnie regadót.
Úgy tudom ( bár ez biztosítási alkuszi profilunkba nem teljesen tartozik bele ), hogy ez esetben KPM vizsgára lesz szükség, egyedi forgalomba helyezési kérelemre viszont nem. Amennyiben az autó nem az Ön tulajdonban volt 10 évvel ezelőtt, abban az esetben eredetiség vizsgálatra nem, de ha nem az Ön nevén volt az autó, akkor viszont eredetvizsgára is szükség lesz.
Amennyiben az autót 10 éve külföldről hozta be, és akkor nem lett forgalomba helyezve, csak abban az esetben szükséges regisztrációs adót fizetnie. Amennyiben ez az autó Magyarországon már forgalomban volt, de végleg kivonták a forgalomból, abban az esetben csak műszaki vizsgára és kötelező biztosításra lesz szüksége forgalomba helyezés előtt. Más költségre nem kell számolnia.
Itthon vásárolt saját tulajdonu autóról van szó amit én vonattam kia forgalomból!
A muszaki vizsga állomáson mondták h kell reg adó és eredet vizsgálat!
Tudna nekem abban segiteni még h ezt hivatalos formában hol tudommegnézni irott formában és bemutatni nekik??
Köszönettel Vereb Attila
Mivel a jármű ki van vonva a forgalomból, így akkor íratja majd át az autót a nevére amikor ezt Ön szeretné, de előtte úgyis szükséges egy kötelező biztosítást kötnie, valamint el kell vinni az autót műszaki vizsgára is.