Kötelező biztosítás felmondása 30 napon belül lehetséges?
Jellemzően a kötelezően előírt dolgok nem könnyen elfogadhatók az emberek számára, de a kötelező biztosítás szükségességéhez még sem férhet kétség. Bevezetése előtt a balesetekből eredő károk gyakran okoztak fizetési problémát a vétkes fél számára.
Számolja ki itt a kötelező biztosítását! – 11 biztosító díjából választhat.
Egyrészt azért, mert anyagilag nem állt úgy, hogy kifizethesse az okozott kárt, másrészt gyakran nem is volt hajlandó elismerni a hibáját, és ezzel együtt a kártérítés megfizetését is megtagadta. A vita a két fél között gyakran a bíróságon dőlt el. Közben természetesen a vétlen félnek magának kellett a javítás költségeit megfinanszírozni, ha használni akarta az autóját. Minden gondot nem oldott meg a kötelező biztosítás sem, hiszen manapság is akadnak, akik ki akarnak bújni a felelősség elismerése alól, bár kártérítési kötelessége már nincs, de el akarja kerülni a bonus-malus rendszerben a visszasorolását, ami rendszerint díjemelkedéssel jár.
Kötelező biztosítás nélkül nem vehet részt gépjármű a közúti forgalomban. Amikor az ember autót vásárol, akkor az, az első lépés, hogy meg kell kötni a kötelező felelősségbiztosítást. Tudni kell, hogy a kötelező biztosítás nem a gépjárműhez, hanem a személyhez, a tulajdonoshoz, illetve az üzembentartóhoz kapcsolódik. Nincs önrész, mint a casco esetében, azaz a teljes kockázatot a biztosító viseli. A kötelező biztosítás sajátossága, hogy baleset okozása esetén a biztosító nem a biztosított kárát téríti meg, hanem a vétlen félét. Ahhoz, hogy a saját kár is megtérítésre kerüljön, kell a casco. Jellemzően határozatlan időre köthető a kötelező biztosítás, bár van lehetőség határozott idejű kötésre. Ugyanakkor van egy évfordulója a biztosításnak, amikor lehetőség van biztosítót váltani, illetve a biztosítás rendes felmondására.
Arra a kérdésre, hogy a kötelező biztosítás felmondása 30 napon belül lehetséges-e, a válasz az, hogy nem, ugyanis a felmondó levélnek legalább 30 nappal az évforduló előtt be kell érkezni a biztosító társasághoz. Amennyiben később érkezik be, azt a biztosító nem köteles elfogadni. A felmondó levélnek tartalmaznia kell a szerződő adatait, a kötvényszámot, az autó rendszámát, aláírást, dátumot. Fontos tudni, hogy amennyiben időben felmondja a szerződést, úgy az új szerződés megkötésére a fordulónapig van ideje. Tehát ne feledjük, hogy 30 napon belül nem lehet felmondani a kötelező biztosítást, kivéve azokban az esetekben, amelyek nem esnek a rendes felmondás kategóriájába, mint például az érdekmúlás. Figyeljünk az évforduló dátumára, és lépjünk időben, ha biztosítót szeretnénk váltani.
Itt kérhetsz teljes összehasonlítást!
Tedd fel díjmentesen független szakértőnknek!
Hozzászólások (123)
Mi a teendő abban az esetben ha a Netrisken kötöttem szerződést egy új biztosítóval, de végül mégsem velük szeretnék szerődni, hanem egy másikkal. Csak egyszerűen nem fizetem be, vagy mit kell tennem?
Köszi előre is!
Javaslom egyeztessen a biztosítóval, ha 14 napon belül van még akkor el állhat a szerződéstől.
KGFB felmondás során azzal szembesültem, hogy március 11-es évforduló miatt február 9.-én mondtam fel a biztosítást.
a biztosító online rendszerben március 11 jelenik meg mint Biztosítási évforduló, ami alapján pont időben lett elküldve a lemondó nyilatkozat.
A tájékoztató levelekben március 10.-e szerepel ami szerint 30 napos határidő után lett elküldve a felmondó nyilatkozat.
A biztosítás március 11.-től él, már az 5. éve vagyok náluk, de most nagyot emeltek, ezért szerettem volna váltani... amit meg is tettem és megkötöttem egy másik biztosítónál, 40%-al olcsóbban.
A 2024-es befizetéskor a fizetési határidő 2024 március 11-volt
Illetve a teljesítési időszak amire a kötvény szól 2024.03.11-től 2025.03.11-ig szól
Kinek van igaza nekem vagy a biztosítónak?
Mit tegyek az új biztosítással ami már be van fizetve?
Az új biztosítótól vissza tudja igényelni a befizetett összeget.
Az új biztosító érvényteleníti fogja bejelentése nélkül is mert a nyilvántartóban látni fogják az élő előzményt.
Jótanács senki ne várjon az utolsó napig :D
Gépjármű felelősségbiztosítással szerződtem EGY BIZTOSÍTÓNÁL 2023.11.11-ével. Történt egy káresemény 2024.06.20-án.
Ennek a káreseménynek a lezárása 2024.11.08-án zárult, melyről értesítőt is kaptam.
Mivel évforduló előtt kaptam egy ajánlatot A BIZTOSÍTÓTÓL, azt elfogadottnak tekintettem. Erről küldtek is választ, hogy „köszönjük, hogy minket választott „ levéllel.
Az esedékes megállapított összeget be is fizettem 2024.11.06-án.
Tehát a szerződés már itt megtörtént, arra vonatkozóan, amit elfogadottnak tekintettem, mármint az ajánlatukat!
Ezt követően zárult a káresemény 204.11.08-ÁN és ezt követően módosították a szerződésem és magasabb összeget szabtak ki.
Ez jogilag nem állja meg a helyét, mert akkor nem Őket választottam volna és a kockázatviselés előtt 30 nappal fel is mondtam volna a szerződést.
De nem, elfogadtam akkor az ajánlatukat.
A szerződés a biztosító és a biztosított között jött létre. Nem értem , hogy egyoldalúan a biztosító hogy módosíthat? Az ajánlatot korábban kiküldték, elfogadtam. Így mind a két fél részére a szerződés elfogadott lett arra vonatkozóan.
A kockázatviselés előtt 3 nappal nem módosíthat a biztosító, mert akkor a biztosított is bármikor válthat biztosítót….?! Nem jól gonodolom?
Avval egyetértek, hogy a következő időszakra ez a besorolás változni fog, ami majd 2025.11.11-ével lesz.
Köszönöm válaszát!
Kicsúsztam pár nappal a 30 napból. Én vagyok az üzembentartó, lányom a tulajdonos (nincs jogosítványa) Jeleztem a felmondási szándékot a biztosítónál, de elutasították. Ha törölnénk az én üzembentartásomat és lányom lenne az új üzembentartó, közben felmondanám a jelenlegi KGFB-t (dec. 5-én van egyébként az évforduló), majd visszairatnánk rám az üzembentartóit, akkor köthetek máshol biztosítást? (másnak nincs jogosítványa a családban, csak nekem) Meg lehet ezt csinálni? Semmiképp se akarok a jelenlegi biztosítónál maradni. Köszönöm előre is a választ!
Újrakötöttem a saját biztosítóm online felületén a KGFB-t 45 nappal a fordulónap előtt
Az online kalkulációban kaptam egy kedvezőbb díjat az évfordulós díjtájékoztatóhoz képest.
A kapott ajánlatban ez szerepelt:
Köszönjük, hogy a XY Biztosítót választottad XY rendszámú járműved gépjármű-felelősségbiztosítására.
A biztosításod 2024.12.10 naptól él, az ehhez kapcsolódó dokumentumokat csatolva találod.
Ajánlatszám: XY
Be is fizettem a teljes éves díjat.
Ezzel én lezártnak tekintettem a KGFB újrakötést.
Aztán úgy bő 2 héttel később véletlenül észrevettem, hogy visszautalták a befizetett éves díjat és leemeltek csoportos beszedéssel pár ezer forintot.
Megkerestem a biztosítót, hogy mi is történik most.
Azt a választ kaptam, hogy nem mondtam fel az előző biztosítást, így az új biztosítást nem tudták megkötni számomra.
Természetesen ezt az infót az évforduló napjához 30 napon belül kaptam tőlük, így nem tudom felmondani és újat kötni se náluk, se máshol.
Előtte semmilyen tájékoztatást NEM kaptam, szó nélkül visszautalták az előre befizetett éves díjat.
Szerintem ez nem fair eljárás, ha a már tájékoztattak, hogy az új biztosításom XY dátumtól él, a díjat befizettem, akkor nem ülhetnének a babérjaikon, várva, hogy majd én esetleg megkeresem őket, hogy miért is utalták vissza az éves díjat.
Egyébként újrakötésnél miért is kell felmondani a biztosítást? Egyértelmű, hogy azonos autóra, a fordulónaptól új biztosítást kötök náluk, ez eléggé ráutaló magatartás.
Korábban volt egy gyakorlat, hogy az új biztosító az ügyfél helyett felmondta a korábbi biztosítást a másik biztosítónál. Ez ma már nem működik így?
Egy biztosítón belül ennek még inkább illene működnie.
A biztosítónak kötelessége tájékoztatni erről.
Én 70 nappal kaptam meg hamarabb az ajánlatot, így 10 napig még nem tudtam újat kötni, mivel 60 napon belül kell lenni ahhoz. Természetesen elfelejtettem idöközben és már csak 28 nap van hátra. Tudok ezzel mit kezdeni? Vagy bejött a stratégiájuk és most már maradnom kell? Nagjyából 30%al drágább lesz, mint máshol így msot.
Vásároltam egy használt autót magánszemélytől és még a helyszínen megkötöttem rá a biztosítást. Még az átírás előtt kiderültek problémák ezért elállnék a vásárlástól ami 7 nappal ezelőtt történt. Mit tudok tenni a biztosítással? Fel tudom mondani? Mik a teendőim?
Előre is köszönöm a választ!
Benedek
Írjon egy nyilatkozatot a biztosítónak, hogy az adás-vétel meghiúsult, az átírás nem fog megtörténni így kéri a szerződése érvénytelenítését.
2024.04.14-én kötöttem éves biztosítást, de 2024.05.25-én eladtam az autómat. 2024.06.04-én írtam emailt a biztosítónak, amiben elküldtem a adás-vételi szerződést és minden egyéb biztosítási adatomat, egy gépi válaszlevél biztosított arról, hogy hamarosan feldolgozzák az emailt. 2024.07.04-e van, de még mindig nem történt semmi, szeretném már a B10-emet az új autómra tenni, de még mindig aktív ez a szerződés, így ezt nem lehet. Ennek a biztosítónak nincs helyi irodája, csakis online lehet elérni őket. Többször telefonáltam, ígérték, hogy hamarosan feldolgozzák az adatokat és elintézik, de semmi eredmény. Mit lehet tennem? kihez fordulhatok még? Valaha megkaphatom a B10-emet?
A gépjárművemre biztosítót szeretnék váltani. 24.08.02-n van a forduló. 24.07.02-n írtam egy emailt az ügyfélszolgálatnak (nem találtam a módját, hogy hogyan kell nekik jelezni ezt a szándékomat), hogy felmondom az aktuális biztosításomat. Ezzel párhuzamosan megkötöttem az új biztosítást is egy másik biztosítónál.
Majd másnap írnak egy válasz emailt, hogy nem fogadják el az előbbi formátumot. Kézzel aláírt nyilatkozat kell kötvényszámmal stb. És 07.03-án már ki vagyok csúszva a 30 napból
Viszont az új biztosítás már ki van fizetve.
Mit tehetek?
Biztosítónként eltér a feldolgozási idő, általában 1-4 hét mire választ adnak.
Tegyük fel, hogy:
- Eladom egy barátomnak az autót X forintért, ő megköti a saját biztosítását, átíratja a nevére az autót, stb. Kifizetem a költségeit.
- Én lemondom a biztosítást a jelenlegi biztosítómnál mivel már nem vagyok az autóm tulajdonosa/üzembentartója.
- Megvárjuk míg lefolynak a szokásos ügyintézések.
- A barátomtól visszaveszem az autót X forintért, majd megkötöm a biztosítást az új biztosítónál.
Ezzel cseréltem is biztosítót az évforduló lejárta előtt.
Mennyire legális ez? Nekem úgy tűnik, mintha egy legitim "kiskapu" lenne. Mondjuk elég sok ügyintézéssel járna, de pénzügyileg végül megérné, még a kétszeri adásvételből származó költségekkel együtt is.
Elég egy szimpla üzembentartó váltás. Költségben is jelentősen kevesebb.
Üzembentartót válthat bármikor. Feltételezem az éves díj fordulóig rendezett, ebben az esetben ráér 03.17 előtt közvetlen üzembentartót váltani és akkor az éves díjból nem kell pénzt visszaigényelnie külön. Azért célszerű előtte kalkulálni, hogy kit helyezne be üzembentartónak , nem feltétlen jön ki olcsóbbra.
Elektronikus levélben fel lehet mondani a biztosítást?
Nem tudok havira váltani?
Jelenleg az autómon a casco az Union-nál van megkötve. 2024.03.01-e lenne az évforduló. Találtam egy sokkal kedvezőbb ajánlatot... van arra mód, hogy mai nappal még elfogadják az írásos felmondást e-mailben? Esetleg a közös megegyezésre lenne olyan hivatkozás vagy bármilyen általános szöveg ami felhasználható lenne? Közös megegyezés során a besorolás elvesztődik?
Válaszát előre is köszönöm.
A Genertel biztosítónál felmondtam a kötelező biztosításomat február 18 az új szerződés dátuma, én a levelemet elsőbbségivel január 15-én postára adtam a levelezési címükre, ami egy pécsi postafiók. A mai napon visszajött a levél, hogy nem vették át, január 17-i dátummal. Időközben megkötöttem egy másik biztosítónál a következő évit. Nem szeretnék a Genertelnél maradni. Ilyen esetben mi a teendő?
Válaszát előre is köszönöm.
Hivatalosan forduló előtt min. 30 nappal korábban be kellene hozzájuk érnie a felmondásnak.
Uniqa biztosító ügyfele vagyok sajnos...nem küldték novemberben a díj értesítőt és most szembesültem vele hogy több mint 45000ft -al emelték az éves díjat.Ha nincs 30 napos felmondásom és más biztosítónál kötök új szerződést,mire számíthatok?
Az újonnan kötött szerződést pedig a biztosító fogja érvényteleníteni de mire ez kiderül addig általában 2-3 hónap eltelik és addig a fedezetlenségi pótdíj is nő és csak pótdíjjal köthetné vissza.
Mindenképp az első szerződésre kerüljön díjfizetés, az új szerződést pedig lehet érvényteleníttetni jelen esetben.
Az autóm motorja meghibásodott és olyan költséges lenne a javítás, hogy nem éri meg megcsináltatni, azonban 2022.10.07-én kezdődött meg a következő évi kötelező biztosítási periódusom amelyet negyed éves lebontásban fizetek. Érdeklődni szeretnék, hogy ilyen esetben mi a menete a biztosítás felmondásának? Milyen dokumentumok szükségesek hozzá?
Köszönöm
Üdv,
Minden esetre, amíg nem dől el az autó sorsa, mindenképp érdemes ideiglenesen okmányirodában kivonatni, hogy ne ketyegjenek a költségek addig is. Ideiglenes kivonásnál a szerződést csak szüneteltetik a díjat nem kell fizetni ha eladja vagy végleg kivonatja akkor adás-vételivel/bontási papírral lehet töröltetni, a különbözetet visszalehet igényelni ha van túl fizetés.
Üdv
Sajnos 30 napon belül már nem tudom felmondani, a biztosítást ami nem is lenne probléma, ha a biztososító nem járna el undorító módon. Nem szerettem volna felmondani, ha az éves díjam nem emelkedett volna 44000 forinttal, persze ezt csak az évforduló előtti 30. napon tudtam meg, így már esélyem sem volt megcsinálni a felmondást. Pár ezer forinttal nem lenne problémám, de így azért felháborítónak tartom annak fényében, hogy kalkuláció alapján ha évfordulós újrakötés keretében átvinném a szerződésemet ugyan ahhoz a biztosítóhoz ahol most vagyok akkor az éves díj 34000 forinttal lenne kevesebb, mint a mostani. Ezt valamelyik szerv nem szabályozza, valahol tudok panaszt tenni ez ügyben?
Üdvözlettel, Ottó
Tisztelettel Richárd
Közös megegyezéssel csak alapos indok alapján törölnek, a 30 napos határidőből való kicsúszás pedig nem az.
Az új biztosító be fogja kérni az adatokat csak később, sajnos az a tapasztalat, hogy mire odáig jutnak sokszor már késő és büntetéssel tudják visszakötni a szerződést.
Javaslom érvénytelenítse az új kötést és igényelje vissza az oda befizetett összeget és a régi szerződést fizesse be.
2022.08.13.az evforduló. 07.14.-n még elfogadják a felmondast? Pont a 30. nap
Ma lett elküldve az évfordulóra történő felmondás
Ma van február 8. Március 9én lenne az évfoduló. Elfogadják hogy még a mai napon lett elküldve?
Ha új belépőként kötöttem kötelező biztosítást, és szeretnék elàllni tőle, mire kell hivatkozni? 12.06-àn kötöttem biztosítást, de mivel mégsem ennél a biztosítónál akarok lenni, mire kell hivatkozni? Gondolom nekem is van rá lehetőség 15 napon belül. Pontos információt kérnék szépen! Köszönöm
Ha 2021.12.15-e a kgfb évfordulóm,a holnapi napon még elfogadják a felmondást? Holnap 11.15-e lesz. Vagy ma lett volna az utolsó nap?
Október 3-val volt KGFB évfordulóm. Szeptember 7-én kötöttem az új biztosítóval szerződést, aminek a díját be is fizettem. Elnéztem, hogy a 30 nap már nem fér bele a régi biztosító felmondási idejébe, az alkusz nyilván értesítette a régi biztosítót, és a régi most követeli a díj kifizetését náluk. Érvényben van az így a megkötött szerződésem az új biztosítónál vagy nem, kell-e aggódnom károkozás esetén? Vagy benéztem az egészet és a régi biztosítómnál is ki kell fizetnem biztosítási díjat, tehát 2 kötelezőm lesz egy autóra?
Azt javaslom mihamarabb fizesse be az első biztosítónak az elmaradást, a másodiknak pedig kérelmezni kell a törlését hivatkozva arra, hogy az előzmény nem lett időben felmondva, a befizetett díjat visszakapja. Ha károkozás történik az első biztosító fog téríteni.
A Generali biztosítónál van casco biztosításom, amelyet 30 napra akartam éppen felmondani. Ezt meg is kapták, majd elutasították:
[i]Tájékoztatjuk, hogy a xyz kötvényszámú biztosítási szerződésre vonatkozó felmondás 2021.07.01 napján
érkezett meg társaságunkhoz, így figyelemmel szerződésének 2021.07.31-ei évfordulójára, felmondását nem tudtuk elfogadni.[/i]
[i]A Polgári Törvénykönyv 6:466. § (1) bekezdése, valamint a szerződésre vonatkozó biztosítási feltételek alapján
[/i]
a biztosítási szerződést írásban, a biztosítási évfordulóra, 30 nap felmondási idő megtartásával bármelyik fél
felmondhatja. A felmondásnak tehát a címzetthez az évfordulót megelőző 30. nap 0 óráját megelőzően kell
megérkeznie.
Kérdésem az lenne, ez helyes elutasítás? Mert nekem sántít, szerintem 07.01 lemondást még el kellett volna fogadniuk, és hibásan érvelnek. Ezesetben mit tehetek?
Kalkuláció során véletlenül megkötöttem egy szerződést. Nekem már van egy meglévő szerződésem ugyanarra a gépjárműre. Semmisnek fogják tekinteni az újonnan megkötöttet, ha kérvényezem?
Válaszát köszönöm!
18 nappal a biztosítás lejárta előtt kaptuk csak meg az új, frissített árat , ami 3 szorosa! az előzőnek. Azonnal reagáltunk, hogy szeretnénk a szerződést felmondani - máshol pont a harmad árét tudunk kötni. A biztosító nem fogadta el a felmondást, a 30 nap hiány miatt. Irreális az összeg változása, van e ez esetben bármi, amit tehetünk ?
Köszönettel.
A biztosítónak kötelessége évforduló előtt 60 nappal tájékoztatni az ügyfeleket az esetleges díjmódosításról. Ha nem mondják fel minimum 30 nappal évforduló előtt akkor a biztosító úgy tekinti, hogy "elfogadta" a ki ajánlott díjat. Így sajnos már nem fogja elengedni a biztosító csak jövőre fordulóra időben beküldött felmondással. Sajnos mást nem tudnak tenni, esetleg lehet egyet számolni, hogy milyen díj jön ki ha üzembentartót váltanak de hozzá kell adni annak az átírási költségét is de azzal sem feltétlen van beljebb az ember anyagilag.
Szeretnék érdeklődni hogy ha nekem w021.05.24 én jár le az évfordulo a biztositonál akkor az gond ha a mondjuk a 30 nap le járta helyett en meg elobb kűldöm el a felmondó levelet? Valaszukat előre is köszönöm
Szeretném megkérdezni mi kell csinálnom, ha online kötöttem a biztosításom (új biztosítónál), de a régi biztosítómhoz a felmondás nem érkezett meg időben. Kaptam értesítést, hogy nem fogadják el felmondást, így befizettem az éves díjat a régi biztosítómnak. De az online kötött új biztosító szintén kéri a díjat ( a két biztosító nem kommunikál egymás közt?). Most hogyan tovább?? Válaszát előre is köszönöm.
Egy hete kotottem kotelezo gepjarmu biztositas, az akkori osszeg a biztositasnak 60 ezer Ft volt. Mire a csekket megkaptam 85 ezer Ft szerepelt. A biztosito arra hivatkozott, hogy a 60ezres biztositast tevesen generalta a rendszeruk es lemondani mar nem lehet. 14 napos elallasi jogomat nem ervenyesithetem ebben az esetben?
Valaszat elore is koszonom.
Ilyenkor szükséges írni egy visszaadásvételit , melyet elkell küldeni a biztosítónak.
Igen, ezt minden év 5. hónapban tudja intézni.
Választ előre is köszönöm.
Személyesen kötöttem meg a kötelezőmet 06.04-én a k&h banknál. A forgalmi alapján minden adatot beírt, de a jármű típusát és a forgalmi számát is elírta. (Én ezt nem ellenőriztem le) Az lenne a kérdésem hogy ebben az esetben feltudom e mondani a kötelezőmet náluk?
Válaszukat előre is köszönöm!
A 06.10.- én köti meg még időben lesz.
Azonban megkötheti már ma is és előre meghatározott dátummal így biztosan nem marad el , sőt a biztosító már addigra a kötvényt , díjbekérőt is megküldi Önnek.
Weboldalunkon kiszámolhatja , megkötheti illetve fel is hívhat Bennünket telefonon keresztül segítünk Önnek.
A kötelező biztosításunk 2020.03.19.-én járt le . A biztosítótól (union) előzetesen levelet nem kaptunk ,hogy mennyi lesz a díj .
A csekket 03.19.-én kaptuk meg ,de váltani szerettünk volna ,mi ezt csalásnak tartjuk ,hogy a lehetőséget sem adják meg
a váltásra ! Így akkor most nem tudunk váltani ? Üdvözlettel :Zoli
Uniqa biztosító többszöri kérésemre sem hajlandó kiadni a díjigazolást amit online a saját felületükön utaltam át, a rendszerük adott tranzakció azonosító számot. Azt állítják, hogy nem látszik még az átutalás, már 6 munkanap elmúlt azóta, hogy átutaltam. Folyamatosan hárítanak, hiába kérem, tagadják, hogy a befizetésem ott lenne náluk. Megírtam a tranzakciószámot a dátumot, amikor utaltam, mégsem küldik. Ugyanezt a cirkuszt csinálták a házbiztosításnál, nem akarták megtalálni a befizetésemet csak hosszabb idő múlva. A NAV meg szokta büntetni azokat, akik nem adnak egy nyújtott szolgáltatásról azonnal számlát. Ez a Biztosítóra nem vonatkozik? Köszönöm a válaszát előre is! Tisztelettel: Varga Andrásné
Olyan kérdésem volna önhöz, hogy tegnap vásárolt a cégem új autót és a szalon átírási ügyek intézésére hivatkozva kötött biztosítást kötelezőt+casco-t nekem ez a biztosító nem felel meg. A szerződés elkészült, viszont még nem fizettem. Kérdésem van-e lehetőségem még a biztosítást visszamondani és másikat kötni? Az autó személyautó és finanszírozott, lízingelt.
Válaszukat előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Mihály
Ez esetben sztornóztatni kell a megkötött biztosítást, vagy élni a 14 napos elállási joggal.
A kfb díjának évenkénti változására , emelésére annak maximális mértékére létezik szabály? Az ügyfél tájékoztatása közvetlen formában (ajánlott levél,telefon stb ) drasztikus 30% feletti áremelés esetén nem kötelessége a biztosítóknak , erre van szabály?
Üdv:Gábor
Az áremelkedés vagy csökkentés mértékét semmi sem szabályozza, és a biztosítóknak azt írják elő, hogy bizonyítható módon értesítsék ki Önt, tehát nem kell ajánlott küldeményt küldeniük, csupán azt kell bizonyítsák egy úgynevezett rag számmal, hogy elküldték a levelet, illetve elektronikus kommunikáció esetében pedig az emailt.
Évfordulós biztosítás kötöttem 2019.09.13 -án mivel pénteki napra esett a felmondólevelet délután röviditett nyítvatartás miatt nem tudtam leadni,csak2019.0916-án próbáltam de mivel az évforduló 2019.10.15e az előző biztositó nem fogadja el a felmondást.Új bíztositót kérdeztem ő azt mondta az ő biztosítási díját fizessem be ,a régi pedig szankciót emleget díj nemfizetés esetén.Kérdésem :Mi a teendő ebben a helyzetben.Válaszát előre is köszönöm!
A régi biztosítás marad érvényben, azt kell sajnos befizetnie. Az új biztosítás jogalap nélkül jött létre, azt töröltetni kell egy a régi biztosító által kiállított kötvénnyel.
Öcsén biztosítót váltott, Unicához ment online kötötte a szerződést május 27-el. B10-et állított be vagy mert ezt ajánlotta az oldal, vagy mert elnézte. Már nem tudja biztosan ő sem ugy megkavarták.
Kapott egy csekket 35k-ról, be is fizette, ez volt a neten is az ár amikor elfogadták.
14nap elteltével érkezett még egy csekk miszerint ő B01re jogosult csak igy fizesse be a +29k.
14napon túl van, elállni nem állhat, ha felmondja az államnak büntetést kell fizetnie mert késett a köelező megkötésével.. Tud ebből kiutat a tapasztalatok alapján?
Válaszát előre is köszönöm!
Üzembentartó váltás, tulajdonos váltás.
Az Uniqa a testvére által megadott adatok szerint kötvényesítette a szerződést automatikusan, ezt követően az ellenőrzés alatt kibukott, hogy nincs bónusz 10, ezért azt módosították a valósra. Az Uniqa helyesen járt el.
2018.06.28 -án jár le a kötelezőm de megfeledkeztem a lemondásáról aminek az èves díja eddig 22ezer forint volt ,káreset nem törtènt a tárgyèvben , egy kategóriával előrèbb lèptem B04 es most láttam hogy a díj 50ezerre emelkedett új szerződést kötve nagyjából 20ezer lenne ön szerint van rá bármi mód hogy megalkudjak velük ? Egyèbkènt elègedett vagyok velük es nem terveztem váltani sem!
Ha ez az Allianz Biztosító, akkor hívja fel Őket és ha nincs beállítva egy-két alapértelmezett kedvezmény, akkor azt megteszik és olcsóbb lesz a biztosítása. Ha ez a K&H Biztosító, akkor sajnos nem tud mit tenni. Azért emeltem ki ezt a két biztosítót, mert mostanában Ők emelnek elég drasztikusan a meglévő ügyfeleiknek.
A következő eset történt velem, amiből most kiutat keresek, kérem segítségét az alábbi kapcsán:
2017.12.03-án egy kis koccanásos balesetet okoztam, amit a biztosítónak szabály szerint bejelentettem.
A biztosító ajánlatot küldött 2018. április 15-én 45 eFT KGFT-ről, amit el is fogadtam, így nem váltottam biztosítót 2018.05.10-ig (forduló napom 06.10), mivel 30 nappal előtte lehet váltani. Sajnos 2018.05.26-án viszont kaptam egy díjbekérőt, amiben már 80 eFt szerepelt, mint befizetendő tétel - nyilvánvalóan a közben elszámolt károkozás miatt, amiről semmilyen információval nem rendelkeztem a mai telefon hívásomig.
Kérdésemre a bank elmondta, hogy az ajánlatuk után történt egy 116 eFt-os kárkifizetés, amit a 45 eFt-ba még nem számoltak bele (és nem is jelezték, hogy a folyamat miatt biztosan több lesz az idei díjam). Nyilván számítottam rá, hogy meg fogják emelni, de nem a duplájára.
Most én így károsulni fogok, mivel B06-os bonusz kategóriába több ajánlatot is találtam az interneten (1 káreseménnyel) 45eFt-ért, de ugye már nem válthatok, mivel 30 napon belül vagyok és elfogadtam az ő 45 eFt-os ajánlatukat, ami mégsem annyi, hanem majdnem a duplája.
Most egyezkedek a bankkal, de nem tudom, hogy van e tisztább, gyorsabb megoldás, amit azonnal meg tudok lépni. Nem tartom korrektnek az eljárásukat több ok miatt sem, így mindenképpen megoldást keresek.
Üdvözlettel,
Kornélia
Sajnos már mi is találkoztunk nem egy hasonló esettel, és azt kell mondjam, nem sok mindent tehet B06-os besorolásnál, de azért adok egy-két tippet Önnek.
1.- meg lehet a szerződést szüntetni közös megegyezéssel, ha a biztosító és Ön is partner ebben. Erre kellene rákérdezni, hogy az előbb felsorolt indok miatt elengedik e Önt. Mielőtt viszont elengedik Önt, vagy megkérdezi ezt a lehetőséget, számoljon egy díjat úgy, hogy megegyezéssel megsűnt a szerződésem megkötési okot választ, mert ez esetben mások lesznek a díjak mint biztosító váltás megkötési ok esetében.
2.- Egyenes ágú rokonság esetén, (szülő, gyermek, férj) illetékmentesen, azaz 6.000.- Ft-ért jelen esetben be elehet jegyeztetni üzembentartót, igaz A00-val, de balesetmentesen lehet kötni az Ő nevére bejegyzés előtt kötelező biztosítást, ami lehet olcsóbb mint az Ön módosított díja.
A régi biztosítási díjat is fizesse be, a befizetett csekket és a kötvényét küldje el az új biztosítónak és ugyanezen leírást nekik is másolja be. Ez elegendő lesz a biztosítás törléséhez, mivel az sajnos jogalap nélkül jött létre.
Online kötött kötelező biztosítás esetében 14 napon belül állhat el.