Kötelező biztosítás bonusz – malusz rendszer – Kgfb besorolások
A bonusz-malusz rendszer az a kötelező biztosítás sajátja, és a lényege az, hogy segítségével fejlesszék a tudatos gépjármű vezetési, illetve közlekedési kultúrát. Ezt a célt a bónusz malusz rendszer úgy szolgálja, hogy a balesetmentes vezetést jutalmazza, ezzel szemben az ellenkezőjét bünteti.
Természetesen a rendszerbe való besorolásnak rögzített feltételei vannak, ami azt jelenti, hogy a biztosítók rendeletben előírt módon helyezik be az ügyfeleket a megfelelő kategóriába. Megvizsgálják egy adott időszak kártörténeti múltját, aminek az eredményétől függően végzi el a besorolást. A megvizsgálandó időszakot is a rendelet szabja meg, nem a biztosítók. A kategóriákba való beillesztés alapja az az időintervallum, amely az új szerződés életbelépésének 1 napja és az azt megelőző biztosítási időszak kezdete között eltelt. A fentiekről a 2162011. (VI.10) NGM rendelet intézkedik. Természetesen van mód arra is, hogy az ügyfél a rendszerben magasabb kategóriába kerüljön, ami nem mellékes a biztosítás díjazása szempontjából. Nyilvánvaló, hogy ennek az alapfeltétele az, hogy az adott gépjármű fenntartója egy rögzített időszak alatt-hasonlóan az előzőhöz a megkötendő szerződés életbelépésének első napja, illetve az azt időben közvetlenül megelőző biztosítási időszak első napja közötti időtávban-folyamatában 270 napig nem volt részese olyan káreseménynek, melyben felelőssége a biztosítással érintett gépjárműre vonatkozóan bizonyítható.
Számolja ki itt a kötelező biztosítását! – 11 biztosító díjából választhat.
Most pedig vizsgáljuk meg a besorolással kapcsolatos szabályokat. Egyértelmű a besorolási kategória új üzembetartóknál, hiszen nekik még nincs múltjuk, vagyis nem lehettek részesei káreseménynek, ezért az ő induló besorolásuk az A00 osztályba történik. Azoknál az üzembetartóknál, akik nem új belépői a rendszernek, az alapot az általuk tett nyilatkozat jelenti, melyben tájékoztatják a biztosítót arról, hogy előző biztosítási időszakban milyen besorolásban voltak Esetükben köteles a biztosító figyelembe venni az új besorolásnál azt az igazolást, mely kárelőzményről szól. Természetesen az üzembetartó, illetve szerződő fél által közölt adatokat a biztosító kötelezően leellenőrzi, melyre a rendelet záros határidőt ír elő számukra. Ekkor a nyilvántartott, az előző biztosításra vonatkozó kártörténeti információkat is beszerzi. Ennek megtételére a biztosítási időszak első napjától számított 15. és 30. nap között van lehetősége. Az ügyfél beazonosítása a hatósági jelzés, illetve a megelőző biztosításról szóló igazoló okirat száma alapján történik. Mindezek megtétele után a biztosítónak véglegesítenie kell a bonusz-monusz besorolását az ügyfélnek, amire a rendelet a biztosítás érvénybelépésének 1. napjától számított 45. napot jelöli meg. A besorolás rögzítéséről a kárnyilvántartásba a biztosító gondoskodik, illetve arról is, hogy a besorolás szerinti díjazásról értesíti az üzembentartót, amennyiben az eltér, az általa nyilatkozott besorolástól. Előfordulhatnak, olyan esetek, amikor a kárnyilvántartóban a biztosító nem tudja az üzembentartótól kapott adatok alapján a beazonosítást elvégezni. Amennyiben ezt a biztosító a biztosítási időszak kezdetétől számított 30. napig sem tudja megtenni, akkor erről a tényről 15 napon belül köteles értesíteni az ügyfelet. Amennyiben a beazonosítás a 60. napig sem sikerül, úgy a biztosító automatikusan A00 osztályba sorolja az ügyfelet, melyről 15 napon belül köteles értesíteni őt. Abban az esetben, amikor az üzembentartó tudatosan téves adatokat közöl a biztosítóval a kedvezőbb besorolási osztályba kerülés miatt, – amennyiben ez a tény a biztosító tudomására jut-, és azért nem lehet a beazonosítást elvégezni, a besorolási osztálya M04 lesz az ügyfélnek. Kivételt képez az az eset, amikor a biztosító által kártérítésként kifizetett összeget a károkozó biztosított 45 napon belül visszafizeti a biztosítónak. Ebben az esetben nem fog a besorolás romlása megtörténni.
Előfordulhat, hogy a gépjármű üzembentartója a szerződést valamilyen okból felmondja, illetve érdekmúlás okából kifolyólag megszűnik. Amennyiben később új szerződést szeretne kötni az ügyfél, akkor a biztosító köteles az előző szerződésben szereplő, illetve az ott megszerzett bonusz-malusz osztályba sorolni újra, természetesen csak akkor, ha a gépjármű ugyanabba a kategóriában van besorolva, illetve az új és a régi szerződéskötés között nem telt el több mint 2 év. Ez alól kivételt képez az az eset, amikor a szerződés díjnemfizetés miatt okából lesz semmis. Ebben az esetben esetleges új szerződéskötési szándéknál az üzembentartó besorolása A00 lesz.
Nagyon fontos tudni azt, hogy a bonusz-malusz rendszer az üzembentartó kizárólagos személyéhez tartozik, minden szempontból, legyenek azok előnyök, illetve hátrányok. Ennek következménye több rétű.
- A gépjármű értékesítésével a bonusz-malusz besorolás marad az előző tulajdonosnál, ellenben az új üzembentartónak a saját besorolását kell érvényesíteni az új kötelezőbiztosításnál, melynek megkötése kötelező velejárója az adásvételnek. A biztosítót szabadon választhatja ehhez.
- Abban az esetben, ha a gépjárművet harmadik személy ellopja, illetve a tulajdonos belelegyezése nélkül használja, és amennyiben ő erről feljelentést tesz a rendőrségen, a harmadik személy által okozott káresemény nem rontja le az üzembentartó bonusz-malusz besorolását.
- Arra sincs lehetőség, hogy meglévő szerződéséhez kapcsolódó besorolását átvigye egy második gépjárműre. Erre csak akkor van lehetőség, ha ez első szerződés törvényes okból megszűnik (pl.érdekmúlás).
A bonusz-malusz besorolás lehetőségeiről a következő képen intézkedik a rendelet:

Kártörténeti igazolással kapcsolatban tudni kell, hogy 2011. július 01. előtt a biztosító az üzembentartó által, számára átadott rendszám, illetve kötvényszám alapján az új szerződés érvénybelépésének első napjától számított 30 napon belül kellett az igazolást megszereznie.
Amit a kártörténeti nyilvántartásról tudni kell
Megszűnt a biztosítóknak az a jellegű kötelezettsége, mely 2011. július 01.ig állt fenn, ami arra kötelezte őket, hogy egy adott szerződés megszűnésekor papír dokumentálva igazolást kellett kiadni az ügyfél bonusz-malusz besorolásáról, illetve a vonatkozó kártörténeti adatokról. Ezt a papír alapú módszert váltotta fel az elektronikus kárnyilvántartó rendszer, mely minden biztosító számára elérhetően biztosítja, hogy új szerződések díjazásának megállapításánál a kockázatok beárazása a kártörténeti adatok segítségével biztosított legyen. A kártörténeti nyilvántartásban megtalálhatók mindazoknak a szerződéseknek az adatai, melyek szerepelnek a kötvénynyilvántartásban. A kárnyilvántartás többek között információt nyújt kártérítésekkel kapcsolatos előéletről minden fontos adatot, időpontot, a gépjármű fenntartójáról, illetve magáról a gépjárműről. Fontos tudni, hogy a gépjármű üzemeltetők adatait a kártörténet nyilvántartásáról gondoskodó szerv 7 évig teszi elérhetővé. A tárolt adatokat kérés esetén rendelkezésére kell bocsátaniuk a biztosítók, illetve egyéb hatósági szervezeteknek.
Itt kérhetsz teljes összehasonlítást!
Tedd fel díjmentesen független szakértőnknek!
Hozzászólások (194)
Alapvetően a károkozó gépjármű üzembentartójára terhelik rá a kárt.
Köszönöm a választ előre is !!!
Átvezetés napjától fog érvénybe lépni a bónusz.
PL53
Hány napra kell kétévente GFB-val rendelkeznem, hogy elkerüljem a B10-em elévülését? Tapasztalatból tudjuk, hogy 30 nap elég, a parkolási engedély miatt viszont minimalizálni kellene az időszakot. Üzembentartó lennék a fiam autóján.
Köszönöm a tanácsát!
Ha a bonus malus besorolas szemelyhez kötött akkor miert veszik el a B10em ami evek óta B10! , mikor kisteherautorol kombi szem autóra váltottam ?
Azzal indokoltak az ilyen váltasnal elveszik. Akkor szemelyhez kötött? Vajon miert van igy ?
Köszönettel Némethne
A bónusza pedig 2 évig tartható utána veszik el.
Ha nem ért egyet a kifizetéssel, a biztosítóval tud egyeztetni a kár térítéssel kapcsolatban.
Külföldről költöztem haza,2 autót a K&H A00-ba sorolta.Majd hoztam a külföldi bonus 10nek megfelelő igazolás,a biztosító azonban csak B1.be tett be mondván hogy az én bonus igazolasom csak az utolsó évről szól, és bár ugyan benne van hogy a bonus besorolasom B10 de ők ezt csak egy évnek veszik.A B10et akkor fogják elfogadni,ha 10 évre visszamenőleg,minden egyes évet külön igazolok.Azt írták,ha nem tetszik a döntésük,forduljak bírósághoz,vagy békéltető testülethez.Ön szerint mi a megfelelő teendő ebben az esetben?
Köszönettel Attila
Mivel külföldi bónuszról van szó így kérik a teljes 10 év kármentesség igazolását.
Olyan papírt kellene szerezni a korábbi biztosítótól/biztosítóktól, amin rajta van a tartam.
Nekem az lenne a kérdésem, hogy 2017. év végén nekitolattam egy parkoló járműnek, amely a másik autó oldala enyhén behorpadt de a fényezésen csak korábbi sérülésből származó sérülések voltak láthatók. A káresemény kapcsán a kifizetésre 2018. január első harmadában történt kárkifizetés (ami egyébként nem csak az én általam okozott horpadás javítását, hanem a jármű karosszériaelemének teljes újrafényezését is tartalmazta, amit mellesleg nem is végeztek el). Akkor a besorolásom visszasorolásra történt és jelentősen megemelkedett a biztosítási összegem is, mivel a biztosító tájékoztatása alapján 5 éven keresztül fizetnem kellett a MABISZ felé is valamilyen díjat a károkozás miatt.
Az autómat tavaly augusztusban adtam el. Ez év január végén vásároltam egy másik autót és megkötöttem rá a kgfb szerződést. A megkötést követően kaptam egy értesítést, hogy mivel a kártörténeti nyilvántartás szerint volt káresemény a korábbi biztosításomhoz kötődően, károkozói pótdíjat kell fizetnem.
Tudom, hogy 7 évig szerepel a kártörténeti nyilvántartásban a károkozás, de az lenne a kérdésem, hogy ezt hány évig lehet figyelembe venni, illetve milyen mértékben.
Én eddig körülbelül a négyszeresét fizettem be a biztosítási díjon felül, mint amennyit kifizetett a biztosító a károkozásom kapcsán. Aránytalannak tartanám, ha mondjuk egy 50.000,- Ft-os károkozást ugyan olyan mértékben "büntetnének" mint egy 5.000.000,- Ft-os károkozást.
Egy kisebb kárt (kb50000 Ft) okoztam egy autóban a saját autómmal
Mennyi lehet százalékosan a különbség a B03 illetve B05 bónusz között?
Mennyivel emelkedhet meg a károkozási pótdíj összege?
Egy I betűvel kezdődő kocsi esetén követelhet-e a kárszenvedő eredeti új alkatrészt? (Egy hátsó lámpabura sérülésről van szó)
A kárszakértő megnézi-e a a kárt okozó kocsit is az miatt, hogy bizonyos kárt én okoztam-e?
Nagyon megköszönném gyors válaszukat!
Tisztelettel Gabi
A százalékos szorzó az biztosítónként eltér. Azt hogy a biztosító mennyit fizet ki 50 000 Ft-ot vagy 1 000 000 Ft-ot akkor is ugyan az lesz a pótdíj mértéke .
Évfordulóra mindenképp érdemes lesz majd rákalkulálni a díjakra, hogy hol hogyan alakulnak a díjak.
A kárszakértő a károkozó gépjárművet nem szokta megnézi.
Külföldről költöztem haza, két autót helyeztem forgalomba Magyarországon.
B-10 besorolásom volt a külföldi biztosítónál. Amikor szerződést kötöttem a két autóra, két külön biztosítónál kötöttem szerződést. A szerződések megkötése A0 besorolásúak voltak. Beküldtem a külföldi biztosító által kiállított B10 igazolást a magyar biztosítókhoz is. Mind a kettő elfogadta, így mindkét autómon B10 besorolás van.
Kéedés: maradhat-e ez így, vagy van valamiféle kötelezettségem ezzel kapcsolatban?
Köszönöm
Érdeklődni szeretnék, hogy jelenleg tulajdonosa vagyok egy személy gépjárműnek (B10 besorolású). Vásárolnék egy második személygépjárművet, amelynek üzembentartója a férjem lesz. Érvényesítheti a B10-es besorolását a férjem az én tulajdonomban lévő autóra, amikor eladja az Ő nevén lévő személygépkocsit?
Köszönettel.
Két éven belül eladott személygépjárművem bonus-malus besorolását szerettem volna most érvényesíteni üzembentartóként, azonban a biztosító arról tájékoztatott, hogy a kártörténeti nyilvántartásból az alábbi üzenetet kapták:
"13-as hibakód: A megadott előzményszerződés nem használható fel kárelőzményként, mivel az egy másik szerződésen már felhasználásra került."
Abban kérném a segítséget, hogy kihez kell forduljak, ki tudja nekem megmondani, hogy melyik biztosítónál lett lefoglalva, mert sem az előző, sem a jelenlegi biztosító azt nem látja. Sajnos így nem tudok előrelépni, a megszerzett besorolásomat pedig el fogom veszíteni. Hogy lehet, hogy nem volt biztosításom a két ügylet között, és mégis felhasználásra került az előzményszerződés?!
Előre is köszönöm!
Kulfoldre koltozes eseten a Magyaroszagi kgfb-t mennyi ideig lehet a kikoltozes utan hasznalni?
Üdv
Előre is köszönöm a választ!
Tisztelettel,
Éva
Kisteher autónál is (N1) van Bonus fokozat, vagy ennél a jármű kategóriánál, mindig A0- marad?
Remélem érthető a kérdésem. :) Megoldható ez?
Mit lehet tenni hogy ne A0 legyen az új (és már egyetlen) autón??
Előre is nagyon köszönöm!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy 2021. december 9-én eladtam az autómat, 10-én vettem egy újat. A régin B1 besorolásom volt, amit át is könyveltek az új kötvényre. A régi autón április 22-én volt a fordulónap, az újon ugye december 10-e lesz. Allianz azt mondta, hogy most 2022. december 10-ig maradok B1-ben, hiába "elvileg" április 22-én ugrottam volna B2-re. Az lehetséges, hogy új autó vásárlása miatt bukok kb 6 hónapot (április-december) a jövőbeli bonus-malus besorolásban?
Választ előre is köszönöm!
Ma kaptam az Union-tól egy díjelmaradás-értesítőt az aktuális KGFB-hez kapcsolódóan(teljes évet kifizettem aug.23-án), amelyben azt látom, hogy a B05 bonus malus besorolásom jelenleg A0,
amit enyhén szólva nem értek, mivel nem volt balesetem, sem semmiféle káresemény.
Próbáltam elérni a biztosítót telefonon,egyelőre sikertelenül.
Szerintetek is adminisztrációs hiba lehet a háttérben?
Tiszta ideg vagyok :-)
Válaszokat előre is Köszönöm!
Az Allianznál megkérdeztem, hogy át lehet e iratni a B 10 Az újonnan vásárolt 25 éves autómra és azt a választ kaptam, hogy 9 hónapot várnom kell vele, meg 1x amúgy is csak 6 hónapra volt lehetőség az ideiglenes kivonatásra. Most, hogy meghaladtam a 9. hónapot is, újra bementem az Allianzhoz, de azt közölték velem, hogy ilyenre nincs lehetőség.☹️
Akkor valójában az előző ügyintéző valótlanságot állított?!
A másik kérdésem... Amennyiben személyhez van kötve Bónusz díjszabás, akkor miért van az, ha veszek egy másik autót, akkor az A0- ról indul???
32 éve vezetek baleset mentesen és még sem számít semmit, ha pl veszek magamnak egy munkába járó autót a másik mellé. ?
Mivel személyhez kötött, akkor mi köze van egy másik autónak hozzá???
Várom válaszát.
Tisztelettel: József
Ideiglenes kivonással nem vihető tovább a bónusz, amíg hivatalos törlést nem kap onnan, annak minimum egybefüggő egy éves kivonásnak kell lennie.
Autó csere ügyben kérdeznék, nevemen egy auto B2 es besorolásba, vásároltam egy masik autót A0ba került x osszwget kell fizetñi. Eladtam az autót (B2) át irattam az újonan vásárolt autora a B2 t es nem valtozot az x osszeg semit mit kel meg tenni? Biztositoval kell beszélni vagy csak fordulo ponttól valtozik?
Válaszát előre is köszönöm!
Köszönöm a válaszát!
2020 Novemberében édesanyám megkért hogy kössek az autójára új biztosítást év végi fordulóval mert ahol volt eddig ott 10.000 ft-al többet kell fizetnie.. Egyébként B10 ben volt, soha nem volt balesete 40 év alatt. A netrisken megkötöttem az új biztosítást. Sikerült is a generalinál. 26.000 ft/év 2021 re.. megérkezett a csekk,én pedig betettem a kocsi kesztyűtartójába hogy ha a posta felé járok majd befizetem.. Hát teljesen kiment a fejemből !!! Ez van, eszemben sem volt. Ma találtam meg a csekket és leesett az állam hogy "basszus" !!! kifutottam a 60 napból is ! Gyorsan beléptem az emailre és elkezdtem keresgélni, persze vagy 2 hónapig be sem léptem.. hát persze hogy találtam 1-2 levelet hogy díjtartozás,majd március 1-el szerződésbontás a biztosító részéről.. jogos én hibáztam. Felmentem a generali honlapjára hogy újra kössem,és most utaljam is egyből a pénzt,nem vacakolok a csekkel többet. kalkuláltam egy 28.000 ft-os kötelezőt + díjtartozási meg egyéb díjak..és amin lehidaltam vissza lett anyuka sorolva AA0 ba és 150.500 ft-os díjvalami volt feltüntetve...Kérdezem hogy ez most mi ? több mint 150 ezret kell befizessek ? miért lett anyuka vissza sorolva 0-ba ?. nem vágom a biztosítós dolgokat. ügyfélszolgálatot nem érem el persze,forrhat a fejem hétvégén hogyan tálalom anyukának a jó hírt.. mit lehet ez ügyben tenni ? Köszönöm az infót,segítséget. Szép napot.. Üdv J..
2020 decemberben történt egy 2018-as károkozás kifizetése a volt biztosítóm által! A 2021 áprilisban van az évfordulón, viszont a mostani díjfizetési tájékoztatóban még nem módosították a bónusz besorolást! Kérdésem az lenne,hogy ezt a biztosító intézi automatikusan vagy nekem is tennem kellene,jeleznem esetleg? Válaszát köszönöm!
Köszönöm a választ!
Köszönöm a válaszát!
2017 decemberében okoztam kárt B 10 bónusz besorolással.2018-ban történt meg a kár kifizetése,így 2019-től már B08-ra módosult a besorolásom,ami még idén is 2020-ban sem változott.Kérdésem az lenne hogy mikortól változik pozitív irányban a besorolásom?
Köszönöm válaszát
A 2020-as évtől már emelkednie kellene a besorolásnak ha nem történt 2. káreset.
Biztosításra az angol bónuszok?
Üzembentartò voltam az előző autòmon.
Most vettem autòt,tehàt tulajdonos lettem.
Az eddigi bònuszaim àtvihetem a mostani autòra,vagy az lehetetlen mert eddig csak Üzembentartò voltam.....
Köszönöm vàlaszát!!!
Első autóm van, volt egy koccanásom 130000Ft kár keletkezett.
A mostani besorolásom A00, gondolom átkerülök M02-be.
Honnan lehet megtudni, hogy mennyivel fog emelkedni a befizetendő díjam?
Üdv: György!
köszönettel: István
B10 besorolással biztosítót szeretnék váltani, 2019 és 2020 évre vonatkozóan is ezt a besorolást küldte meg nekem tájékoztatásul a biztosító.
A biztosítást évfordulóra felmondtam, melyet követően a biztosító új tájékoztatást küldött, amely szerint a 2018. évben okozott kár miatt a besorolás B08-ra módosul.
A kérdésem az lenne, hogy a biztosítási időszak - ha jól értem - az új biztosítás megkötését megelőző év, e során pedig nem volt káresemény, vagyis akkor nem lehet számolni vele? A kár 2018-ban volt, a kifizetés is akkor történt meg a biztosító részéről, így ha most kívánja érvényesíteni a biztosító többszörösen is hátrányba hoz: 2018. óta, ha szabályosan jár el, a besorolásom ismét már B10 lenne, illetve a károkozási szorzó használata tekintetében is már csak 1 év állna fenn. Vagy félreértek valamit? Hogy küldhet 2 évig B10-es besorolást, ha 2018-ban már kifizette a kárt?
2013 áprilisától rendelkezek saját gépjárművel. Most 2020. áprilisban lesz az évforduló, és csak B6 besorolásom lesz. Káresemény nem volt, de nem ugyanaz a gépjármű ami 2013-ban lett vásárolva, azóta ez a 3. autóm. Már tavaly sem értettem, hogy miért B5 a besorolásom, de a biztosítónál azt mondták, így jó. Szerintem már B7-ben kellene hogy legyek. Köszönöm a válaszát.
Ha biztosítót szeretnék váltani ,mit kell beírnom bónuszként és volt e kártérítési kifizetés kérdésre ?
Utólag tudják-e módosítani az új szerződést ,ha az életbe lépéséig történik kifizetés,esetleg csak a következő
évben veszik figyelembe ,ha nem ?
A következő években ,amíg el nem érem B10 fokozatot,mindig károkozói szorzóval számolják ki a
kötelezőmet?
Szakértő válaszát elóre is köszönöm , üdvözlettel Lengyel É.
Az előző biztosításom tehergépkocsira szólt és B03 kategóriába voltam sorolva. A járműt eladtam és vásároltam egy személygépkocsit, de most visszakerültem A00 kategóriába. A gépjárműkategória váltás ilyen esetben bonus malus visszasorolást eredményez? Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Kovács Zoltán
[/quote]
Ha B02-ben volt és kárt okozott, akkor A00-ba kellett volna visszasorolják Önt. Az M02 azért gyanús, mert ehhez két kárt kellett volna okoznia, vagy egy káron belül két autónak is kárt kellett okoznia. Akkor jó az M02-es besorolás.
2016 decembereben vasaroltam egy szgk-t, en lettem a tulajdonos es az uzembentarto is egyben! Ugyebar 2016dec.-2017decembereig A00ban voltam, aztan 2017novembereben ujrakalkulaltam a biztositasomat es a 2017dec.-2018decembereig, mar egy masik biztositonal voltam(jelenleg is naluk vagyok! Tehat 2017dec -2018dec kozott en mar A01-ben voltam es ertelem szeruen 2018dec-2019decembereig A02ben kellett volna hogy legyek! 2019 februarban okoztam egy koccanast amit a biztositommal rendeztettem! Es most a 2019-2020evre a balaeset miatt M02 besorolast kaptam. Nem A00 kellett volna hogy vissza rakjon a biztositom???
Valaszat elore is koszonom! Tisztelette, Jozsef!
Mindegyik biztosító elfogadja. Ki kell kérni a külföldi bónusz igazolást és meg kell küldeni az itteni biztosítónak, akik lefordítják azt és beszámítják az itteni bónusz rendszerbe.
Sajnos nem, ideiglenes kivonásnál nem vihető át a bónusz besorolás. Megoldás lehet egy egyenes ági rokonnak vagy házastársnak nevére bejegyeztetni az autót üzembentartóként 6.000.- Ft.-ért. Ez esetben vihető lenne ezt követően a bónusz besorolás.
Sajnos igen, e téren a törvény nagyon világosan fogalmaz. Csak azonos kategórián belül vihető a bónusz.
Mivel kifizette a kárt nem kellene Önt szankcionálni úgy gondolom. Elképzelhető hogy az előző biztosítóval kellene beszélnie miért számolnak Önnek fel kár okozói pótdíjat amikor a kárt megtérítette. Azért az előző biztosítóhoz kell mennie első körben, mert Ők szolgáltattak előzmény és kár adatokat az új biztosítónak egy közös biztosítói rendszerbe.
Igen, egy üzembentartó váltás esetén az üzembentartónak kell kötnie új biztosítás A00-ás besorolásban.
Nem tudom mire gondol a 7 évre vonatkozóan.
A külföldi biztosítótól kell kikérni egy kártörténeti igazolást, melyet meg szükséges küldenie az itteni biztosítójának, akik lefordítják azt és besorolják a magyarországi bónusz rendszer szerint.
Ez mi nem ertem akkor edig amit fizettem biztositasi dijat. Az akkor minek van ha utana be hajtsak rajtam. Azzal az indokkal h malusz 1 re estem es most tripla penzt kell fizesek ja es persze nem valthatok. Biztosítot. Nincs valami indok esetleg kis kapu h ne 240 ezret keljen ki fizetni egy evre.
Köszönöm.
Csak akkor, ha a meglévő autó eladásra kerül, esetleg egy üzembentartót vált rá családon belül egyenes ágú rokont bevonva 6.000.- Ft.-ért.
Ha kifizette a biztosító által kifizetett kárt a biztosítónak, akkor legyen kedves velük felvenni a kapcsolatot, mert pont az a lényeg, ha fizet, akkor nem változik a bónusz besorolás.
Tisztelt Hölgyem/Uram!
A mai napon az új biztosítóm elismerte a megemelt, immár B05 bonus-malus fokozatomat. Mindenképp szerettem volna megosztani a tapasztalataimat az oldal olvasóival is, és bátorítani mindenkit, hogy ne hagyják elveszni a jogosan járó besorolásukat, ezért írok ismét Önöknek.
Korábbi levelem után küldtem egy újabb e mailt az MNB Ügyfélszolgálatának (ugyfelszolgalat@mnb.hu), melyre a következő választ kaptam:
"Tájékoztatjuk, hogy amennyiben egy gépjármű új üzemben tartó üzemeltetésébe
kerül, akkor az érintett gépjárműre a korábbi üzembentartó adott
gépjárművére vonatkozó bónuszbesorolása, valamint a korábbi üzemeltető
által esetlegesen okozott kár az új üzemben tartó bónuszbesorolását nem
érinti, mivel az érintett gépjárműre kötött szerződés vonatkozásában a
bonus-malus rendszerrel járó előnyök és hátrányok a szerződő üzemben tartó
személyéhez fűződnek, ugyanakkor az üzemben tartó által párhuzamosan
üzemeltetett további gépjárművekre nem vonatkoznak.
Ha az üzemeltetett gépjárműre az üzemben tartó egy évnél rövidebb ideig, de
270 napot meghaladóan kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási fedezettel
rendelkezik, és károkozás nem történik, akkor az üzemben tartó a következő
biztosítási időszakban, egy bónuszosztállyal magasabb besorolásra jogosult.
Ha a biztosítási szerződés a megelőző biztosítási időszakban 270 napnál
rövidebb ideig volt hatályos, akkor a bonus-mauls besorolás nem változik a
korábbi időszakhoz képest.
Amennyiben a felelőssé gbiztosítási szerződés a jogszabályban meghatározott
270 napos időszakot követően károkozás nélkül, érdekmúlással megszűnik,
akkor az üzemben tartó fent leírtak szerint megszerzett bónuszbesorolást a
megszűnést követően, azonos járműkategóriában kötődő új
felelősségbiztosítási szerződésre 2 éven belül érvényesíteni jogosult."
Majd az MNB Ügyfélszolgálati Főosztályának válaszát továbbítottam a biztosítóm felé, majd ismét megkértem őket, hogy korrigálják a bonus-malus fokozatomat, mivel a jogszabály szerint az előző biztosítási időszak több mint 270 napos balesetmentességének köszönhetően jogosulttá váltam a bonus-malus egy fokozattal történő emelésére. Igaz, hogy még e gy pár hetet kellett várnom a válaszra, de végül mérlegelte a biztosító, hogy amennyiben a Pénzügyi Békéltető Testület-hez (PBT) fordulnék, és eljárás indulna ellenük, akkor a PBT nekem adna igazat, így inkább a békés úton történő rendezést választották.
Remélem, ezzel másoknak is tudok segíteni, és kevesebb embert tudnak majd a biztosítók megvezetni, és jogtalanul alacsonyabb bonus-malus fokozatban tartani egy újabb biztosítási időszakban.
Üdvözlettel:
Klára
---------------------------------------
Köszönjük Klárának!
http://www.biztoshely.hu" />www.biztoshely.hu
kapcsolatban.
Külföldről behozott gépjárműt vásároltunk. A forgalomba helyezéskor
gyorsan kellett intézni a gk. kötelező biztosítását, ezért nem jutott eszünkbe,
hogy az előző biztosítótól kérjünk besorolás igazolást, így A0-s lett a
besorolása, a biztosító ez alapján állapította meg a díjat, amit már be is
fizettünk.
Kérdésem az lenne, hogy utólagos besorolás igazolással
lehet-e módosítani a besorolás, illetve a biztosítási díjat. Amennyiben nem,
akkor a következő évi díj megállapításánál figyelembe vehetik még a bónusz
besorolásnál?
A válaszukat előre is köszönöm, tisztelettel: Rubint Istvánné
Igen. Az új biztosítónak meg kell küldeni a régi kötelező biztosítás törlési értesítőjét, és meg kell kérni Őket, hogy az azon szereplő adatokkal emeljék át az Ön bónusz besorolását.
Ha a kár okozás napján Önnek érvényes kötelező biztosítása volt, akkora biztosító eladás esetében sem követelhet Önön semmit. Ha másik autót vásárol akkor a M02-ős besorolást viszi tovább, ezért úgy gondolom ott be kellene jegyeztetni egy üzembentartót is akinek a nevére kell kötni az új kötelezőt és akkor nincs M02.
Az Önök segítségét szeretném kérni bonus-malus fokozat emelkedése kapcsán. 2013.11.26-a óta rendelkezem folyamatosan káreseménymentes KGFB biztosítással, tehát idén már a B05 besorolásra lennék jogosult. Azonban 2018.09.05-én új biztosítást kötöttem, mivel a régi gépjárművemet eladtam, és vettem egy másikat. A régi biztosító csak a kármentességet és a B04 fokozatot tudta leigazolni, mivel náluk ugye abban a fokozatban volt a korábbi KGFB szerződésem. Az új biztosító pedig nem emeli meg a bonus-malus fokozatomat B05-re, pedig az előző megfigyelési időszakban volt több mint 270 napos igazolt biztosítási fedezetem és kármentességem egyaránt, viszont azt a korábbi gépjárművemmel szereztem. Erről az MNP rendelet kissé kétértelműen rendelkezik, mivel nem csak az üzembentartó személye, hanem maga az érintett gépjármű is számít, viszont az adásvétellel ez nincs megfelelően kapcsolatba hozva. Írtam a MABISZ-nak, ők nem szólnak ebbe bele, továbbították az ügyemet a régi biztosítóm illetékes vezetője felé, hogy ellenőrizzék, hogy mit igazoltak le a KKNYR felé. Az MNB Ügyfélszolgálati Főosztálya pedig szintén nem foglalt állás, de javaslatuk szerint hivatalosan beadott kérelemmel forduljak az új biztosítómhoz, és amennyiben elutasítják írásban a bonus-malus fokozat emelkedésére vonatkozó kérésemet, úgy az MNB szervezeti keretein belül működő független Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) eljárását vegyem igénybe. Önök szerint van reális esélyem arra, hogy a B05 fokozatot elismerjék nekem vagy adásvétel esetén előfordulhat, hogy akár több mint 21 hónapot kelljen várni egy újabb bonus emelkedésre, holott nem okoztam káreseményt? Válaszukat előre is köszönöm.
Sajnos ezt a problémát mi is észleltük már. Ha évforduló előtt akár egy nappal is eladja előző autóját, akkor a biztosítók nem emelik a bónuszt, ahogyan elvárható lenne, hanem ez az egy év kiesik.
A mai napon az új biztosítóm elismerte a megemelt, immár B05 bonus-malus fokozatomat. Mindenképp szerettem volna megosztani a tapasztalataimat az oldal olvasóival is, és bátorítani mindenkit, hogy ne hagyják elveszni a jogosan járó besorolásukat, ezért írok ismét Önöknek.
Korábbi levelem után küldtem egy újabb emailt az MNB Ügyfélszolgálatának (ugyfelszolgalat@mnb.hu), melyre a következő választ kaptam:
"Tájékoztatjuk, hogy amennyiben egy gépjármű új üzemben tartó üzemeltetésébe
kerül, akkor az érintett gépjárműre a korábbi üzembentartó adott
gépjárművére vonatkozó bónuszbesorolása, valamint a korábbi üzemeltető
által esetlegesen okozott kár az új üzemben tartó bónuszbesorolását nem
érinti, mivel az érintett gépjárműre kötött szerződés vonatkozásában a
bonus-malus rendszerrel járó előnyök és hátrányok a szerződő üzemben tartó
személyéhez fűződnek, ugyanakkor az üzemben tartó által párhuzamosan
üzemeltetett további gépjárművekre nem vonatkoznak.
Ha az üzemeltetett gépjárműre az üzemben tartó egy évnél rövidebb ideig, de
270 napot meghaladóan kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási fedezettel
rendelkezik, és károkozás nem történik, akkor az üzemben tartó a következő
biztosítási időszakban, egy bónuszosztállyal magasabb besorolásra jogosult.
Ha a biztosítási szerződés a megelőző biztosítási időszakban 270 napnál
rövidebb ideig volt hatályos, akkor a bonus-mauls besorolás nem változik a
korábbi időszakhoz képest.
Amennyiben a felelősségbiztosítási szerződés a jogszabályban meghatározott
270 napos időszakot követően károkozás nélkül, érdekmúlással megszűnik,
akkor az üzemben tartó fent leírtak szerint megszerzett bónuszbesorolást a
megszűnést követően, azonos járműkategóriában kötődő új
felelősségbiztosítási szerződésre 2 éven belül érvényesíteni jogosult."
Majd az MNB Ügyfélszolgálati Főosztályának válaszát továbbítottam a biztosítóm felé, majd ismét megkértem őket, hogy korrigálják a bonus-malus fokozatomat, mivel a jogszabály szerint az előző biztosítási időszak több mint 270 napos balesetmentességének köszönhetően jogosulttá váltam a bonus-malus egy fokozattal történő emelésére. Igaz, hogy még egy pár hetet kellett várnom a válaszra, de végül mérlegelte a biztosító, hogy amennyiben a Pénzügyi Békéltető Testület-hez (PBT) fordulnék, és eljárás indulna ellenük, akkor a PBT nekem adna igazat, így inkább a békés úton történő rendezést választották.
Remélem, ezzel másoknak is tudok segíteni, és kevesebb embert tudnak majd a biztosítók megvezetni, és jogtalanul alacsonyabb bonus-malus fokozatban tartani egy újabb biztosítási időszakban.
Üdvözlettel:
Klára
3 balesetmentes év.
Ha díjal rendezett volt a biztosítása a kár okozás időpontjában, akkor eladás esetén sem lehet követelése a biztosítójának.
Köszönöm!
Ki kell kérni a kinti bónusz besorolást, amelyet az itteni biztosítója beszámol az itthoni bónusz rendszerbe. 25 év leigazolása esetén B10-re lehet számítani.
Abban kérnék segítséget, hogy jelenlegi használtautó vásárláskor megkötött online szerződésben (A00 kategória) azt jelöltem be, hogy nem volt az utóbbi 2 évben ebben a kategóriában biztosításom. Csak utólag jutott eszembe, hogy a családban az egyik autó biztosítása az én nevemen van. Ilyenkor most mit kell tennem?
Ez esetben Ön prhuzamos üzemeltető, így sem vihető a bónusz, így szerintem semmit.
Elso autommal A00 bonusz besorolassal rendelkeztem kotelezo biztositassal. Volt egy koccanasos balesetem, ahol en voltam a karokozo sajnos. A besorolasom M02 lett es az eves 76000 Ft-os dijamat a biztosito 330000 Ft-ra emelte. Evfordulohoz kozel megneztem mas biztositok ajanlatait is. A kerdesem a kovetkezo lenne. Ha uj biztositast kotok M02 besorolassal, amit nyilvan tovabbviszek az uj biztositohoz, hany baleset mentes evet kell magam mogott tudjak, hogy ujra A00 lehessek? Illetve a karokozoi potdij csak egy evre kerul felszamitasra vagy tobb evig fizetnem kell majd? Gondolkoztunk edesanyammal, hogy ot kellene uzembentartokent nyilvantartani, azonban neki van egy masik autoja aminek o tulaja es uzembentartoja is, karokozas eseten nem lenne kifizetodo ha mindket auton emelik a kotelezot ha az egyikunk hibazik.
Varom szives valaszat. Elore is koszonom.
3 év elteltével lesz ismét A00-ban. Esetleg más egyenes ágú rokon nem jöhetne szóba mint üzembentartó? Férj, Édesapa, Gyermek? Az sem baj, ha nincs jogosítványa.
Bónuszom besorolását B10 ről-B08 minősítették vissza /volt egy koccanásos balesetem,nem sérült senki a kár 72000ft/
Kérdésem:mikor kaphatom vissza előző besorolásomat?
3 év elteltével már újra B10 besorolásban lesz, ha balesetmentesen közlekedik.
Első körben A00-ban kell megkötnie a kötelező biztosítást új belépőként, de a kinti biztosítótól ki lehet kérni a bónusz igazolást, melyet az itthoni biztosító ezt követően be fog számítani.
270 nap folyamatos biztosítás szükséges ahhoz, hogy a biztosítási bónusz besorolása emelkedjen. Jogosnak találom így első körben a leírtak alapján azt, hogy a következő autónál nem emelkedett a bónusz.
összegének csökkentését.
Évforduló előtt 55 nappal legkorábban tud váltani biztosítót, mely alkalommal lehet jelezni azt, hogy Ön mozgáskorlátozott, amire úgy kb 10% kedvezmény érvényesíthető.
szmagdyka@gmail. com
Az eladást bejelentette a biztosítójánál? Ha nem, akkor az adásvételi szerződés másolatát szükséges megküldenie biztosítójának és kérnie szükséges a szerződés törlését. Ezt követően a biztosítója törli a szerződést és küld Önnek egy törlési értesítőt.
Ezt az értesítőt kell továbbítania az új autó biztosítójának és kérnie szükséges a becsatolt törlés értesítő értelmében az eladott autó bónusz átvezetését.
Párhuzamos üzemeltetőként A00-át.
2018. jan. 2. de. 9:28 ezt írta ("Disqus" ):
B4 kategóriában vagyok, 16.352Ft az éves díjam. Most elkövettem egy koccanást, ami miatt B2-be fogok visszaesni.
Érdekelne, van-e valamilyen számítási mód, vagy sablon táblázat, amivel megközelítőleg ki lehet számolni, mennyi pluszba kerül ez nekem forintban? Köszönöm szépen!
A biztosítási évfordulója előtt 60 nappal tud számolni legkorábban díjakat, amelyet most még sehol sem tud kiszámolni sajnos. Nem csak a bónusz besorolása esik vissza, hanem kár okozói pótdíj is felszámításra kerül, ami ráadásul biztosító társaságonként eltérő.
Milyen igazolàst kell kiadnia a biztósitomnak ha mèg a bonusom külföldön van ès vissza szeretnèm hozni az orszàgba!Kint azt mondtàk hogy olyan kell ahova be tudjàk irni a fokozatot
Kártörténeti igazolást kell kérnie ami tartalmazza a balesetmentesen vezetett évek számát és a kinti bónusz besorolást.
Mert az elmúlt 9 hónapban okozott e kárt kérdésre igen kerülhetett bejegyzésra, a jelenlegi bónusz besorolásnak meg M02- lett megadva.
Mert minden év 06.30.-adikától számolják a bónusz évet, illetve innen indul a 270 nap folyamatosság vizsgálata. Ez azért van így sajnos mert a 90-es években a bónusz rendszer 07.01.-el indult el.
Az első kötelező biztosításom 2015. novemberében lett megkötve. Eladtam az autót 2016. szeptember 12-én. (Nem okoztam kárt) majd vettem egy másikat ezen a napon és meg is kötöttem a biztosítást. 2017. 09.05én eladtam ezt az autót is (itt sem volt károkozás). És az új autót ezen a napon vettem, valamint itt is megkötöttem egyből a biztosítást.
Az lenne a kérdésem, hogy miért tettek újra A00-ba? Nem kellett volna idén bonuszt lépnem?
Előre is köszönöm válaszát!
Mingegyik új biztosítás kötés alkalmával meg lett adva az előző autó rendszáma, biztosító neve, szerződésének kötvényszáma? Úgy gondolom az előzmények nem lettek folyamatosan átvezetve, aminek következtében minden esetben A00-besorolásról indították a szerződését, nem?
Igen, minden esetben meg lettek adva az adatok és még is A00ba szüntették meg. De jól értelmezem, hogy nem az autó eladás vagy tulajdon ideje függ a bonusznál, hanem a folyamatos biztosítás fizetése?
Előre is köszönöm!
Idén kötöttem első kgfb-met. Időnként párom is használja az autót, egyik alkalommal enyhén koccant (a sérült autón csak esztétikai sérülés keletkezett). A betétlapot saját nevére töltötte ki. Kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben is az én bonusz-malusz besorolásom változik, illetve miről mire? ~75.000 HUF volt az éves kgfb-m, ez mennyivel emelkedne jövő évre hozzávetőlegesen? Köszönöm válaszát!
Üdvözlettel,
Kinga
Mivel az Ön autója okozta a kárt, mindenképp az Ön biztosításának bónusz besorolása esik vissza kettővel. Mivel Ön jelenleg A00 besorolásban van, M02-re fog visszaesni, ami már így is jelentős pótdíjat fog jelenteni, ezen felül károkozói pótdíjat is fel fognak számolni Önnek. Úgy gondolom a biztosítási díja 100.000.- Ft fölé fog menni minimum!
Fel fogják ajánlani Önnek a biztosító részéről, hogy a kifizetett kártérítést Ön kifizetheti, ebben az esetben nem fog visszameni a bónusz besorolása és károkozói pótdíjat sem számítanak Önnek fel. Ha nem túl magas a kár kifizetési összeg mindenképp ki kellene fizetnie szerintem.
Mindenképp a Netrisk tud segíteni Önnek, hisz probléma esetén is állnak rendelkezésére, ez a feladatuk.
Segédmotor kerékpár esetében nincs bónusz. Azt nem írta le, hogy milyen járművet adott el, de az ott megszerzett bónusz besorolása 2 évig él, azt követően elveszik, és csak azonos kategóriájú gépjárműre használható fel.
A b10-es besorolás a régi autóján van. Az új autó esetében párhuzamos üzemeltetőként kell megkötnie a biztosítás A00-ás besorolásban. Amint a régi autóját eladja, vagy végleg kivonja a forgalomból, esetleg üzembentartó kerül rá bejegyzésre, abban az esetben a bónusza felszabadul és vihető az új autóra.
Ha egyből szeretné a B10-et vinni, akkor az új autó vásárlása előtt adja el. Ha ez nem annyira fontos, akkor bármikor eladhatja a régi autót és azt követően azonnal vihető a másikra a bónusz besorolás.
Olyan kérdésem lenne, hogy 2016.ban volt egy balesetem. Akkor visszakerültem M03ba. Hatalmas éves biztosítási díjat akartam kiszámíthatatlan nekem. Az addigi 60 ezerből évi 600 ezer lett. Üzembe tartó váltással ezt ki tudtam kerülni. Most 1 év után visszairattattam az üzembentartói jogot a nevemre. A régi biztosítómnal lekértem a megszünéskori besorolásomat. A lekéréskor B1 és besorolást adtak. Ők sem értették hogy lehet ez. Másik biztosítónál kötöttem újabb szerződést mivel én lettem újra az üzembentartó. Így most később engem újra visszadobnak M4 es kategóriába?
Ha lekerült M03-ban, onnan 4 év után lehet csak felkerülni B01-be és csak akkor ha közben az Ön nevén lett volna a jármű biztosítása, Az M04-es kategóriához meg ismételten kárt kellett volna okoznia. Mindenképp egyeztetnie szükséges a biztosítójával, hogy mi történt pontosan a nyilvántartásuk szerint.
Előre is köszönöm a választ!
Csak és kizárólag arra a személyre szól a bónusz ez esetben aki a szerződője a kötelező biztosításnak, tehát az üzembentartó.
Hogy "veszti el" valaki 1 évre a bónus-malus 10-es státuszát? Ez jogos? Vagy csak az üzletkötő akart nagyon fogni?
1 hónappal ezelőtt eladott autóról lett törölve a biztosítás, majd az új autóra új lett kötve, ugyanazon biztosítónál (ahol mióta létezik kötelező, azóta hűséges ügyfél). Óriási negyedéves összegek mellett 0-ás bónus-malus jár, mert majd jövő áprilisban kapja vissza az évfordulóval. Létezik ilyen? Én még nem hallottam-. Baleset és kár okozása sohasem volt.
Az eladott autó adásvételi szerződését le kell adnia a biztosítójába és az új autóra kell kérni, hogy az eladott autóról vigyék át oda a bónuszt. Amennyiben az eladott autó biztosítása még rendezve volt azon a napon díjjal amikor eladta, akkor a bónusz átvezetésnek nem lehet akadálya ha mind a két jármű azonos kategóriájú.
Sajnos igen, mivel a biztosítási díjak is évről évre változnak, hol fel hol pedig le. Azt tudom tanácsolni, hogy évforduló előtt kb 50 nappal minden évben nézzen körül, van e kedvezőbb ajánlat, úgy gondolom lesz olcsóbb.
Amennyiben kárt nem okozott, abban az esetben évforduló után B01-es besorolásba kerül már.
Minden balesetmentes év után egyel nő a bónusz besorolása.
A meglévő bónusz besorolása egy autóra érvényes, amennyiben a meglévő autója mellé vásárol egy másikat is, úgy a 2. A00-ás besorolásból indul, de a bónuszt balesetmentes vezetéssel ott is külön meg lehet szerezni. Sajnos az ide vonatkozó szabályozások értelmében egy bónusz besorolás egy járműre érvényesíthető egyszerre.
Amennyiben a külföldi biztosítója kiállít Önnek egy kártörténeti igazolást, abban az esetben természetesen a magyarországi biztosító betudja azt Önnek a magyarországi bónusz-málusz rendszerbe átszámítva.