Külföldről behozott használt jármű forgalomba helyezése
Az Unióba történő belépésünk után nagyon leegyszerűsödött a használt gépjárművek behozatala az országba. Az igény nagyon erőteljes a behozatal iránt, ugyanis a kinti árak sokkal alacsonyabbak, illetve ugyanazért az árért sokkal jobb műszaki állapotban lévő gépjárművet lehet vásárolni.

Számolja ki itt a kötelező biztosítását! – 11 biztosító díjából választhat.
Természetesen, azért nem ilyen szép a kép, ugyanis a regisztrációs adó, és egyéb költségek miatt hamar elolvad az, az árelőny, amely a vásárlásnál még megvolt. A védekezés érthető az állam részéről, hiszen különben a magyar használtautó piac összeomlana, illetve az sem mellékes, hogy az államnak komoly bevétele származik a behozott autók után. Most pedig nézzük meg, hogy a külföldről behozott használt jármű forgalomba helyezése 2016/2017 évre vonatkozóan milyen módon is történik.
Jó hír, hogy nem kell vámot fizetni, az egységes belső piacnak köszönhetően. Jellemzően az ÁFA a gépjármű megvásárlásánál felszámításra került, az adott ország szabályai szerint, ezért itthon már nem kell ÁFA-t fizetni. A határon tehát egyszerűen átengedik a külföldi rendszámmal rendelkező gépkocsit. Itthon az első lépés, hogy el kell menni a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, ahol kiállításra kerül a műszaki adatlap, amely maximum 6 hónapig, illetve a forgalomba helyezési engedély kiadásáig érvényes. A műszaki adatlap feltétlenül szükséges a regisztrációs adó összegének megállapításához, ugyanis ahhoz szükség van a gépjármű műszaki adataira. A regisztrációs adó mértéke függ a műszaki adatoktól, illetve a környezetvédelmi besorolástól.
Nézzük, milyen költségekkel jár a külföldről behozott használt jármű forgalomba helyezése 2016/2017 és során? Az ezzel járó kiadásokat elsősorban az befolyásolja, hogy melyik országból hozzuk be a járművet. A gépjármű adatainak ellenőrzésére vonatkozó hatósági eljárási díjat minden esetben meg kell megfizetni, bár honnan kerül a jármű Magyarországra, mely 10.900.-Ft. Amennyiben E rendszámos autóról van szó, akkor plusz egy pár rendszámtáblát is meg kell vásárolni, melynek költsége 13.000.-Ft, ezen felül meg kell vásárolni az ideiglenes forgalomban tartási engedélyt, mely 3500.-Ft, valamint az érvényesítő címkét 585.-Ft-ért
Amennyiben EGT tagállamból hozunk be használt gépjárművet, ennek forgalomba helyezési költsége 2016/2017 során az alábbiakból tevődik össze: forgalmi engedély és törzskönyv kiváltása 6-6000 Ft, érvényesítő címke ára 585.-Ft, valamint az egy pár rendszámtábla ára 8500.-Ft.
Az okmányirodába való jelentkezés előtt feltétlenül kössük meg a kötelező felelősségbiztosítást, amely elengedhetetlen feltétele a gépjármű közúti forgalomba helyezésének. Amennyiben az összes járulékos költséget hozzászámítunk a vételárhoz, akkor már el kell azon gondolkodni, hogy megéri-e külföldre menni autót vásárolni. Ugyanis a végösszeg nem biztos, hogy kedvezőbb lesz, mint egy itthon vásárolt gépkocsi ára.
Kettős nyelvű adásvételi szerződés minták:
Itt kérhetsz teljes összehasonlítást!
Tedd fel díjmentesen független szakértőnknek!
Hozzászólások (518)
Van egy gépjármű ami egy hollandiai árverési oldalon lett megvásárolva. Az autó magyarországon van, már csak az átírás van hátra. Az autóhoz nem kaptunk adásvételit csak számlát és az autó papírjait. Ebben az estben hogy lehet átiratni az autót?
És nekem csak egy adásvételi szerződésem van hozzá és azt szeretném kérdezni hogy ezt hogyan tudnám lassú járműre levizsgáztatni ? Válaszát előre is köszönöm
Ausztriabol lett Mo honositva az auto.
Az Osztrak bisztosito nem szunteti meg a bisztositast mivel nincs rendszamtabla,ugye azt elvettek a forgalmival a kormanyablakba.
Hivatalbol nem kuldik ki az adott orszagnak? Mi a teendo
Koszonom megtisztelo valaszat
Szeretnék vásárolni egy autót
De kicsit zavaros a dolog.
Kereskedésbe van az autó líbiai papírokkal
Elmondás szerint még kinti forgalmival de az autóra be van fizetve a vám
Ezt az autót ott kint kikérni vonni a forgalomból?
Spanyolországból hoznék be autót egy ismerősömtől vásárolnám meg. Nekem kell kint Barcelonába kivonatni a forgalomból, vagy az ismerősöm is megteheti?
Biztosítást ott kell kötnöm ideigleneset? Ha jól olvastam, ott kapunk ideiglenes rendszámot az autóra amivel haza tudom hozni Magyarországra.
Köszönöm válaszát!
Tímea
Az eladó is kivonathatja kint és igen, kint kell ideiglenes rendszámot igényelnie.
Az USA-ból szeretnék Harley Davidson motorkerékpárt behozni Magyarországra. A vásárlás, szállítás, vám, ÁFA fizetés, hazaszállítás nagyjából megvan fejben. A magyarországi honosítás, forgalomba helyezés azonban elég zavaros.
Több a témával foglalkozó "szakértőt" is megkérdeztem, mindegyik mást mondott.
Volt aki azt mondta, hogy a COC tanúsítvány bemutatása mindenképpen szükséges, de egy USA piacra értékesített motorkerékpárnak, vagy bármilyen járműnek soha nem lesz ilyen okmánya. Volt aki azt mondta, hogy csak 2017 után gyártott motorkerékpárok importálhatók, mivel azok teljesítik az euro4 kibocsátási normát. Az euro4 norma alatti kibocsátású motorkerékpár nem helyezhető forgalomba. Volt aki azt mondta, hogy euro5-től lehet belsőégésű motorral szerelt járművet itthon forgalomba helyezni (személygépkocsikra találtam erre utalást, motorkerékpárra nem). Az euro normákat motorkerékpárokra elég nagy késéssel, évekkel később vezették be.
A műszaki vizsgára nyilván be kell szerezni E jeles világítótesteket, kipufogót, stb. ezeket jogszabály írja elő.
A kérdésem az lenne, hogy milyen euro besorolástól lehet motorkerékpárt behozni Magyarországra, amit lehet honosítani és forgalomba is helyezni.
Azt tudom, hogy van másik lehetőségként az oldtimer minősítés, ami szintén foglalkoztat, de ott is viszonylag tiszták a szabályok, 30 évnél idősebb, gyári állapot, OT minősítés, forgalomba helyezés. Ez a verzió a jármű használatának erős korlátozása miatt tart vissza.
Elnézést, hogy kicsit hosszúra nyúlt de így érthető a probléma.
A fentiek alapján estleg tudna irányt mutatni a zűrzavarban?
Az NKH-val érdemes közvetlen egyeztetni ezzel kapcsolatban.
Remèlem tudnak segíteni. Nekem pont az ellenkező eset áll fent. Magyarorszagon vasarolt autom van, Lengyelorszagba koltoztem igy a szabalyoknak megfeleloen az auto lengyerorszagba regisztralva lett. a kerdesem az lenne ezt be kell jelentem Magyarorszagon valahol? Elore is koszonom a valaszuk!
Németországból jöttem haza, itthon tartozkodasom alatt lejárt a német vizsgája,el romlott, és úgy döntöttem eladom. Volna vevő rá, viszont nekem a forgalmira is szükségem van ahhoz hogy kivonják Németországban forgalomból.Az itteni vevőnek is szükséges minden papírja az autónak, állítása szerint.
Most akkor mi a megoldás arra,hogy el tudjam adni...
Köszönöm szépen a segítséget.
Irországbol költöznék, M o ra, saját autóval. Hogyan vezethetem haza ha Irben bejelentem az export igenyt, és felmondom a biztositásomat, mivel elhagyom az országot.
Tehát az alapokkal nem vagyok tisztában.
Köszi a segitséget, elöre is.
Alex
Német érvényes okmányokkal rendelkező személygépjárműnek(forgalomból kivont) a forgalmijában minden változtatás be van jegyezve(futómű, kipufogó, fóliázás). Az lenne a kérdésem hogy, szükséges-e KPM vizsga vagy csak honosítás és majd műszaki vizsga?
2016-ban behozott olasz motorkerékpárt vásároltam meg 2016-ban, de ez ideáig nem használtam és nem is lett forgalomba helyezve.
Ennyi idő azaz 8 év eltelte után is forgalomba lehet helyezni ezt a motorkerékpárt? Vagy vannak buktatók hogy nem lett azonnal forgalomba helyezve?
Magánszemély által Németországból behozott, de Magyarországon még nem regisztrált/üzembehelyezett autót vásárolnék. Mivel nem tudom, hogy minden a magyarországi üzembehelyezéshez szükséges dokumetum a rendelkezésére áll-e az eladónak, ezért szeretném, ha fogalomba helyezést az eladó intézné még mielőtt az autót megvásárolnám. Ő ettől nem is zárkózik el. Ennek a költségét (regisztráció) állnám, hiszen eleve így lett meghirdetve az autó (vételár+forgalomba helyezés). Hogyan érdemes ezt intézni? Az autót nem venném meg addig amíg nem sikerül itthon forgalomba helyezni, hiszen az estlegesen hiányzó dokumentumok pótlását nem szeretném vállalni, főleg nem megvásárolni egy olyan autót amiről utólag derül ki, hogy valamilyen okból nem helyezthető magyarországi forgalomba.
Milyen lehetőségek vagy bevett szokások vannak erre az esetre, miről kell nekem meggyőződnöm a vásárlást megelőzően, hogy biztosra mehessek?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Zoltán
Az eladóval kell ezt egyeztetni.
Forgalomba helyezhető rögtön az Ön nevére is de forgalomba helyezheti a vevő a saját nevére is de akkor dupla átírási költség lenne.
Javaslom írjanak egy megállapodást közjegyző által hitelesítve, hogy ha pl. nem helyezhető forgalomba akkor el áll a vételtől.
Anno Magyarországon vásároltam autót ( kereskedésben,nem magánszemélytől),tehát a papírjai magyarok.Az autó viszont ír rendszámmal rendelkezik,mivel itt élek.Van érvényes ( itt megkötött Allianz) biztosítása, forgalmija.,műszaki vizsgája.Most viszont haza fogok költözni.Kérdésem,hogy ez esetben van e szükség, és ha igen, milyen intézkedésre,honosításra stb.
Hogy tudnék saját autót Németországból Kanadába szállítani. Milyen költsége-kel jár és papír munkákkal.
Előre is köszönöm a választ.
Tisztelt Biztoshely Biztosítási [/quote]
KFT től vásároltam Japán kistraktort .Szeretnék rá rendszámot és biztosítást kötni. Sebessége 15 km / óra Mindenhol falakbaq ütközöm . Japánba nem kell rá rendszám Itthon viszont rendszámnélkül nem közlekedhetem. Hová forulhatok még ?
Szerbiából szeretnék egy veteran motort hozni.Sajnos nincs papirja.Csak adásvételi szerződés.Lehetséges igy itthon honositani?
Válaszát köszönöm
Német autó hogyan honosítható törzskönyv nélkül?
Csak a másolata van meg.Németországban vettük az autót hitelre.Kifizettük a hitelt,és közben vissza költöztünk Magyarországra.A bankban azt mondták,hogy postázzák a magyar címünkre.Ez volt egy hete.Nagyon félek,hogy elveszett útközben a levél.
Mi a teendő ebben a helyzetben?
Nagyon köszönöm a választ!
Németországból költözünk vissza Magyarországra,mert megszűnt a munkahelyünk.
Van a tulajdonunkban egy német rendszámú autó.Minden papírja megvan,érvényes TÜV márciusig,forgalmi,német adásvételi stb.
Muszáj itt kérnem zoll rendszámot ha hazaviszem?
Ha otthon honosítom kell a kétnyelvű adásvételi?
Ha Német eredeti rendszámmal viszem haza,és fizetem tovább a német biztosítást,akkor honosítás után ez automatikusan megszűnik?Mert olvastam olyan,hogy több hónap átfutási idő van,és fizetni kell a német biztosítást tovább.
Köszönöm a választ!
Mert ugyan a hatósáság idővel lekommunikálják egymással de az idő.
Kereskedőtől szeretnék Németországból behozott használt autót venni, mely rendelkezik érvényes magyar okmányokkal, de nem márkaszervízben szervízelték, ezért a javítási előzményekről nem tudni semmit. Kell aggódnom emiatt, ha egyébként jó állapotú az autó?
Köszönöm.
Németországból magánszemélyként szeretnék használt gépkocsit vásárolni, melyet azonnal továbértékesíteném egy hazai vállalkozás számára. Kérdezném, hogy a gépkocsit kell-e saját nevemre honosíttatni vagy külföldi okmányokkal tovább tudom adni a cégnek? És ilyen esetben csak a cégnek kell-e az átírással, forgalomba helyezéssel kapcsolatos költségeket megfizetni?
Előre is köszönöm a választ!
Németországból hazaköltöztem és szeretném a saját autómat amelynek elsö tulajdonosa vagyok a lányomnak ajándékozni.
Azt szeretném kérdezni, hogy akkor is kell eredetiségi vizsgálatot elvégeztetni?
Tisztelettel: Gizella
Ha ez az autó külföldi rendszámos akkor igen, szükséges eredetiségvizsgálat.
Jelenleg Japánban élek és hamarosan szándékozom venni egy motorkerékpárt, amelyet később a hazatelepülés során szeretnék Magyarországra bevinni és ott forgalomba helyezni. A motor akkor már bizonyosan több mint fél éve lesz a nevemen üzembe helyezve Japánban és több mint 6000 km-t is lesz már benne (bár mivel nem öreg motort szeretnék venni, ezért arra számítok hogy max. 3 éves lesz és max. 15.000 km lesz benne akkor).
Szeretnék érdeklődni hogy mi az amire figyelnem kell mielőtt a motort megveszem, olyan szempontból hogy biztosan forgalomba lehessen otthon helyezni? Milyen kritériumok vannak amiknek mindenképpen teljesülniük kell a típust illetően (EURO kategória, alvázszám hossza, E-jelzések, fényszórók, stb.) hogy Magyarországon a forgalomba helyezés ne ütközzön akadályba?
Továbbá úgy tudom hogy amennyiben a hazatelepüléssel együtt viszem haza a motort (és több kint 6 hónapja a nevemen van valamint több mint 6000 km van benne) akkor vám- és ÁFA mentesen tudom bevinni Magyarországra (természetesen Japánban az ÁFA meg lesz fizetve).
Ezek az információim helyesek?
Előre is köszönöm az információkat.
Üdv,
Gábor
Javaslom az NKH-val egyeztessen a forgalomba helyezés miatt mert ami nem az EU-ból jön, ott több dolognak kell megfelelniük az adott gépjárműveknek, hogy forgalomba helyezhető lehessen. Így ebben Ők tudnak pontosan segíteni Önnek.
Egy kis update, ami megint csak mutatja hogy Magyarországon teljesen lehetetlen ügyet intézni és hogy senki nem akar semmiért felelősséget vállalni. A ti javaslatotokat követve felvettem a kapcsolatot a közlekedési minisztériummal illetve a közúti gépjármű közlekedési hatósági főosztályt kerestem meg. Ők ugyan nagyon gyorsan válaszoltak de persze csak azért mert hárítottak. A válasz lényege az volt hogy a hatósági eljárások esetében a közlekedési igazgatási feladatokkal összefüggő hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló kormányrendelet alapján a kizárólagos jogalkalmazó szervek a vármegyei Kormányhivatalok. Magyarul forduljak a saját vármegyémhez tartozó Kormányhivatalhoz.
Ezt én azonnal meg is tettem. Onnan természetesen már csak két hét múlva jött válasz mégpedig személyesen a főosztályvezető irodájából.
Idézem a válaszukat:
“A Pest Vármegyei Kormányhivatal Közlekedésfelügyeleti Főosztálya Járműműszaki Osztályához (a továbbiakban: Hatóságom) 2024. március 11-én e-mailen érkezett levelével kapcsolatosan az alábbiakról tájékoztatom.
Hatóságomnál a L3-L7 kategóriájú járművek esetében a forgalomba helyezési eljárás kérelemre indul. Hatóságom a hatósági eljárást megelőzően vagy folyamatban lévő hatósági eljárásokban jogi iránymutatást vagy állásfoglalást nem tud adni. Az L1-L2 kategóriájú járművek nem tartoznak Hatóságom hatáskörébe.
Hatóságom kiemeli, hogy az Alkotmánybíróság állandó gyakorlata – különösen a 60/1992. (XI. 17.) AB határozat –, illetve a közigazgatási törvény alá rendeltségének alkotmányos elve alapján nem jogosult hatósági hatáskörébe tartozó és más jogágba tartozó ügyekben hatósági eljárási jogviszonyon kívül felmerült jogi kérdések tekintetében jogértelmezési tartalmú vagy a jövőbeli hatósági eljárások tartalmát bármilyen módon érintő, meghatározó tartalmú állásfoglalást adni, mivel azzal megkerülné az Ákr. rendelkezéseit, garanciáit, illetve jogorvoslati rendszerét. Hatóságom a 60/1992. (XI. 17.) AB határozat értelmében a jogalkalmazók számára kötelező jogi iránymutatást vagy állásfoglalást nem jogosult adni.
Felhívom figyelmét arra, hogy jelen tájékoztatásom nem tekinthető a jogalkalmazók számára kötelező jogi iránymutatásnak vagy állásfoglalásnak és arra sem bíróság, sem más hatóság előtt nem lehet érvényesen hivatkozni. Kizárólag a hatóságom által lefolytatható eljárások közötti eligazodás előmozdítását szolgálja, mely a jogalkalmazót nem mentesíti döntése felelőssége alól.”
Most ezt lefordítom magyarra, illetve hogy én mit olvasok ki belőle: nem akarunk vele foglalkozni illetve semmiképpen nem “tudok” (akarok) felvilágosítást adni addig amíg az eljárást hivatalosan el nem kezdték nálam. Majd ha elkezdjük a folyamatot akkor le fogunk ülni és megvizsgáljuk….
Megjegyzem persze nyugodtan előfordulhat hogy egy nap alatt kiderül hogy ezt a motort teljesen lehetetlen Magyarországon forgalomba helyezni. Persze azt hogy akkor én már megvettem a motort, haza szállítottam csillagászati költségekért az pontosan senkit nem érdekel.
Konklúzió: akármit csinálok Magyarországon megbízható érdemi és olyan információt kapni amely alapján hitelt érdemlően meg tudom vizsgálni hogy az adott motort amit szeretnék venni azt legalább jogi alapon be fogom-e tudni vinni Magyarországra illetve forgalomba tudom-e majd helyezni, lehetetlen. Ami furcsa ebben az egészben hogy a forgalomba helyezés az jogszabályokon alapul és úgy gondolom hogy egy kormányhivatalnak vagy valamilyen szervnek kellene lennie aki megtudja mondani hogy mik a kritériumok a jogszabály alapján amik meghatározzák a forgalomba helyezés sikerességét vagy sikertelenségét. Ezt viszont úgy latszik senki nem szeretné megmondani.
Lehet hogy most csak az én olvasatom ennyire borúlátó de kíváncsi lennék a ti véleményetekre. Ezt ti másképp látjátok? Illetve másképp kérdezve tudtok egy másik iránymutatást adni ahol valaki érdemi felvilágosítást tud adni ebben a témában?
Tavaly májusban vettem meg az osztrák ismerősöm autóját. Érvényes műszakival , biztosítással rendelkezett, hazahoztam az eredeti rendszámmal , gondolván majd a honosítás után visszaadom neki. Közben kiderült , hogy ennek a hivatalos útja az okmányirodán keresztül működik csak! A hivatal semmilyen dokumentumot nem adott az osztrák rendszám átvételéről , majd bevonta azt , azzal a megjegyzéssel, hogy azt ők fogják visszaküldeni . Mivel tudjuk, hogy Ausztriában is névre szól a rendszám , mai napig fizeti a biztosítást utána , mert 7 hónap alatt nem kapta vissza! Hova lehet fordulni információért a rendszám hollétét illetően? Sandor
A kérdésem, hogy ebben az esetben a jótállást/szavatosságot a szlovák cég biztosítja-e, és milyen lehetőségem lenne adott esetben annak érvényesítésére.
Felelősségre vonható-e a magyar cég megtévesztés miatt?
Ha pl. véletlenül összetörik akkor vállalja Ő a költséget, mert nem hinném?!
A forgalomba helyezésnél nem lesz probléma ha az eladó nevén van, itt azt kell mérlegelni ha esetleg történik valami ki vállalja a felelősséget.
Németországban vettem egy autót, van érvényes műszaki vizsgája, de a TÜV papírja nincs meg. Pótolható, lehet kikérni másolatot? Ha igen milyen hivatalban, és ki kérhet róla másolatot, vagy pótlást?
Válaszát előre is köszönöm!
Szilvia
Üdvözletem.
A Dubaji Emírségből hoznak nekem ottani rendszámmal ellátott autót. Szeretném tudni mit kell tennem, hogy az én nevemre kerüljön, és megkapja a magyarországi forgalomba helyezési engedélyt.
Legelső lépés minden esetben az NKH-tól kell időpontot kérni honosításra.
Egyben velük is érdemes továbbiakról egyeztetni mert ami EU-n kívüli autó annak a forgalomba helyezése nehezebb lehet.
külföldről szeretnék motorkerékpárt behozni, jelenleg 2 opció van.
1. opció - lengyel rendszámmal és 2024ig érvényes műszaki vizsgával.
2. opció - németországi tulajtól, amerikai rendszámos (USAban használta, majd hazatelepült Németországba), vám-adó Németországban kifizetve.
Az amerikai papírok a német tulaj nevén vannak.
Kérdésem milyen papírok, dokumentáció szükségesek a zökkenőmentes honosításhoz?
Válaszukat köszönve, Laci
Adott egy német auto,ami az én nevemen van itt No-ban.Mint "Német" tulaj eladhatom egy magyar állampolgárnak közvetlenül,vagy engem is átirási költség terhel?Van német,ill magyar cimem is.
üdv
Tibor
Tervezem Angliából behozni Magyarországra úgy autót, ami Euro4 normának felel meg, viszont forgalomba nem kívánom helyezni, kizárólag bontásra. Milyen költségekre számíthatok? Angliai lakcímmel valamint tartózkodási engedéllyel nem rendelkezem. Válaszát köszönöm!
Spanyolból szeretnék behozni egy ottani OT rendszámos autot, és egy másikat spanyol műszakival, forgalmi engedéllyel rendelkezőt.
Kérdésem hogy az OT-s autó automatikusan megkapja m.országon is az OT rendszámot? A másik esetében itthon mi a teendő az autóval ha forgalomba akarom állítani?
Köszönöm!
Raul
Szlovák állampolgár vagyok,eladtam a szlovák rendszámos autóm magyarországra magyar állampolgárnak!
Adásvételi szerződés írtunk!
De ennyi.A beígért dolgokat nem teljesítette(Átíratás saját névre)A biztosítást én fizetem,mivel nem tudom addig lemondani amíg az én nevemen szerepel!
Mit tudok tenni?
Sok szerencsét.
Érdeklödve olvastam az eddigi kérdéseket és válaszokat- nagyon nagy segítség.Azvén kérdésem,hogy Hollandiában aukción vásárolt utánfutó beíratásának mi a menete?
Koszönettel,Miska
Szeretném hazahozni nagypapám autóját Romániából trélerrel. Érdeklődni szeretnék, hogy milyen papírokkal lenne a legjobb a hazahozatal.
A kétnyelvű adásvételi szerződés a legkézenfekvőbb ebben az esetben a rendszámot le kell adnom a román hatóságoknak? Amikor haza értem akkor átíratom a nevemre, de forgalomba nem szeretném helyezni még egy darabig.
A másik opció hogy a tulajdonjog most nem szállna át rám, csak nagypapámnak hoznám haza ebben az esetben a határon milyen papírral kell készülnöm ha kérnek. A rendszámot le kell adom ebben az esetben is?
Üdv Mátyás
Nemrégiben vásároltam egy ausztriából behozott autót.
A gépjármű egy év műszaki vizsgát kapott idehaza. Az lenne a kérdésem,hogy miért csak egy évet kapott a műszakin? Azért,mert volt külföldőm érvényes műszakija,vagy esetleg nem felelt meg a magyar műszaki feltételeknek?
Előre is köszönöm,szép napot kívánok!
Csehországból költöztem haza. Van egy cseh rendszámtáblás utóm a saját nevemen, aminek a jelenlegi műszakija október 16-áig érvényes. Szeretném itthon regisztrálni, hogy hazai táblával tudjak közlekedni.
1) Milyen teendőim vannak, illetve mennyi időmbe és pénzembe fog ez kerülni körülbelül? Egy 2008-as 1.6 HDI Peugeot-ról van szó.
2) Feltételezem a cseh engedélyem nem kötelező magyarra cserélnem a fenti változások miatt?
Előre is nagyon szépen köszönöm.
Üdv.,
Roli
Eredetiség vizsgára kell vinni (kb. 20 000 Ft)
Regisztrációs adót kell fizetni (költsége gépjárművenként eltér)
KGFB-t kell kötni.
Kormányablakban forgalomba kell helyezni (forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft / törzskönyv illetéke: 6.000 Ft / rendszámtábla illetéke: 8.500 Ft + illeték gépjárművenként eltér)
Németországból költöztem haza. 6 éve tulajdonomban van az autóm. Szeretném átiratni Magyarországon. Van rá lehetőségem, hogy ne kelljen kimennem Németországba kijelenteni az autót? Az autó német papírokkal, rendszámmal már Magyarországon van.
Németországban tudom, hogy van lehetőség a magyar papíros autót ott kijelenteni, ez itthon is működik?
Köszönöm
Franciaorszagbol költözok haza, hozom a kocsit is. Miután meglesz a magyar rendszám, forgalmi, biztosítás, hova kell leadni a francia rendszámot?hallottam remtorteneteket, hogy néha egy évig is eltart, mire atfut a rendszeren és mire kivonják a forgalomból Franciaországban, amíg ugye kint továbbra is fizetni kell a biztosítást.
Lenne egy horvát papiros kisteherautó ami már 3 éve az országban van viszont nincs forgalomban. Magyar rendszámmal nem is volt. Műszaki sincs rajta. Vàm ki lett fiezetve anno. Mi a forgalomba helyezés menete?
Barátokkal idén úgy szeretnénk menni nyaralni, hogy lerepülünk Görögországba és ott veszünk egy autó, majd azzal hazajövünk.
Kérdésem az lenne, hogy az adásvételi után szükséges e nekünk biztosítást kötni az autóra, haza tudunk-e jönni a görög rendszámmal vagy ideglenest ki kell váltani?
Amint haza értünk el is szeretnénk adni ehhez mik azok a folyamatok amiket mindenképpen el kell végeznünk és mik azok amiket a következő tulaj is elvégezhet?
Hogyan szeretné eladni? Magyar papírokkal forgalomba helyezve Magyarországon vagy még külföldi papírokkal?
Görögországból tervezem egy autó behozatalát.
Kétnyelvű adás-vétli,ezen kívül mit kell még tennem.Ott ki kell vonatni a forgalomból,hogy Magyarországon forgalomba tudjam helyezni?
Köszönöm!
Az átírás költségét (törzskönyv, forgalmi, illeték, rendszámtábla) azt az okmányirodában kell fizetni.
De ezt a kereskedővel kell egyeztetni hol jár a forgalomba helyezés menetével, regisztrációs adót kell fizetni, honosíttatni, eredetiségvizsgáztatni az okmányirodai ügyintézések előtt.
Szeretném kérni véleményét a következővel kapcsolatban.
Vásároltam Németországban egy kishajó szállító trélert. Zöld rendszámos mivel Németországban adó mentes.
Van érvényes műszakija, de csak a kisforgalmit kaptam meg hozzá, mivel azt mondja hogy ebben az esetben nincs a második rész. A zullassungstelle Ben ist ezt mondták.
Van kis forgalmi, műszaki lap és adásvételi szerződés. Ezek valóban elégnek lesznek a forgalomba helyezéshez Magyarországon?
Előre is köszönöm válaszukat!
Németországból szeretnék trélerrel behozatni egy autót.
Érdeklődni szeretnék, hogy utólag is kijelentheti a német eladó a volt autóját úgy, hogy én vásárláskor elhozom a forgalmit? Vagy csak akkor hozhatom el a kocsit, ha előtte kijelenti az eladó?
Nagyon szépen köszönöm.
Angliából szeretnék autót venni. Azt hallottam, hogy nem mindegy az autó kora honosításkor. Ez igaz, vagy teljesen mindegy milyen évjárat? Összességében milyen összegre lehet számolni?
Köszönöm
Németországból költöztem haza. Az autóm még Németországban van bejelentve. Így lehet Magyarországon honosítani vagy először vissza kell menni kijelenteni az autót Németországban?
Válaszát előre is köszönöm
Írjon nekünk a kapcsolat@biztoshely.hu e-mail címre.
Miután megírtam a külföldi gépjármű adásvételi szerződését van bármilyen határidő, ami vonatkozik rám a papírokkal kapcsolatban?
Vásároltunk egy autót Németországban magánszemélytől, de sajnos valahol valahogy a törzskönyv elveszett, voltak Németbe már hivatalban de sajnos nem jártak sikerrel mert kérik az oltást, így nem tudtak íntézni semmit. Mi a teendő ilyenkor?
Köszönöm
Egy 2007-es évjáratú mercedest szeretnék behozni magyarországra.
Az autó USA-ból származik. Németországba lett behozva, vámokmányok megvannak, adóztatva van. Német rendszáma nincs.
Állítólag 2022-es szabály, hogy csak euro 6-os autókat lehet behozni. Ez igaz, vagy sem? Be lehet hozni?
Még egy kérdés, hogy sebesség és távolság mérő óra mérföldbe van, de van benne kis digitális kijelző, ahol át lehet állítani km/órába. Cserélni kell a komplett órát, vagy maradhat?
Köszi előre is.
üdv,
Zoltán
az autó törött volt igy a unkatestvéremnél hagytam javításra aki autószerelő!
az autó mivel hogy sok javítani való volt rajta és amikor volt alkatrészre pénzem csak akkor volt vele foglalkozva.
tavaly decemberben lett teljesen kész! Bejelentettem a közlekedési felügyeletnél hatósági vizsgára!
kiderült hogy az autó nem lett kivonva a forgalomból! és az elöző tulajdonossal nem tudom felvenni a kapcsolatot!
Hogyan tudom itthol az autót forgalomba helyezni?
Norvégiából szeretnek egy 10 éves autót behozni
Az autó az enyém kicsit több mint 6 hónapja vettem,11 éve élek Norvégiában de úgy alakult hogy hazakoltozunk
Az autó már 3 hónapja Magyarországon van
Mi a teendőm?
Hol kezdjem,mi a folyamat?
Koszi
Szeretném tudni, hogy behozhatok-e egy német kereskedőtol származó, - számlán igazolhatóan "agyhalott, barkács, motor nem indul" -, állapotú, jaguar xk8 cabrio típusú 22 eves járművet úgy, hogy üzembe helyezés nélkül garázsban tarolva eredeti német dokumentumaival veteranként helyezem majd üzembe. (Németországban ki van vonva a forgalomból, és rendszáma is le van adva.) Behozatal követően van valami jelentési kötelezettségem?
Tisztelettel : Papp Sándor
Üdvözlöm Norvégiából szeretnék behozni egy traktort /NH TM190/, és egy Polaris Sportsman 700 quad.
Mivel jár a hazai forgalomba helyezés és milyen költségek lesznek?
Tudnak e benne segíteni?
Válaszát köszönöm.
Norvégiából vásárolnék egy elektromos autót.
Milyen költségekkel kell számolni itthon az üzembehelyezésnél.
Válaszát előre is köszönöm.
Műszaki vizsga honosítás, vagy új műszaki vizsga költsége
Eredetiségvizsgálat díja.
Vagyon szerzési illeték költsége
Törzskönyv : 6.000, – Ft
Forgalmi engedély költsége: 6.000, – Ft
1 pár rendszámtábla költsége: 8.500, – Ft
Kötelező biztosítás költsége
Spanyol-Magyar minta nincs véletlenül?
Németországi kereskedésből szeretnék autót behozni Magyarországra.
Az ideiglenes rendszámmal kapcsolatban kérdezném:
- ezt a németországi kereskedő szokta intézni? (ha nem akkor hol kell igényelni)
- mennyi idő amire megkapom az ideiglenes rendszámot és milyen költsége van?
- haza vezethetek az ideiglenes rendszámmal az autón, vagy traileren kell behozatni az autót és itthon már használhatom?
Köszönettel,
Előre is köszönöm! Kristóf
Ausztriában szeretnék autót vásárolni és Magyarországra vinni.hogy tudom ezt megtenni?mi kellene hozzá és esetleg p-s rendszammal át tudok menni vele a határon?vagy ez hogy működik?
A motorcsónakot a hajózási hatósági főosztálynál BP. Váci út 188 tudja intézni. A pontos költségeket nem tudom megmondani.
Belgiumból behozott autót szeretnénk vásárolni egy magánszemélytől. Csak eladási szándékkal hozta be az autót ezért értékesíti. 3 hete Magyarországon van az autó, de elmondása szerint addig nem tudnánk intézni semmit amíg nem érkezik meg a forgalmi engedélye. Létezik, hogy ennyi idővel később küldik az autó forgalmiját? Nem az autóval együtt szokták hozni a forgalmit is? Autószállítóval jött be több autó egyszerre, de akkor is érdekes, hogy nincs forgalmija. Köszönöm válaszát. Üdvözlettel: Lili
Lehet bevonták
Előre is köszönöm.
Üdvözlettel
Külföldről szeretnék kisteherautóként forgalomban lévő autót vásárolni és itthon átalakítás után személyautóként forgalomba helyezni (pl: gyári Ford fiesta 2 üléses kisteherautóból, 5 üléses személyautó). Megoldható ez így egy lépésben vagy mindenképp forgalomba kell előbb helyezni kisteherautóként és aztán átalakítani, újravizsgáztatni? Ha jól értem a korábbi kommenteket teherautóként forgalombahelyezve reg. adó nincs az áfát viszont meg kell fizetni, ezt az adás-vételin szereplő összegre vagy valamilyen más értékre (pl. Eurotax) számítják? Illetve ha a a magyarországi forgalomba helyezés előtt megtröténik az átalakítás akkor is ki kell fizetn az előbbi tételek közül mindkettőt? Az átalakítást milyen dokumentumokkal kell igazolni, egy bontott autóból származó ülések, övek megfelelnek? Válaszát előre is köszönöm!
Szeretnék egy Németországban egyszer már forgalomba helyezett, de azóta lejárt műszakival rendelkező amerikai autót vásárolni. Sajnos nem egyértelmű számomra, hogy lehetséges-e Magyarországon egy ilyet forgalomba helyezzni vagy sem. Az autó EURO 3- as besorolást kapott és már egyszer átesett egy TÜV vizsgán. Lehetséges ezt az autót forgalomba helyezni?
Nagyon köszönöm a segítséget!
Miamiban elek, usa Allampolgar vagyok, es van egy 2016 os VW tiguanom. Benzines, 2.0. Teljesen europai model. Haza szeretnek menni masfel evre Budapesten van lakasom. Rorora gondoltam Bremenig aztan haza vezetek. Ha jol ertem hat honapig vezethetem az autot Florida rendszammal. Mi varhato utana? Mennyibe kerul mire magyar rendszam kerul ra? Köszönöm, Kolos
Hogy irathatnam be legegyszerűbben es mi szükséges hozza
Az Egyesült Arab Emirátusokból hoznám haza autómat. Februárban vettem meg kint és azóta tulajdonomban áll. A szállítás miatt Hollandiát fogja először érinteni az autó. Magyarországi forgalombahejezés esetén milyen folyamatokat kell teljesíteni? Illetve van vám mentes jogszabály erre? (mivel például már előzőleg is a tulajdonomban volt, illetve nem eladásra hozom haza). Válaszát köszönve.
En Angliabol koltoztem haza es a otoromat is elhozattam. Januarig van rajta muszaki is es a lampakat sem kell kicsereni mert szimetrikus.
Szeretnek ra Magyar rendszamot es itthon hasznalni. Ilyenkor csak honositani kell vagy minden mast is kell ra fizetni? (reg ado, eredetiseg, stb)
Egy kereskedesbol vettem de hitelre amit meg fizetek.
Valaszat elore is koszonom.
Tisztelettel
Tomi
Mindent kell intézni sajnos.
Vettem egy német lejárt papiros autót. Most intéződik a honosítása. 260 ezer körül lesz. Utána még az átírást is ki kell fizetnem, vagy az benne van ebben a 260 ezerben?
Szeretnénk venni egy autót kereskedés,autópiacról.
Az autó nincs honosítva,műszaki elvileg van rajta.
Azt mondta a kereskedő,hogy német a kocsi és csak akkor íratja át,ha lesz vevője...rendszám nuku így leellenőrizni nem tudjuk vagy esetleg alvázszám alapján?
Kérdésem az lenne,hogy ilyen esetben van e félnivalónk,hogy lopott az autó vagy valami nem stimmel vele?
Remélem tud segíteni
Köszönöm
Egy hasznaltautó kereskedésben folyamatban van egy autó megvásárlása. Hollandiából hozott. Honosítás, eredetvizsgálat, műszaki megvan neki, viszont napok óta rendszámra vár. Mennyi ideig tart magyar rendszámot intézni a frissen honosított autóra. Illetve hogyan történik a ügymenet?
Tisztelettel: Attila
Ha nem egyedi rendszámot kért, akkor az okmányirodák rendelkeznek rendszámmal, nem kell erre napokat várni.
Az volna a kérdésem,hogy a lányom Németországban dolgozik hét éve lakcimmel tb vel venne nekem egy autót milyen költségeim lennének . Válaszát előre is köszönöm
Tisztelettel Varga Ferenc
Köszönöm!
Németországban saját névre vásárolt és forgalomba helyezett autót Magyarországon adnám el.
Milyen dokumentumok szükségesek hozzá, valamint terhel-e engem is fizetési kötelezettség Magyarországon a vevőt terhelő honosítási, forgalomba helyezési költségeken felül?
Ez a netto /brutto fizetés csak cégekre vonatkozó szabály .
Szlovákiából szeretnék behozni lakókocsit holland papírokkal. A honosításhoz elegendő egy egyszerűsített kétnyelvű (magyar-szlovák) adás-vételi szerződés is? (csatolva a példa)
Ha magánszemélytől vásárolok, a számlától el lehet tekinteni? (Az eladó nem számlaképes.)
Törzskönyv hiányában is lehet honosíttatni a lakókocsit?
Ha a lakókocsi forgalmijában szereplő utolsó bejegyzett tulajdonos nem azonos az eladóval, szükség van tulajdonosi lánc igazolásra?
Köszönettel:
Bence-Molnár Eszter
Ammennyiben egy német rendszámú kocsi amit megvennék, már itt van Mo-on, hogyan honósithatom ha a tulaj a rendszámot visszaviszi? Milyen rendszámmal mozgathatom, hogy a honositáshoz szükséges lepéseket megtegyem?
Segítségüket/tanácsukat szeretném kérni a következő helyzetben:
Lengyelországból szeretnék behozni egy USA-ból importált motorkerékpárt, amit már ott vámkezeltek és befizették az ÁFÁ-t (23%) is. Kereskedőtől magánszemélyként vásárolnám meg, aki ÁFÁ-s számlát ad minderről.
Viszont a motorban kevesebb, mint 6000 km van, így a behozatali jogszabályok szerint újnak számít.
Ebben az esetben létezik, hogy még egyszer be kellene fizetnem Magyarországon is az ÁFÁ-t?
Válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Burján György.
A segítségét kérném a német export rendszámmal és annak más személyre való átruházásával kapcsolatban.
Egy barátom vásárolt számomra egy személygépkocsit Németországban, a vásárláskor az adásvételi szerződés ő és az eladó között történt meg. Az autót ő maga fogja ezen a hétvégén Magyarországra szállítani, ezért kiváltott hozzá egy piros export rendszámot. Miután Magyarországra érkezik, el fogja adni nekem a kocsit, a Németországban megvásárolt áron.
A kérdésem az, hogy az ő nevén levő export rendszámmal én hajthatom-e az autót? Ha igen, akkor ehhez szükséges valamiféle meghatalmazás vagy egyéb dokumentum? Az is játszik, hogy az adásvételi szerződést most nem kötjük meg, majd csak a rendszám lejárta után, ha ez így lehetővé teszi az export rendszámmal való közlekedésemet.
Továbbá az is kérdés, hogy Magyarországon meddig érvényes az export rendszám? Addig a dátumig, amely azon szerepel? https://www.nemetugyek.de/a-nemet-rendszamokrol/" />Ezen az oldalon a következő információt találtam: „Külföldön az exportrendszám általában 1 évig érvényes – még akkor is, ha az a rendszámra rányomtatott dátummal nem egyezik.”. Közben viszont lentebb egyik kérdésre láttam a válaszát, miszerint addig a dátumig érvényes, ami a rendszámon szerepel. Amennyiben ez nem vonatkozik Magyarországra, arról tud-e valamit, hogy lejárt exportrendszám esetén mekkora büntetésre lehet számítani, ha megállít egy rendőr?
Azért merültek fel ezek a kérdések, mert leghamarabb szeptember 3-ára fogok időpontot kapni a műszaki vizsgaállomásra, addig viszont használni szeretném a járművet.
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Földi Dominik
Csaba vagyok
Magyar tulajtol aki kinnt dolgozik német országban ,állando lakheje magyar ország vásárolnák német forgalmis autot.Akkoris kell a két nyelvü adás vételi
Köszi a választ
Elég a magyar adásvételi.
Van egy autó ami Németországbol származik magán embertől vettük, ott kint ki lett vonva... Megvan minden papírja, adásvételi is.
De szeretném eladni itthon mert mégsem kell, ebben az esetben elég ha csinálunk egy köztes adásvételit?
Köszönöm
Hollandiában élünk és az egyik autónkat egy Magyarországon élő barátom venné meg. Itt kint én intézem az export rendszámot a saját nevemre de Mo-on már Ő honosítaná a saját nevére. Ehhez milyen papirokra van szükség?
Válaszát köszönöm.
Svájcból költözünk haza nyár végén , két saját tulajdonú autót szeretnénk haza vinni.
Mindegyik gépjármű egy tulajdonos nevén van , így csak az egyiket tudjuk vám mentesen haza vinni.
A kérdésem az lenne , hogy mindegyik autó esetében mi a módja annak, hogy Svájcból Magyarországra kerüljön az autó, rendszámtábla ügyileg.
Van valami ideiglenes rendszámtábla (és ha van azt melyik országban kell kerni) vagy itt ki kell jelenteni , ott be és csak trélerrel lehet?
Válaszát előre is köszönöm!
Sajnos nem lehet hiszen a bank a tulajdonos.
Azonban Magyarországon újra lízingelheti.
Hollandiában vásárolt nagymotor kerékpárt szeretnék Magyaroroszágon forgalomba helyezni. Több leírást is olvastam erről az interneten, voltak eltérők és megeggyezők is. Úgy gondolom minden papírt beszereztem. Egyetlen dolgora nem találtam választ ebben kérném a segítségét. Jelenleg a motoron export rendszám van a nevemre írva. Ez a rendszám 14 napig érvényes, eddig van rajta biztosítás. Ez idő alatt célszerü Magyarországra szállítatnom és elkezdenem a papírmunkát vagy nem lényeges ha lejár az export rendszám?
Von-e magaután bármilyen szankciót ha lejár az export rendszám?
Válaszá előre is köszönöm.
Üdvözlettel Nádas Ádám
Ha lejár az export rendszám ezt követően a motor Magyarországon nem használható közúton mindaddig míg , nem helyezik forgalomba. Hatóságilag megbüntetik .
Spanyol rendszámú autót szeretnék Magyarországon eladni. Várhatóan mennyibe kerülhet az átiratások költsége minden papírral együtt?
Tanácsot kérnék az alábbiakban:
Külföldi tulajtól vásárolnék fiatal, német autót, elvileg a Uship transzport cégen keresztül, letéti fizetési módon.
Ezzel, állítólag, biztonságban vagyok, mivel csak akkor kapja meg az eladó a pénzét, amikor én itthon, hivatalosan átvettem az autót és mindent rendbem találtam.
1. Hogyan tudom meg hogy a tulaj a tényleges tulaj-e?
2. Biztonságos-e ez a mód?( az autót alvázszám szerint csekkoltam)
3. Bármi buktató van-e?
Köszönöm a választ!
István
Érdeklődnék, hogy Svájcból behozott motor után kell e vámot fizetni?
Köszönettel: Viki
Szlovákiában vásároltam egy 79es skodát, és ezt szeretném honosítani. Ilyennel foglalkoznak?
Köszönöm.
Lévai
Külföldről vásároltunk kereskedőtől autót és van a számlán felül kétnyelvű adásvételi szerződésünk, akkor is le kell fordíttatni a számlát?
Tudtommal a tulajdonjog cserét kell bizonyítani a kétnyelvű adásvételivel, vagy ha az nincs, akkor a hiteles, lefordított számlával. De mi van ebben az esetben?
Köszönöm előre is!
Úgy gondolom elég lesz a kettős nyelvű adásvételi szerződés a forgalomba helyezéshez.
Euro 3-as Diesel motorú autót be lehet hozni Magyarországra?Van valahol egy lista ahol fel van tüntetve,hogy mely euro besorolású motorral lehet autót behozni?
Köszönöm
A cégem külföldi aukciós oldalon vásárolt autót.
Megcsináltattunk minden vizsgát, kötöttünk biztosítást, a papírokkal elmentünk az okmányirodába.
A 4. okmányirodában tudtuk forgalomba helyeztetni az autót, mivel az első 3-ban nem fogadták el a külföldi nyelvű számlát.
Adás-vételi szerződést az online aukción nyilván nem adnak, csak az autó papírjait meg a külföldi nyelvű számlát!
Jogszabályok szerint el kell fogadniuk az okmányirodában a külföldi nyelvű számlát vagy sem?
Köszönöm
Német márkakereskedéstől vásárolna Nettó áron a Magyarországi cégem. Az a kérdés merült fel, hogy az ÁFÁ-t a honosítás után rögtön meg kell fizetni miután Magyarországon forgalomba helyezték vagy csak amikor eladom az autót, például 3 év múlva, amikor már kevesebbet ér ? Sehol nem találtam erre egyértelmű választ, előre is köszönöm szépen ha valaki tud segíteni!
Köszönöm.
Egyesült Királyságból hazaköltöztem. Szeretném honosítani az autómat. Törzskönyv autó saját nevemre szól. De van rajta fizikai személyi kölcsön amit folyamatosan fizetem az angol bank kártyámról. Lehet e honosítani így az autót. Kaphat e magyar rendszámot. Van itthoni állandó lakcímem meg kinti címem is van.
Mi a menete a honosításnak??
Válaszát előre is köszönöm
Norvégiából kapnék egy ajándékautót nagybátyámtól. Norvégia nem tagja az EU-nak de ugyanakkor
EGT-tag. Jól értem, hogy ezzel ugyanabba a kategóriába tartozik mint az EU tagállamokból való behozatalra
vonatkozó rendelkezések?
Svédországi autó rendszámos autó érvényes műszakival Egyesült Királyságból.Kell e vámot és áfát fizetni?Lehet vele járni ?
Kaptam egy németországi Peugeot Expert gépjárműt,aminek a műszaki papírjain az áll hogy 2020. januárjában lejár a külföldi műszakija.Érdeklődnék mi a teendőm?Egyedi forgalomba helyeztetést kell csinálni az autón vagy elég a sima műszaki és honosítás?
Válaszát köszönöm!
Üdvözlettel
Elizabet
Az előző tulajdonos segítségét tudja még kérni ez esetben, más megoldást én sem tudok. Elmehet Ön is Csehországba emiatt, de nem hiszem, hogy tudnak Önnek segíteni, mert nem Ön szerepel az iratokban.
Apósom hazaköltözött Ausztriából, ahonnan autóját is hozta magával. Lehárt múlt évben a műszaki vizsgája az autónak, Ő pedig megbetegedett, így többé nem is vezethet. Az autó rendszámát kinti ismerőseink leadták a biztosítónak, és van egy igazolásunk, miszerint az autó ki van véve a forgalomból. Jelenleg itthon lenne rá egy vevő, aki alkatrésznek szeretné az autót megvenni. Utána jártam a törvényeknek, itthon semmiféle hivatalos dolog így nincs az autóval kapcsolatban, viszont azt nem tudom, hogy Ausztriában mi az eljárási mód. Mert ha itthoni ugye először ideiglenesen vonják ki a forgalomból, és csak bontási jegyzőkönyvvel véglegesítik. Tudna ebben esetleg segíteni? A leendő vevő fél attól, hogy valaha a kinti hatóság keres minket, és az adás-vételi által őt, hogy mi újság az autóval...
Előre is köszönöm válaszát,
Orsolya
Férjem vásárolt egy külföldről behozott autót . Mindent a kereskedő intézhetett, és most láttuk hogy csá 5 hónap műszaki van rajta. A vizsga papíron nincs semmi csak az hogy alkalmas a közúti forgalomba használatához.De miért csak 5 hónap ezt nem tudjuk. A kereskedőt egyenlőre síelni. Mi pedig idegeskedunk. Köszönöm válaszát Irén .
Sajàt tulajdonú (Angliában élek, ott 2 éve vettem az autót, az én nevemen van) angol forgalmis , nincs érvényes műszaki vizsga az autón. 1 éve áll egy garázsban itt magyarországon. Honosítàsànak mi a menete?
Kell e gépjármű átíratási díjat fizetnem ha az angol forgalmiban az én nevem szerepel?
Köszönettel Gábor
Műszaki vizsga, regisztrációs adó, eredetiségvizsgálat, kötelező biztosítás kötés, forgalomba helyezés a sorrend. Úgy tudom akkor nem kell illetéket fizetnie, ha legalább 5 éve az Öné az autó.
Válaszukat előre is köszönöm!
Érvényes német okmányokkal, 2 nyelvű adásvételi szerződéssel és érvényes (nem ideiglenes) német rendszámtáblával rendelkező már Magyarországon lévő személyautót szeretnék honosítani. Lehetséges ez? Vagy az autót ki kell ismét vinni és ideiglenes rendszámtáblával kell behozni?
Köszönöm válaszát!
Úgy gondolom lehetséges a forgalomba helyezés.
Sajàt tulajdonú (Németorszàgban élek, ott 3 éve vettem az autót, az én nevemen van) német forgalmis , még màsfél évig érvényes műszaki vizsgàval rendelkező autóm honosítàsànak mi a menete?
1. Műszaki vizsgàlat: itt bemutatom a németorszàgi vizsgalapot, a forgalmit, a törzskönyvet, a személyimet
2. Regadó befizetése a NAV-nàl.
3. Forgalmi, törzskönyv és rendszàmcsere az Okmànyirodàban?
Ez a menete? Szükség van eredetiségvizsgàlatra? Lehet eredetiségvizsgàlattal kezdeni?
Köszönöm a vàlaszt!
A 2-es és a 3-as lépés között el kell végeztetni egy eredetiségvizsgálatot is mert kötelező, illetve szükséges kötnie egy kötelező biztosítást alvázszámra, melyet weboldalunkon egyszerűen megtehet, a kalkulátorban külföldről behozott autót vásároltam megkötési okkal.
ui.: lehet akár az eredetiségvizsgálattal is kezdeni.
Érdeklődnék, ha megvennék egy roogót amihez megvan a külföldi ideiglenes forgalomból kivonási papír, de nincs két nyelvü adásvételi, mert a jelenlegi tulaj már 50ccm esként vette itthon adásvételivel, azt forgalomba tudnám, e helyezni 125ccm esként vagy nem? Ha igen, körülbelül mekkora plusz költséggel kellene számolnom?
Köszönettel: Bíró Tamás
Kettős nyelvű adásvételi szerződés kell a kinti eladó és az Ön eladója között és egy az itthoni eladó és Ön között, valamint a kinti forgalmi engedély és törzskönyv is szükséges a további ügyintézéshez.
Magyarországon vásárolnék érvényes német okmányos személyautót, és az lenne a kérdésem, hogy a honosításhoz milyen papírok kellenek, illetve a magyar eladóval milyen adásvételit kell írni?
Válaszát előre is köszönöm!
Az eladónak is van egy adásvételi szerződése, az kell, hogy a német forgalmi engedélyben lévő személy legyen az eladó. Ez a legfontosabb. Ezt követően az autó vevője ( eladó ) eladhatja Önnek az autót. Szükséges honosítani a műszaki vizsgát, vagy teljes új vizsgát kell végeztetni. Szükséges továbbá még eredetiségvizsgálat, regisztrációs adó, kötelező biztosítás kötés valamint a forgalomba helyezés bármelyik okmányirodában.
Németországban szeretnék használt autót vásárolni, majd Magyarországon forgalomba helyezni. Több helyen is olvastam, hogy a rendszámot addig nem adják ki, amíg "Zulassungsstelle"-nél egy német lakcímmel rendelkező, német állampolgár nem vállal kezességet. Állítólag ez tartományonként eltérő, van ahol kell kezes és van, ahol nem. Ha ez igaz, akkor hol kell kezes és hol nem? Ha a privát eladó helyett egy megbízottja adja el az autót (ez állítólag Németországban legális), akkor az adásvételit kinek kell aláírni és kell e egyéb igazolás/dokumentum? A német forgalmit és a törzskönyvet átírják a nevemre, vagy marad az eredeti? Válaszát előre is köszönöm!
Amire viszont nagyon figyeljen, hogy Önnek itthon kettős nyelvű adásvételi szerződésre lesz szüksége, amiben az autó eladója az legyen aki a kinti forgalmi engedélyben és törzskönyvben szerepel.
Saját autómat hoztam be Magyarországra az USA-ból , letelepedés céljából, konténerben ( vámon kiállított határozat szerint “szabad forgalomba bocsátva a csatolt határozat alapján” ) A vámhivatali határozat szerint nem vezethetem az amerikai rendszámmal, valamint 30 napon belül kezdeményezni kell a az üzembe helyezést . Biztosítást nem tudok rá kötni jelen állapotában, vezetni nem merem biztosítás nélkül . Hasonló ügyintézésre szakosodott vállalkozók szerint eredetiségvizsgálattal kell kezdeni, ami több hetet fog igénybe venni , mivel USA-val kell levelezni...Nem értem, hiszen saját néven lévő autóról van szó, az USA-ból pedig ki lett jelentve a konténerbe való bepakolás előtt, addig be sem lehetett pakolni . Hivatalos saját névre szóló tulajdonlap van a kezemben. Hol kezdjem az ügyintézést ?
Köszönettel : József
Szerintem a KPM műszaki vizsgára gondolt a tanácsadó, mert az a leghosszabb, jelenleg ott tartunk, hogy a várakozási idő 1-2 hónap, mire elviheti az autót vizsgára. Még Karácsony előtt jelentkezzen be egy központi vizsga állomásra, hogy haladjon az ügy, és mindenképp érdeklődjön az után, hogy az Ön esetében milyen egyéb teendői lesznek még.
En is ugyanebben a helyzetben vagyok, tudna esetleg abban segiteni hogy hogyan jutott tovabb az ugyintezessel? Koszonom!
Udvozlettel: Tundi
Norvegiából szeretném az autómat Magyarországon honosítani. Mivel Norvégia csak EGT tagállam, szükséges Áfát és vámot fizetnem, még úgyis, ha saját magamnak "adom el"?
Köszönettel! Vivien
Norvégiából szeretnek behozni autot kint dolgozom de fogalmam sincsen hogy mivel jár.
Esetleg aki tud infót irja le
Németországból szeretnék behozni egy autót aminek a hirdetés alapján 2019 novemberben lejár a műszakija. Kérdésem az lenne, hogy a lejárt műszakis autót hogyan tudnám hazahozni a saját lábán? Válaszukat előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Kovács Tamás
Saját lábon sehogy, illetve ha kinn jóval drágábban leműszakiztatja és ezt követően vásárol kinn egy piros rendszámot is biztosítással.
Kettős nyelvű adásvételi szerződést szükséges írjanak, és kell a forgalmi valamint a törzskönyv. Ezt követően ott ki kell jelenteni az eladóval együtt az autót és kell egy olyan rendszámot valamint biztosítást vásárolnia amivel haza tudja hozni az autót, ha jól értem lábon. Németországban erre a piros rendszám a megoldás, Franciaországban nem tudom hogyan működik.
A törzskönyv kell a forgalomba helyezéshez mindenképp, nem tudom mit tehetne.
Úgy tudom a magyar hatóság ezt megteszi.
Szükséges honosítani a műszaki vizsgát, ki kell fizetni a regisztrációs adót, eredetiségvizsgálatot, forgalomba helyezési illetéket, forgalmit, törzskönyvet, matricát, rendszámot, kötelező biztosítást....
Külföldről behozott autó esetében nincs a 15 napos határidő. Akkor helyezi forgalomba az autót amikor azt Ön szeretné.
Vásároltunk egy autót Németországban, aminek olasz papírjai vannak. Az autót Németországban műszakiztatták, jelenleg is érvényes műszaki engedéllyel rendelkezik. Szeretném kérdezni, hogy honosítani tudjuk ezesetben? Előre is köszönöm.
Amennyiben az adásvételi szerződések folyamatosan megvannak, akkor igen.
Kinn is ki tudja jelenteni, de akkor venni kell piros rendszámot, de itt is le tudja adni az iratokat forgalomba helyezésnél.
Ausztriából vásárolnék autót egy francia állampolgártól francia rendszámosan és papírosan.
Franciaországból behozott autókra is ugyan az a szabály ,hogy az eladó nevén kell lennie az autónak és forgalmi törzskönynek is?
Tisztelettel
Adásvételi szerződést fog írni az eladóval. Az a minimum, hogy a forgalmi engedélyben az eladó szerepeljen nem?
van-e olyan lehetőség ,hogy Németben dolgozó rokon segítségével lehet kint autót vásárolni!? Mégpedig úgy,hogy ő a nevére megveszi az autót német rendszámmal behozza, majd én úgymond átveszem-megveszem tőle papíron itthon!?
Ilyen esetben mi a hivatalos eljárás.....hogyan és milyen adásvételire, mivel kell rendelkeznie a német rendszámos autónak ahhoz,hogy itthon hivatalosan megkapja a magyar okmányokat!?
köszönöm előre is a segítséget!
Tisztelettel:József
Ez ugyanolyan költségeket jelent mintha nem lenne ismerőse. Ugyanúgy kell honosítani a műszaki vizsgát, ki kell fizetni a regisztrációs adót, eredetiségvizsgálatot, forgalomba helyezési illetéket, forgalmit, törzskönyves, matricát, rendszámot, kötelező biztosítást....
Azért kell az az adásvételi szerződést, mert a honosítás alkalmával be kell mutatni az adásvétel folyamatosságát. Igaza van az ügyintézőnek, kell az ügyintézéshez.
Érdeklődéssel olvastam a fent megjelent cikkeket és a kérdésekre adott válaszokat is.
Nekem a következő lenne a kérdésem:
Egy ismerősöm kinézett Németországban egy autót. Mivel Ő nem beszél németül, megkért engem, hogy - mivel éppen arra járok - nézzem meg a kérdéses autót és ha az találkozik az elképzelésével vegyem is meg az Ő részére. Ez kivitelezhető? Ideiglenes rendszámmal hoznám haza a kocsit, amit az én nevemre állítanak ki. Az adás-vételi szerződésen Ő fog szerelni, mint vevő.
Itthon az ügyintézés során hogyan igazolja Ő azt, hogy én vásároltam az autót az Ő részére? Itt konkrétan a tulajdonszerzési illetékre, illetve a tulajdonosi lánc igazolására gondolok.
Tisztelettel:
Béla
Kettős nyelvű adásvételi szerződést és kettős nyelvű meghatalmazást kell vinnie. A meghatalmazásban írják le, hogy Ön intézi az Ő nevében, a kettős nyelvű adásvételi szerződés esetében a vevő adatai a barátjáé legyenek.
Szeretnem megkerdezni, hogy Angliabol Magyarorszagra koltozunk es behozzuk a sajt tulajdonu autonkat akkor azt haszalhatjuk e Magyarorszagon angol rendszammal? Milyen teendonk van ezzel kapcsolatban?
Koszonom
A kinti biztosítót szükséges megkérdeznie ez ügyben, hisz angol biztosítás van az autót ez esetben.
Még nem találkoztam ilyennel, így a választ nem tudom, de nem hinnék, hogy probléma lenne ezzel.
Eredetiség vizsgálaton a jármű egyedi azonosítóit vetik össze a papírokon szereplőkkel. Ezen kívül festék rétegvastagság mérővel megnézik azt, hogy gyáriak e az értékek, vagy volt javítás. A forgalomba helyezési folyamatot ez nem érinti, viszont ha Ön sérülés és baleset mentesnek vette az autót, akkor az felvethet kérdéseket. Fontos tudnia azt, hogy például a németek ezt elég lazán kezelik, az olaszok meg még inkább, a baleset mentes náluk azt jelenti, hogy közlekedési balesetben nem lett rommá törve az autó. Tolatási sérülések, karcolások náluk nem számítanak főleg ha helyre is hozták.
Forgalomba helyezéssel kapcsolatosan a 06-70-624-7171-es telefonszámon tudnak segíteni Önnek.
A tulajdonban 4 éve lévő Mercédes sprinter kisbuszomat szeretném hàz költözés céljából Magyarországon magyar papírokkal forgalomba állítani. Köszönettel
06-70-396-9881-es számon tudnak mindenben segíteni ha aktuális lesz.
Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy Németországban vásárolt, ott forgalomban levő saját tulajdonú gépjármű itthoni forgalomba helyezéséhez szükséges a honosítási eljárás mellett eredetiség vizsgára is elvinni az autót? (Műszakija érvényes még jó darabig stb.)
Válaszát előre is köszönöm!
Forgalomba helyezéssel a partnerünk foglalkozik, a 06-70-396-9881-es telefonszámon tud beszélni velük.
nem engedik, mert az alvázszám csak 12 karakterből áll. Mi ilyenkor a teendő?? Az auto magyarorszagkn van, hogy tudom visszahozni németorszagba és ott forgalomba helyezni? Előre is köszönöm a segítséget
Szerbiából szeretnék autót vásárolni és Magyarországra hozni. Mi a menete? Van-e az EU-s procedúrához képest plusz anyagi, vagy időbeli vonzata. Esetleges buktatók? Köszönöm, Márk
Mi egy biztosítási alkusz cég vagyunk, partnerünk tud e téren segíteni Önnek a 06-70-396-9881-es telefonszámon.
Az egész autót magyarosítani kell nem csak a biztosítást, tehát: műszaki vizsga/honosítás, eredetiségvizsgálat, kötelező biztosítás, regisztrációs adó, forgalomba helyezés. Külföldről kell kérni egy kártörténeti igazolást, melyet el lehet majd küldeni az itteni választott biztosítónak, hogy számolják be a kedvezményt.
Ha van az Ön nevére szóló biztosítás az autón melyet Spanyolországban kötött rá, akkor viheti.
Előre is köszönöm a válaszát.
Piros rendszámot vegyen rá a kinti okmányirodában, mert az tartalmaz biztosítást is.
2018.01.01.-óta kötelező a külföldről behozott autók esetében forgalomba helyezés előtt eredetiségvizsgálatot csináltatni. Úgy gondolom mindegy mikor vásárolta az autót.
Akkor mivel hova? Az eredetvizsgás mondta nem kell eredetvizsga az átíráshoz mert még van rajta műszaki. És tovább ???
Rendszám nincs mert le lett adva. Várva válaszukat.
Honosítani kell az utánfutót vagy ha nincs rajta elég műszaki vizsga akkor azt is meg kell csináltatni. Ezt követően lehet kötni biztosítást a weboldalunkon, ahol a külföldről behozot gépjárművet vásároltam megkötés okkal kell kötelező biztosítást kötni, ( ez esetben a rendszámot és a forgalmi engedély számot nem kell megadnia ) ha ezeket elintézte, akkor lehet menni a Járási Hivtalba forgalomba helyezni az utánfutót.
Saját tulajdonu Német kisteherautoként bejegyzett automat szeretném honosítani. Ez egy Fiat doblo ami teherautonak van levizsgáztatva (3,5 tonna alatti) . A forgalmiban es a brief ben is én szerepelek mint tulajdonos.
Az lenne a keérdésem, hogy ebben az esetben is szükségem van valamilyen adásvételi szerződésre ? Merthogy gyakorlatilag az auto a nevemen van.
Még olyan kérdésem lenne, hogy kisteherautónál valoban elég a szemrevételezés (mozaikutca ha jol tudom) majd biztosítás kötés és egyből lehet okmányirodában névreiratni valamint magyar rendszámot kérni ?
válaszát elörre is köszönöm. Miklós
Ha van még érvényes műszaki akkor honosítani szükséges a járművet. Ezt követően minden úgy van ahogy leírta.
Németországból hoztam be egy használt munkagépet.
Nem kaptam Teil II.-es papírt, (eladó elmondása szerint munkagépeknek nincsdilyeneNémetországban), van forgalmiengedélye, számla, még 2 db egyéb papír.
Forgalomba tudom helyezni Teil II. Nélkül?
A 06-70-396-9881-es telefonszámon tud ez iránt érdeklődni, ha ők nem is tudják a választ egyből bizonyosan meg tudják kérdezni.
Köszönöm
A teherautók, kishaszongépjárművek, munkagépek nem tartoznak a regisztrációs adó hatálya alá, ezáltal azok behozatalát adófizetési kötelezettség nem terheli. A lakó autó kis 3,5 tonna alatti kisteher gépjármű úgy tudom.
egyáltalán menyi időm van hogy át írassam a saját nevemre ?? 2 nyelvű adásvételi szerződés és az az adásvételi szerződés is kell amín rajta van hogy én meg vettem ???
A teljes összes visszakövethető adásvételi szerződések kellenek, a külföldi eladótól egészen Önig. A külföldi adásvételi szerződések kettős nyelvűnek kell lennie, különben le kell fordíttatnia. Mivel az autó itthon nincs forgaloman, így Ön akkor kezdi el a forgalomba helyezést amikor akarja, nincs rá határidő megszabva.
Lehet, hogy az autón bírság van, de azt úgy gondolom nem az autóra vetették ki hanem a vezetőjére, legalábbis ha én kaptam külföldről gyorshajtási bírságot, akkor az az én nevemre szólt. Nem?
Úgy tudom sajnos nincs kedvezmény ez esetben a regisztrációs díjból.
abban a kérdéskörben szeretném a segítségüket kérni, hogy 2 éve a tulajdonomban van egy autó Németországban, amelyet a közeledő magyarországi hazaköltözésemkor szeretnék honosíttatni. (természetesen mindkét országban van bejelentett lakcímem) Szükséges-e kétnyelvű adásvételi szerződést magammal vinnem az ügyintézéshez, amennyiben a németországi forgalmi engedély, illetve a biztosítás is a nevemre szólnak? Kell-e ilyen esetben vagyonszerzési illetéket megfizetnem a magyar állam felé?
Válaszukat előre is köszönöm!
Üdv!
Sajnos minden költséget kell itthon is fizetnie, és a teljes honosítási procedúrát végig kell vinnie. Úgy godnolom bár elég morbid egy kettős nyelvű adásvételi szerződés sem lesz hátrány.
Tapasztalatból mondom, én két évvel ezelőtt honosítottam a külföldről hazahozott autómat. A vagyonszerzési illeték megfizetésével "bepróbálkoztak" az okmányirodában de felvilágosítottam őket hogy mivel az autó már évek óta a saját tulajdonom, nem kell az illetéket megfizetnem. A vám és pénzügyőrségtől kaptam korábban tájékoztatást ezzel kapcsolatban, azért is mertem nemet mondani az illeték megfizetésére. Lehet hogy furcsán hangzik a történetem, de így történt :)
Én ilyennel még nem találkoztam.
A regisztrációs adó is fizetendő és az átírási költség is külön fizetendő. Két különböző fizetnivaló sajnos.
regisztrációs adó kalkulátor - http://www.biztoshely.hu/re...
gépjármű átírás kalkulátor - http://www.biztoshely.hu/ge...
Ehhez jön még a műszaki vizsga, a rendszámtábla, valamint a szélvédő matrica költsége, ami körülbelül 50.000.- Ft.
Svajcban elek de Magyarorszagon adman el automat. A kocsi eredetileg Nemetorszagban lett forgalomba helyezve (that akkor az AFA meg volt ra fizetve), onnan hoztam be Svajcba (es itt is fizettem AFA-t. Ha ezek utan ujra eladom egy EUs orszagba (Magyarorszag), akkor ebben az esetben is kell ujra AFA-t fizetni? Azaz az auto immar svajcinak minosul, a nemetorszagi elso forgalomba helyezes es AFA befizetes ellenere is? (minden eredeti nemet papir masolata megvan)
KOszonettel
Imre
Sajnos csak azt tudom megmondani Önnek, hogy ha Svájcból hoz be valaki autót Magyarországra akkor Áfát kell fizetni. Azt sajnos nem tudom megmondani, ha ez már megtörtént ráadásul 2x-is ha jól látom, akkor kismét kell e.
A legjobb az, ha már a német - svájc határon vámoltatja az autót, mert ott elfogadják az adásvételen szereplő értéket és az alapján vetik ki a vámot. Itthon a piaci értéket veszik alapul, ezért drágább a vámoltatás. Ezt követően móűszaki vizsga/honosítás következik, majd eredetiség vizsgálat, regisztrációs adó, biztosítás kötés és végül a forgalomba helyezés a Járási Hivatalban. Jobb ha tényleges adásvételi szerződést írnak, mintha ajándékozási szerződést írnának.
Kifizettem a foglalót egy kereskedőnek egy fr-ból származó autóért.Teljes ügyintézést igért a forgalomba helyezéssel kapcsolatban.Nagyon de nagyon aggódok mert mindenhol az áfa csaló nepperekről olvasok.Tisztelet a kivételnek!
Honnan tudok megnyugtató választ kapni arra hogy a cég renbe van és tisztességesen leadózott a kocsi után? Nem szeretnék hónapokig ugy élni hogy bármikor viheti a NAV a kocsit...köszi a választ!
Az első amit megnéznék, az az autó eredeti adásvételi szerződés, ugyanis az szokott történni, hogy megvásárolnak cégtől kinn egy autót nettó-s értéken és itthon írnak egy nem eredeti kettős nyelvű adásvételi szerződést, amiben már Ön fog szerepelni mint vevő és az autó tulajdonosa az eladó. Ebben az esetben az autó áfája már el is ment a süllyesztőbe. Ez okozhat később problémát.
Tehát ha minden rendben van, kell lennie egy adásvételi szerződésnek a francia tulajdonos és az autókereskedő között, majd egy másiknak is ami az autó kereskedés és Ön között született.
Attól viszont nem tartanék, hogy a regisztrációs adót nem fizetik be, ugyanis addig nem tudják névre írni az autót.
Üdv
Beke Tamás
Áfát kell fizetni és kell csináltatni egy eredetiség vizsgálatot is. Regisztrációs adó úgy tudom kis teherautóra nincs.
Olaszból behozott szgk autó eredeti számláját nem fogadta be az okmányiroda átíráshoz, kérte a hiteles fordítást.
Műszaki adatlap megvan vámban volt már, kötelező is megkötve.
Fordítás miatt visszadobhatja az okmányiroda?
Köszi
Amennyiben nincs kitöltve kettős nyelvű adásvételi szerződés akkor igen, le kell fordíttatni előtte a számlát hivatalos fordító irodával.
Az első lépés egy központi vizsga bázison elvégezni a honosítást, vagy ha szükséges le is kell műszakiztatni az autót.
Azt, hogy Angliában mit kérnek , azt sajnos nem tudom megmondani Önnek, itthon tudom, hog kérik azt, hogy az adott országból legyen kijelentve a gépjármű, mert csak akkor lehett itt forgalomba helyezni.
Hogyan tudom leellenőrizni hogy egy Ukrajnából behozott autót esetleg a kinti Bank lefoglalta-e?
Ezt csak Ukrajnában tudja megkérdezni, gondolom ott is működik okményiroda?
Honosítás/ Műszaki vizsga; Regisztrációs adó, Biztosítás kötés, Forgalomba helyezés. Ezek a teendők várnak Önre amenyiben itthon szeretné forgalomba heyezni a járművét.
Előre is nagyon köszönöm a választ!
Üdvözlettel
Mivel a férje a vevő az adásvételi szerződésen, így hivatalosan nem tudják elkerülni a plusz költségeket.
Román rendszámú autómat (lejárt biztosítással és lejárt műszakival), szeretném eladni Magyarországon, a vevő pedig honosítani szeretné. Ebben az esetben mi az eljárás, és milyen papírok kellenek? Törzskönyv és forgalmi? Esetleg kell olyan papír is ami igazolja hogy romániában ki van iratva forgalomból?
Előre is köszönöm ás várom válaszát.
Tisztelettel
Igen, ezekre az iratokra mindenképp szükség lesz, ezen kívül egy kettős nyelvű adásvételi szerződésre is.
A kérdésem a következő. saját tulajdonú autómat szeretném Angliából a családnak hazavinni,honosítani. A jármű érvényes forgalmi engedéllyel,biztosítással rendelkezik. Az ügyintézés menete,a várható költségek,buktatók érdekelnének. Előre is köszönöm.
Itthon műszaki vizsgáztatnia kell az autót vagy honosítani, ezt követően kifizethető a regisztrációs adó, ezután kell kötnie egy kötelező biztosítást és mehet a helyi Járási Hivatalba forgalomba helyeztetni a gépjárművet.
A probléma, amiben segitséget kérnénk, a következő :
Adott egy németországban megvásárolt autó, 5 éves, mindössze 3900 km-rel.
Mivel nem gondoltuk, hogy a futásteljesítmény alapján új járműnek minősül és 27 % áfa vonzata lesz, megkezdtük a honosítást.
Regadó kiszámításánál és a hozzátartozó egyéb ügyintézésnél kiderült, hogy kb 500000 áfát kell befizetni.
Mivel az autó megvásárlásához is részben kölcsönre volt szükség, az áfát nem tudjuk megfinanszírozni.
Milyen lehetőségeink vannak, ha a jármű külfödre visszaszállításásban gondolkodunk ?
Ha az eladó visszavásárolná, vagy kölcsönösen érvénytelennek tekintjük az adásvételi szerződést, van e jelentősége adózási szempontból a honosítás megkezdésének ?
Ha másik személynek értékesítem németországban, anélkül, hogy honosítottam volna, van-e adó vonzata ?
Köszönettel.......
Sajnos adózási vonatkozásban nem tudunk érdemben hozzászólni felvetéséhez, talán a weboldalunk látogatói közül tudja valaki a választ.
Romaniaba volt beirva az autóm és eladtam egy ismerősömnek Magyarorszagra!alváz szerint szürke volt de mielőtt beirtam Romániában,átfestettem feketére amit a rendőrség elfogadott.Mikor kihuzattam,a román rendőrségen maradt illetve a román rendőrség megtartja s törzskönyvet!Az ismerősömtől most kérik viszont mert azt mondják,h nem ok az h alváz szerint szürke és most fekete!de a rendőrség azt mondta h van egy rendelet ami szerint Romámia megegyezett Magyaro-gal h elég a forgalmi is!mi a teendő most mert az eredetiség vizsgálatnál viszont kérik a törzskönyvet?
Olasz ferjem tulajdonaban levo autot szeretnenk Magyarorszagon forgalomba helyezni. Mivel csak en rendelkezek magyarorszagi allando lakhellyel, az auto tulajdona ram szallna. Az a kerdesem, hogy ebben az esetben is szukseges az adas-veteli szerzodes? Ha igen, a mar emlitett magyar-angol formanyomtatvany szerzodest honnan tudom letolteni? Hol tudom megnezni, hogy pontosan mennyi lesz a regisztracios ado? Elore is koszonom valaszukat. Tisztelettel, Tabanyi Tunde
Igen, adásvételi szerződés az szükséges lesz, méghozzá kettős nyelvű legyen. Ez esetben szerintem olasz - magyar szükséges, ami interneten rákeresve elméletileg le is tölthető.
A kocsi tortenetehez meg annyi hozza tartozik, hogy evekkel ezelott azzal mentunk haza Magyarorszagra es ott parkoltuk le edesanyam garazsaba. Most, hogy Magyarorszagon szeretbenk forgalomba helyezni, az olasz hatosag nem akarja kiallitani az exportalasrol szolo igazolast, mert az auto mar nem tartozkodik fizikailag olasz teruleten es bebizonyitani se tudjuk egy fuvarlevellel, hogy az auto Magyarorszagra lett szallitva. Az olaszok szerint egyetlen megoldas, ha az auto papirjait elintezzuk Magyarorszagon es utana a magyar papirok tulajdonaba kijelentjuk itt Olaszorszagba.
KERDESEM: Magyarorszagon el lehet inditani a honositast CSAK az auto eredeti forgalmijaval es torzskonyvevel az export papir nelkul? Kerlek segitsetek, mert olyan erzesem van, hogy ket pad koze kerultunk ?
Norvégiából szeretnék teherautót behozni, cégre.
Ebben az esetben ÁFA-t kell fizetnem? Ha igen, hol? Norvégiában vagy Magyarországon?
Vámot kell fizetnem? Ha igen ennek mekkora a mértéke?
Ezeken kívül milyen költségeim lesznek? (természetesen a szállításon kívül:)
Előre is köszönöm
És vámot kellene rá fizetnem?
Vagy Norvég ÁFA-t?
Köszönöm
Pruzsinszky Balázs
A két zöld papírral és a kettős nyelvű adásvételi szerződés kell a forgalomba helyezéshez, ráadásul mivel már volt az autó Magyarországon regisztrálva, regisztrációs adót sem kell fizetnie.
Köszönöm segítségét.
Üdvözlettel S.Gábor
Telefonon megbeszéltünk mindent, várom az esetleges fejleményeket, tapasztalatokat.
Erdeklodni szeretnek, hogy hol tudnam lefordittatni adasveteli papiromat. Angliabol hozatnam be Magyarorszagba a gepjarmuvet, de nagy segitseget nyujtana,ha el tudna mondani, hogy itt Angliaban, vagy Magyarorszagban forditsam le , es HOL tudnam ezt a papirmunkat lebonyolitani. Valaszat elore is koszonom!
Azt sajnos nem tudom, hogy Angliában hivatalosan lefordítják e az adásvételi szerződést, de itt Magyarországon csak és kizárólag hiteles fordítást fogadnak el ami elég drága és elég lassú is sajnos. Jobban jár, ha van rá lehetősége, hogy egyből úgynevezett kettős nyelvű adásvételi szerződést töltenek ki ( magyar - angol ) mert azt elfogadják és nem kell fordíttatni semmit.
Érdeklődnék, hogy a Német törzskönyv és a kétnyelvű adásvételi birtokában tudom e üzembe helyezni az autót?
Ha a német forgalmi engedély is megvan, akkor természetesen igen.
Ha egy németországi kocsit szeretnek meg venni ami nem rendelkezik műszakival és rendszámmal akkor milyen papírok kellenek nekem, hogy ithol le tudjam muszakiztatni ?
A két "zöld" papír szükséges, a kinti forgalmi engedély és a kinti törzskönyv. Az autót kint ki kell jelenteni, és szükség lesz egy kettős nyelvű adásvételi szerződésre is.
Én is külföldön (Németországban) való autóvásárláson gondolkodom. Arra lennék kíváncsi, hogy mennyi az átfutási ideje eznek a bürokratikus teendőknek, mennyire kell előre időpontot foglalni. Mind itthon, mind esetleg ha van arról tapasztalat Németországban.
Előre is nagyon köszönöm a választ! A cikketek már így is sokat segített!
Németországban kijelenteni az autót fél óra :), itthon műszakiztatni, regisztrációs adózni, biztosítást kötni, forgalomba helyezni a nagyon ügyeseknek 1 nap alatt már sikerül ha a papírokkal minden rendben van, akik elsőre csinálják, az egész procedúra akár 2-3 hét is lehet, főleg ha valamelyik papírral nincs minden rendben.
Regisztrációs adó, biztosítás és a forgalomba helyezés. Az adásvételi szerződést úgy kell megírni, hogy a jogfolytonosság folyamatos legyen.
Megvásárlás után ott természetesen ki kell jelenteni a járművet. Kettős nyelvű adásvételi szerződést írjanak, majd itthon lehet menni műszaki vizsgáztatni, regisztrációs adózni és forgalomba helyezni a motort. Forgalomba helyezés előtt kössön kötelező biztosítást is.
A kereskedő azt mondja, hogy csak honosítsák az autót, ez azt jelenti, hogy a kinti műszaki érvényességi időt veszik ilyenkor alapul. A teljes műszaki vizsga pedig újra 3 év műszaki érvényességet ad a gépjárműnek. Mind a két eljárást egy helyen végzik, és kb 10 perccel tart tovább és kicsit drágább csak a teljes műszaki vizsgáztatás. Úgy gondolom ha ezt Ön így kéri, akkor ez nem lehet akadály, ha minden rendben van az autóval.
Ha lábon hozza be az autót és kinn vásárol egy piros rendszámot, ami rendszerint 30 napig érvényes és tartalmaz biztosítást is, akkor 30 napig közlekedhet vele. Ez után illetve közben vagy forgalomba kell helyezni az autót és előtte regisztrációs adóztatni és műszaki vizsgáztatni, vagy ki lehet még váltani rá esetleg E rendszámot, aminek a költsége kb fél évre 95.000.- Ft biztosítással együtt.
Segitsèget ill /jò/tanàcsot esetleges tapasztalat megosztàst szeretnèk kèrni.tele a net kūlömbözö infòkkal.
Tehàt adott 1 motor svàjci! 10 èves nincs !mūszakija!
Tudom vàmoltatni kell de hol is?
Van olyan hogy kūlön vàm utàn el kell vinni àllapot felmèrèsre ? Az eredetisèg vizsga tiszta.forgalomba helyezès èrthetö.mūszaki.biztosìtàs.forgalmi.stb de mi is a teljes menete az elejètöl kezdve persze tudom kifizetni az ok.
Köszi.
Csabi
A Svájc - Német határon vámoltassa a motort, mert ott elfogadják az ott írt számlát vagy adásvételit. Itthon bármennyiről is szól a számla, mindenképp az itthoni valós értékét nézik a motornak és a szerint vetik ki a vám díjat.
Ezt követően származás ellenőrzés és műszaki vizsga szükséges, mind a kettőt KPM műszaki vizsga bázison csinálják majd egyszerre. Ezután ki lehet fizetni a regisztrációs adót, lehet kötni biztosítást és mehet a motor a helyi járási hivatalba forgalomba helyezésre.
Abban nem vagyok biztos, hogy ez esetben kell e eredetiség vizsgálat, de azt hiszem fog kérni a járási hivatal.
Amit mèg nem tudok pontossan az az hogy:
Othon elkell-e vinni àllapot felmèrèsre ès hova/ami alapjàn meghatàrozzàk a valòs èrtèkèt/?
Ill szàrmazàs ellenörzès:az összes elözö tulajdonos??? Az nem lessz 1×ū.
Köszönöm tovàbbi szèp napot!
2015 Novemberben vettem caeréltem kereskedésben egy autót. Az uj autó egy külföldről behozott autó volt. A jereskwdő mindent elintétett csak mennu kellett a kocsiért.
Tegnap viszont kaptam egy kevelet a NAV tól ami a kocsi vételéről szól hogy igazoljam a vásárlást. De a jerwskedés adatai nincsenek is rajta. Egy számomra ismeretlen személy neve adadatai vannak rajta az enyém mellett!
Mi lehet ez? Már ismerőseim a kocsi lefoglalásáról beszélnek.
Mindenképp vegye fel a kapcsolatot az eladó kereskedéssel és tisztázza a helyzetet, ezt követően pedig a NAV -os ügyintézővel is tegye meg ugyanezt, mert gondolom nem véletlen kérik ezt Öntől. Úgy gondolom valami gond lehet a gépjármű eladással kapcsolatosan aminek minél hamarabb a végére kell járnia.
Mert tuti nem fizette be a vagyonszerzési illetéket. Mert nem szokták. Mindent Ők intéztek rendszám forfalmi múszaki biztositas stb.
En csak mentem 3 nap mulva a kocsiért.
Alairattak mindent mintha én vettem volna külfóldön a kocsit stb.
De már elpostáztam a NAV-nak amit kaptam papirokat es leirtam a vásárlás folyamatát is. Ki mit intézett stb!
Remélem tisztázódik amit a kereskedés hamisított es ami alól kibújt.
Üdv: Csaba
2017. ápr. 26. 10:38 ezt írta ("Disqus" ):
Az lenne a kérdésem, ha külföldről, konkrétan Németországból szeretnék használt gépjárművet vásárolni és behozni magyar országra és átírni magyar rendszámra, akkor milyen papírok kellenek nekem Németből? Magamra kell írni + biztosítás zöldkártya meg ilyesmi, vagy hogyan kell elhozni, ideiglenes rendszámmal? Köszönöm előre is a választ,
Kinn megvásárolja az autót, majd elmegy a kinti okmányirodába az eladóval és kijelentik az autót. Ott vásárolhat piros rendszámot, amivel lábon hazahozható az autó, biztosítás is jár hozzá és itthon is a lejáratig lehet vele közlekedni.
Ez után indítható itthon a műszaki vizsgáztatás, regadó kifizetés, biztosítás kötés és a forgalomba helyezés.
Kérdésem a következő lenne:
Pályázaton autóbuszt nyertünk. A nyert összeg egy Lengyelországban hirdetett 30 személyes járműre elegendő. Milyen költségeink lesznek még a hirdetett nettó összegen túl? Köszönöm segítségét!
KPM műszaki vizsgáztatni szükséges itthon a járművet még, ezen kívül szükséges kötniük egy kötelező biztosítást, valamint a helyi járási hivatalban forgalomba kell helyezni a buszt. A biztosítás megkötésében állunk rendelkezésére.,
Érdeklődnék, ha Magyarországon veszek egy új autót de Németországban a gépjármű adó kötelezettség miatt ott levizsgáztatom és német rendszámot kap, ha hazahozom megint kell http://reg.ad" />reg.adót fizetnem. Mi az eljárás ilyenkor.
Szeretnem honositani, hogy mukodik ez? Kint szukseges a jelenlegi rendszamtablat leadnom es ideiglenest igenyelnem par napra, hogy hazautazhassak?
Igen, úgynevezett piros rendszámot kell vásárolni ami 30 napig él, tartalmaz biztosítást is és kb 200 Euróba kerül. Ezt követően indulhat el Magyarországon a honosítás/műszaki vizsga, valamint a regadó kifizetése, biztosítás megkötése és a forgalomba helyezés.
Várom válaszukat! Köszönöm szépen a segítséget!
Ez valami új dolog lehet, mert eddig ez nem így működött, ebből probléma nem adódott mert csak a kettős nyelvű adásvételi szerződésre és a papírokra volt szükség. Amint erről az ügyről friss, hivatalos információt kapunk, természetesen frissíteni fogjuk cikkünket.
Ausztriában szeretnék használt, rendszámos motorkerékpárt vásárolni magánszemélytől. Egy furgonban hozom be. Jól tudom, hogy a kétnyelvű szerződést megkötjük, megkapom a forgalmi engedélyt, törzskönyvet, a motort, és már indulhatok is haza, nincs más dolgom? Van bármi más amit el kell intéznem? Az osztrák rendszám a motorhoz tartozik, vagy a tulajdonoshoz? Tehát megkapom a rendszámot is, vagy azt nem?
Tisztelettel várom válaszát!
A rendszámot is le kell adni kinn, és ki kell jelenteni a forgalomból is. Más teendője nincs, csak az itthoni forgalomba helyezési procedúra.
Németországból vásárolnék motort magán személytől! A motor 10 hónapos és 4000km van benne! A kérdésem arra vonatkozna,hogy azt hallottam miszerint ha nem éri el a 6000km-t a futásteljesítmény akkor újnak veszik és itthon áfa-t kell fizetnem a vásárlás után?! Mindenhol autóról írnak és nem tudom ,hogy ez a motorra is vonatkozik e?Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
András
Sajnos jól tudja, a motoroknál is érvényesek ezek a szabályok. Mivel nincs benne 6000 kilométer ezért újnak számát, ki kell fizetnie az ÁFÁ-t, sőt úgy tudom a regisztrációs adó esetében is újnak számít.
KPM műszaki vizsga/honosítás költsége, regisztrációs adó költsége, kötelező biztosítás költsége, valamint a forgalomba helyezés, a rendszámtáblák, a szélvédő matrica. valamint a forgalmi és a törzskönyv díjára kell számítania.
Előre is köszönöm válaszát!
Németországban kell az autót kijelenteni és leadni a rendszámot is, ezt követően Magyarországon kell az autót KPM műszaki vizsgáztatni, majd ki kell fizetni a regisztrációs adót, végül kötni kell egy kötelező biztosítást és el lehet menni a papírokkal a helyi járási hivatalba forgalomba helyeztetni az autót.
Én úgy tudom, ha egy autón nincs műszaki vizsga, akkor nem állítanak ki Németországban rá ideiglenes rendszámot, így szerintem nem megoldható. Mindamellett 5 nap elég szokott lenni az itthoni forgalomba helyezéshez, ha a vizsga időpontja előre le van foglalva.
Ha az autó már itthon van, akkor honosítani/műszaki vizsgáztatni kell, ez urán jöhet a regadó kifizetése, majd a forgalomba helyeztetés a helyi járási hivatalban.
Köszönettel!
Sajnos mindent ugyanúgy ki kell fizetnie mintha nem is az Öné lenne az autó.
Úgy tudom, amennyiben nincs az autón műszaki vizsga a piros rendszámot nem tudja kiváltani rá. Úgy gondolom lábon nem tudja behozni magánszemélyként az autót.
Ha Svájcból szeretnék szemelyautot behozni (2007 mazda 6 2000 benzin) milyen költségekkel jár?
Svájcból autót behozni sokkal körülményesebb mint például Németországból, mert + vámoltatni is szükséges a járművet. A költségek tekintetében sajnos nem tudok bővebb információt adni Önnek, próbálja meg partnerünket felhívni a 06-70-396-9881-es telefonszámon, ahol bővebb felvilágosítást tudnak adni Önnek a folyamatokról.
Azért kell itthon is fizetnie emiatt, mert a jármű amit külföldön megvásárolt nincs a magyarországi rendszerben regisztrálva.
Ha külföldön vásárolja meg az autót, akkor egy két nyelvű adásvételi szerződést kell írniuk, ezen kívül még két zöld színű iratra lesz szükség, egyik a külföldi forgalmi engedély, a másik meg a külföldi törzskönyv.
Mielőtt hazahozzák az autót, a kinti okmányirodában ki kell jelenteni az autót, ahol szükség esetén ideiglenes piros rendszámot is lehet vásárolni biztosítással együtt, amivel hazahozható lábon a jármű.